kogebog/bibel
Fra : benneweis

Dato : 27-11-08 05:42

Hej Gruppe

Jeg savner en god kogebog/lærebog med alle de klassiske saucer og
tilberedningsmetoder fra det franske køkken. altså en slags
køkkenbibel. er der nogen der kender til en bog der kan bruges?

/Benneweis

Fra : kim rasmussen

Dato : 27-11-08 15:15

"benneweis" <Benneweis@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe

Jeg savner en god kogebog/lærebog med alle de klassiske saucer og
tilberedningsmetoder fra det franske køkken.

Hej
Jeg vil forslå Kokkebogen fra Erhvervskolernes forlag.
Der finder du alle grund lærdom om faget og stortset alle de klassiske
opskrifter.
hilsen Kim Rasmussen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-11-08 17:19

benneweis <Benneweis@gmail.com> wrote in news:fc0a6cc1-6f48-4f25-ae7c-
3f0dcc709c29@h20g2000yqn.googlegroups.com:

> Jeg savner en god kogebog/lærebog med alle de klassiske saucer og
> tilberedningsmetoder fra det franske køkken. altså en slags
> køkkenbibel.

Så er der efter min mening kun en: Ali-Bab.

http://www.madkultur.dk/?page=books&id=1179575122

Bogen bærer naturligvis præg af at være skrevet for 100 år siden, men
personlig synes jeg det tilføjer en særlig charme.

Opskrifterne fejler absolut ingenting, og der er masser af inspiration at
hente til egne kompositioner.

Fra : benneweis

Dato : 30-11-08 07:00

Begge bøger er hermed føjet til ønskesedlen. Tak for forslagene