Mellemkam (flæskesteg)
Fra : sjp

Dato : 25-11-08 20:54

Jeg har et stykke kam liggende i fryseren. Jeg syntes at svinekam kan være
en lidt tør og kedelig affære, dog sætter jeg/ungerne pris på sværen.
Rødkålen og de brunede kartofler kan jeg godt undvære. Er der en der har en
opskrift der kan gøre denne lidt kedelige udskæring spændende. Gerne noget
der ikke har med jul at gøre. Grøntsager er helt ok. Kan man bruge en
stegepose ?
Og så vil jeg lige sige tak til alle skribenterne i denne gruppe. Det er
altid værd at kigge her forbi og få lidt indput. Så tak for det.

Mvh. Stig

Fra : Ralph

Dato : 25-11-08 22:05

"sjp" <stigpedersen12@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> der ikke har med jul at gøre. Grøntsager er helt ok. Kan man bruge en
> stegepose ?

Tjah, igår fik vi hasselbackkartofler, i stegepose kom vi rødbede, pastinak,
selleri, gulerod, hvidløg, olie og salt og timian. En times tid i ovnen
dertil medisterpølse, men mon ikke en kamsteg ville være god som tilbehør
til rodfrugterne.

--
Ralph

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 26-11-08 19:30

> [...]
> Og så vil jeg lige sige tak til alle skribenterne i denne gruppe. Det er
> altid værd at kigge her forbi og få lidt indput. Så tak for det.

Prøv at stikke den med hvidløg og frisk rosmarin, både mellem svær og på
undersiden. Steg den som vanligt og server sammen med en rødbedecarpaccio;
rå rødbeder i ultratyndeskiver med en smule god olivenolie masser af
citronsaft, salt og peber og smuldret feta. En kartoffel efter eget valg,
hvis du synes...

Anders
spisdrik.blogspot.com
vinkritik,dk
decorked.dk

Fra : sjp

Dato : 27-11-08 06:07

"Anders Halskov-Jensen" <anders@dontgetspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rå rødbeder i ultratyndeskiver med en smule god olivenolie masser af
> citronsaft, salt og peber og smuldret feta. En kartoffel efter eget valg,

Lyder rigtig godt, den prøver jeg.

Mvh. Stig