Hvad er Eddikepulver?
Fra : Emil

Dato : 20-11-08 15:45

Hej

Eddikepulver findes i flere udgaver. F.eks. Æblecider- og
Risvinudgaver.

Det benyttes meget i det asiatiske køkken; men det findes også i
slankepiller og andet kosttilskud. Kan bl.a. købes her:
<http://www.pookmarket.dk/shop/product_info.php?products_id=454&osCsid=ee1f5863f198c4d28f8f0ec442503dc6>

Jeg har bemærket, at det ofte bruges i en del 'alternative'
opskrifter, som f.eks:

Brændende kærlighed a la æbleskive
Æbleskivedej
Bacontern, stegte
Skalotteløg, finthakket og sauteret

Bland ingredienserne og steg æbleskiverne.
Servér med krømmel – 20g maizena, 2g eddikepulver, 5g brændt løgpulver
og en anelse reven muskatnød – samt »broken rødbede-gel« bestående af
1 liter rødbedesyltelage, der piskes sammen med 10g agar agar, koges
op, får lov at sætte sig og derpå blendes.
Skamløst citeret fra:
<http://www.berlingske.dk/article/20081115/livsstil/711150026/>

Eller et citat fra denne anmeldelse:
Under granskningen af menuen blev der serveret os nogle små 'snacks',
serveret i eller på petri-skåle. Det første var en papirtynd
"Kartoffel med eddikepulver", som vitterlig mindede om et stykke stift
papir der smagte af chips.
<http://www.peterlind.dk/page82?item=61>

Og der findes mange andre links til opskrifter, hvori eddikepulver
indgår. Specielt i sushi er det ofte brugt.

Trods ihærdig søgen, også på E-nummerguiden, er det ikke lykkedes for
mig, at finde ud af, hvad det egentligt består af.

Er det bare inddampet eddike, eller hvad er det?

m.v.h. Emil

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 20-11-08 08:32

On 20 Nov., 15:45, Emil <emil...@nowhere.invalid> wrote:

> Er det bare inddampet eddike, eller hvad er det?
>
> m.v.h. Emil

Jeg tog chancen og oversatte det direkte til engelsk og her er bla. et
link

http://emerlinginternational.com/vinegars.htm

skål
Malmberg

Fra : Emil

Dato : 20-11-08 17:41

Kasper Malmberg wrote:

>Jeg tog chancen og oversatte det direkte til engelsk og her er bla. et
>link
>
>http://emerlinginternational.com/vinegars.htm

Super! Takker mange gange.

m.v.h. Emil