Scepterfødder
Fra : Skipper

Dato : 23-11-08 17:20

Er der nogen her i gruppen der et godt tips til hvordan man får
scepteret op af fødderne. Der er på dem alle sammen en plastickrave -
men for pokker de er ikke til at rokke ud.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 17:56

"Skipper" <dolan@dolan.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i gruppen der et godt tips til hvordan man får scepteret
> op af fødderne. Der er på dem alle sammen en plastickrave - men for pokker
> de er ikke til at rokke ud.

Hej Skipper,

på mine er der en tværgående "låse-split-bolt" - har du checket at der ikke
bag din plastikkrave gemmer sig noget i den stil ?

Bare et forslag - for de burde da være lige til at tage af.

venlig hilsen

JN

Fra : Per Svendsen

Dato : 23-11-08 19:17

Er de skruet på ??
Bare en tanke.
Ellers tag et billede, det er nemmere at forholde sig til.
mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 20:01

Ja, selvfølgelig skal du lige sikre dig at skruen er skuet ud. Den er sat i
fra siden.

Når der er gjort er jeg enig med dig i at års korrosion om plastkraven kan
få dem til at sidde urimeligt fast. WD40 og et par timers "moslen" hjælper

Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Skipper

Dato : 23-11-08 20:06

Bjarke M. Christensen skrev:
> [...]
>
> Når der er gjort er jeg enig med dig i at års korrosion om plastkraven
> kan få dem til at sidde urimeligt fast. WD40 og et par timers "moslen"

Tak for svar.
Har løsnet skruerne og smurt med WD 40 - og brugt en masse kræfter, men
ligemeget har det hjulpet.
Kan man varme det på en eller anden måde ??

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 21:50

Ja, det er jo normalt et trick når to stykker metal skal skilles, men jeg
vil mene at der skal så meget varme til, at der er risiko for at glasfiberen
tager skade. Det vil nok kræve at du tager fødderne af og det er jo ikke en
nem sag, hvis båden er apteret i loftet.

Har du prøvet at lade det sidde med WD40 et par dage ? Det siver jo
langsomt; specielt når der er forret med plastik.

Måske findes der noget korrosionsløsner der er bedre end WD40.....

Fra : Egon Stich

Dato : 24-11-08 10:15

Bedre end WD40?
Jo da--
Ganske almindelig Coca Cola--
Glimrende rustløsende middel, som mange af een eller anden årsag drikker

Egon

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4929c1f2$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Skipper

Dato : 24-11-08 17:13

Egon Stich skrev:
> [...]
>

> Egon
>

> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i

Tak for svaret - det vil jeg prøve i den kommende week-end. I hører
nærmere om dette viundermiddel virker???