Udstødning til CBR 600 F
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 26-11-08 23:44

Er der nogle herinde som har gode/dårlig erfaringer med at sætte anden
udstødning på en CBR 600 F PC31.

Jeg synes at den orginale ser så kedelig ud og lyder ikke af noget.
Jeg har fået målt cbr'en og den yder 90 hk på baghjulet med et jævnt træk
helt op til toppen (90 HK)

Kan det give nogle ekstra heste, eller skal den både dyse og ha NK filet for
at det batter noget.

God vinter hi
CBR 600 F NIJO

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-11-08 08:35

> Er der nogle herinde som har gode/dårlig erfaringer med at sætte anden
> udstødning på en CBR 600 F PC31.
>
> Kan det give nogle ekstra heste, eller skal den både dyse og ha NK
> filet for at det batter noget.

Hvis du bare monterer en potte giver det ikke en skid efter min mening,
ud over larm.

Min yder fint med et komplet akrapovic. Jeg kombinerede det med et KN
filter og et dynojet kit. Dynokittet står lige i øjet på min, men CO
skruerne var lidt magre efter omgangen. Der er en plade der skal
monteres i luftfilterkassen. Den virker lide ulogisk, men jeg er blevet
forsikriet af ekspert (Mr.dyno) at det skal være sådan, og min CBR ydede
2HK mere end en std, F4 da de var på bænk lige efter hinanden til TPT,
så jeg er godt tilfreds.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Armand

Dato : 27-11-08 16:36

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> [...]
> forsikriet af ekspert (Mr.dyno) at det skal være sådan, og min CBR ydede
> 2HK mere end en std, F4 da de var på bænk lige efter hinanden til TPT,

Og det svarer til 4-6.000kr pr. mer-hk, eller hvad (bare så Niels ved
hvad han går ind til)?

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-11-08 15:28

> Og det svarer til 4-6.000kr pr. mer-hk, eller hvad (bare så Niels ved
> hvad han går ind til)?

Arh. Komplet ny akrapovic på E-bay 3750Kr: (noraml pris ved Holtug
7500kr)
Dynojet kit og KN filter 1000Kr
I alt knapt 5000Kr. Hvor mange heste hvis nogen overhovedt skal jeg
ikke kloge mig i.

Primært for pornoens skyld. Jeg har altid godt kunne tænke mig et
akrapovis anlæg.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 27-11-08 02:38

Havde et fuldt rustfrit micro system med carbon potte på min PC31. Har
på fornemmelsen at det ikke var street legal - der var i hvert fald
ikke nogen noise killer i den.

Fordele:
- Looks
- Effekt (jeg kunne tydelig mærke den ektra effekt da jeg skiftede
tilbage til std. systemet)

Bagdele:
- Den var dyset til potten omend ikke specielt godt (svært ved at
holde tomgang).
- Insugningen til luftfilteret var løsnet for at det kunne trække
vejret. Et K&N system havde været bedre, og det er muligvis årsagen
til at dysningen ikke var så vellykket.
- Larm
- Centralstøttebenet kunne ikke sidde på da forrørene var i vejen.

Er nu skiftet tilbage til standard system (det var svært at finde
orig. forrør men det lykkedes...) inkl. ny dysning og det er som at få
en ny mc. Den kører som en drøm og IMO er der rigelig med effekt i en
std. CBR 600 F3 PC31. Jeg kunne så også få centralstøtteben på igen
hvilket letter servicearbejde betydeligt.

Den lydes naturligvis ikke så rå mere, men for mig er det en fordel.
Med det gamle system kunne man ikke høre hvad man tænkte ved 80 km/t.
Nu lyder den standard honda - sådan lidt turbine/turbo agtigt.

Kan du finde en slip-on potte så er det at foretrække. Så har du ikke
problemer med centralstøttebenen. Pas på med hvor meget de larmer for
ellers kan de ikke synes. Husk også at få den dyset ordentlig ind til
potten. Alt i alt kan det blive dyrt (potte, K&N & dysning) og du får
sjældent pengene hjem ved salg - og nok slet ikke de næste 2-3 år med
lavkonjuktur.

/Jesper

Honda CBR 600 F3 PC31 '98

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 00:32

Nu er det jo ikke kun topefekt man henter med Akaerne og åben filter , der
er faktisk meget at hente i middel efekt alså i det område man kører i

Og det er da de fedeste HK er at hente og tit er over 10 % , og jo det kan
mærkes

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 27-11-08 14:03

On 27 Nov., 16:35, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Jens Jacob Bager Jensen skrev:>> Er der nogle herinde som har gode/dårlig erfaringer med at sætte anden

> Og det svarer til 4-6.000kr pr. mer-hk, eller hvad (bare så Niels ved
> hvad han går ind til)?
>
> --
> Armand.

Armand: Nu er det svært at gøre lidenskab op i penge, men du har da en
pointe i at det ikke er gratis. En ok slip-on potte koster vel ca.
3.000 kr., hertil k&n filter kr. 600 og en dysning ca. kr. 2.000. Med
det løse bliver det i hvert fald 6.000 kr. og får man 3-5 HK ud af det
så er det ca. 1.700-2.000 kr. per HK.

Priser fra louis.de - dysningspris er erfaring fra egen omdysning (dog
i forbindelse med stort service).

/Jesper

CBR 600 F3 PC31 '98

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 29-11-08 08:16

On 29 Nov., 00:31, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> [...]
> er faktisk meget at hente i middel efekt alså i det område man kører i
>
> Og det er da de fedeste HK er at hente og tit er over 10 % , og jo det kan

Det kan jeg bekræfte! Det var især i mellemområdet at jeg kunne mærke
"effekttabet" da jeg gik tilbage til standard systemet. Den skal have
lidt flere snoninger nu for at lave noget tilsvarende, men larmer
altså betragtelig mindre alligevel.

/J

CBR 600F3 PC31 '98