Honda DN-01 og afgift
Fra : Leonard

Dato : 26-11-08 10:40

Er der nogen der har set en Honda DN-01 in real life?
Måske endda snakket med en glad ejer om doe og dårlige ting ved
modellen.

Hvordan er det med afgiften ved import, hvis den er lidt brugt og 1 år
gammel, slipper jeg så billigere og hvorlangt skal den have kørt, skal
den have været indregistreret i et andet land osv.

Findes der andre lave MCer med automatgear?

--
Leonard
Hellere for sent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Ole Schultz

Dato : 26-11-08 22:43

On Wed, 26 Nov 2008 09:40:04 -0800 (PST), Leonard <piper28a@gmail.com>
wrote:

>Findes der andre lave MCer med automatgear?

Ja, f.eks Aprilia Mana

http://fpn.dk/motor/mc/article1139394.ece

mvh Ole

Fra : Leonard

Dato : 27-11-08 03:02

On 26 Nov., 22:42, Ole Schultz <schu...@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:

> Ja, f.eks Aprilia Mana

En sædehøjde på 800mm er ikke lav.

Fra : Ole Schultz

Dato : 27-11-08 15:38

On Thu, 27 Nov 2008 02:01:55 -0800 (PST), Leonard <piper28a@gmail.com>
wrote:

>En sædehøjde på 800mm er ikke lav.

Sorry, det havde jeg ikke set

For mig at det lavt, skal helst have +800 mm.

mvh Ole (195 cm)

Fra : Leonard

Dato : 27-11-08 08:29

> Sorry, det havde jeg ikke set
>
> For mig at det lavt, skal helst have +800 mm.

Nu er udgangspunktet for mig at skulle flytte røven fra 480mm og op på
MCens sæde

Ideen med automatgear skulle være, at jeg så undgår at skulle bygge om
på skiftefunktionen, så jeg kan skifte gear med hånden.
En honda DN-01 er ovenikøbet udstyret med en kombineret ABS-bremse, så
der behøver jeg heller ikke at flytte bagbremsen op til hånden.
Så vil det eneste jeg mangler være et sæt støttehjul, som kan slås op
og ned med en knap på styret og en holder til kørestolen.

Når jeg skal løfte kørestolen op bagpå vil en lav sædehøjde også være
en stor hjælp, selvom det kan lade sig gøre på en MC i racerhøjde, se
fx her: http://www.kritto.se/bilder/MC%20bilder/Upp%20pa%20mc/index.html

Desværre er prisen på en DN-01 ret høj sammenlignet med andre MCer på
markedet og det vil være en hel del billigere at bygge elektrisk
gearskifte og kombineret bremse på fx en GL1500, og så får jeg der et
elektrisk bakgear, som sikkert vil vise sig at være ret nyttigt, når
det ikke er sådan lige at sætte fødderne ned og skubbe ekvipagen lidt
baglæns.

Fra : Knud Dam

Dato : 27-11-08 21:50

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Når jeg skal løfte kørestolen op bagpå vil en lav sædehøjde også være
>en stor hjælp, selvom det kan lade sig gøre på en MC i racerhøjde, se
> fx her: http://www.kritto.se/bilder/MC%20bilder/Upp%20pa%20mc/index.html

Hej Leonard.

Imponerende at se ham bestige mc'en.!

Du kender sikkert disse links:

http://www.koeltgen.de/

http://www.likevel.mc.no/

Jeg kender ikke DN01; men held og lykke !

; - )

KD FZ1-S http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11649