Topboks til Bandit 600 fra '98
Fra : John Quist

Dato : 25-11-08 15:28

Jeg får måske 30 km til arbejde næste år og vil gerne tilbagelægge dem
på min Bandit 600 fra '98. Og derfor tror jeg, at jeg får brug for
noget bagageplads til skoletasken mm (er lærer).

Hvad kan bedst anbefales - topboks, sidetasker eller en tanktaske.
Gode råd modtages desangående

Kh. john

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-11-08 06:55

John Quist wrote:
> [...]
> noget bagageplads til skoletasken mm (er lærer).
>
> Hvad kan bedst anbefales - topboks, sidetasker eller en tanktaske.

En god Givi topboks er sagen. Vandtæt, stabil og sidder ikke i vejen ved
snævre manøvrer. En Bagster tanktaske er helt sikkert også god, men
tankning er lidt besværlig, og rummeligheden er ikke så god.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 26-11-08 07:54

> En god Givi topboks er sagen. Vandtæt, stabil og sidder ikke i vejen ved
> snævre manøvrer. En Bagster tanktaske er helt sikkert også god, men
> tankning er lidt besværlig, og rummeligheden er ikke så god.

Topboksen er helt klart det nemmeste - Det er nemt at smide en taske i, og
så har du også et sted til hjelm og handsker i løbet af dagen...

Men den fylder altså alligevel, så jeg er ikke helt enig i den med "ikke i
vejen ved snævre manøvre". Det afhænger lidt af hvor langt fremme den kan
monteres, men sætter man en typisk 2-hjelms topboks på bagagebæren komme der
den langt ud under manøvre hvor mc'en ikke er i lod .. Man har en tendens
til at mene at blot styr og ind selv kan komme forbi kan resten af mc'en det
også... Men den holder ikke helt med en stot topboks bagude ....

Men den er stadig bedre end alternativerne ....

Og det behøver ikke nødvendigvis være en god/dyr givi. Jeg har lige kasseret
en billig givi simply (ca samme kvalitet som mange af billigmærkerne). Den
er fra 1997 og jeg har kørt over 100.000km med den. Den var ikke pæn mere og
låsen slidt op så den kunne åbnes med en tygget ispind, men det var et styrt
der tog livet af den... Og det havde nok også kunnet ødelægge en dyr ... Nu
sidder der Hepco & Becker bokse på begge mc'er men det et arrogant