MC lift hvor begge hjul erf frie
Fra : StreetFighter

Dato : 25-11-08 22:31

Finder der MC lifte som løfter så begge hjul er frie?

I givet fald, hvordan griber den fat i MC-en?

Jeg ville gerne have en lift som løfter under kronrøret samt et sted under
motoren, og som helst også skal kunne vippe MC-en 30-45 grader.

Kan sådan nogen overhovedet laves universale eller skal de
specialfremstilles til den pågældende MC?

--
Wheelies er min passion

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 26-11-08 06:18

On 25 Nov., 22:31, StreetFighter <streetfigh...@ghostrider.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Kan sådan nogen overhovedet laves universale eller skal de
> specialfremstilles til den pågældende MC?

det eneste jeg er stødt på er den her

http://www.sayjes.dk/page.asp?sideid=26&zcs=2

og den kan ikke vippe nogen steder så vidt jeg kan se

--

Jens B. Rasmussen
CBR1000F dcbs

Fra : Erling Christensen

Dato : 26-11-08 18:26

On Wed, 26 Nov 2008 05:18:19 -0800 (PST),
jens.brauer.rasmussen@gmail.com wrote:

>det eneste jeg er stødt på er den her
>
>http://www.sayjes.dk/page.asp?sideid=26&zcs=2
>
>og den kan ikke vippe nogen steder så vidt jeg kan se

Jeg har faktisk sådan en lift, og den er står fint med en MC i højeste
position...

Man har flere muligheder for at løfte på... Jeg løfter gerne min ved
og bruge holderne under hjulene, og skal hjulene af, så løfter jeg min
under manifold og centerstøttebolten...

Jeg havde ikke plads til og have et stort bord, så jeg bruge lige
nogle flere penge på denne lift... Den kan stille hen I et hjørne
eller hænges på vægen....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : StreetFighter

Dato : 26-11-08 18:49

On Wed, 26 Nov 2008 18:25:45 +0100, Erling Christensen wrote:

> Jeg har faktisk sådan en lift, og den er står fint med en MC i højeste
> position...

Jeg kan ikke ud fra billederne gennemskue hvor den løfter så begge hjul er
frie og kan køre rundt. Hvis du har tid og lyst, så opload
(http://tinypic.com) gerne nogle billeder af hvordan den løfter

--
Wheelies er min passion

Fra : Erling Christensen

Dato : 27-11-08 18:03

On Wed, 26 Nov 2008 18:49:00 +0100, StreetFighter
<streetfighter@ghostrider.invalid> wrote:

>Jeg kan ikke ud fra billederne gennemskue hvor den løfter så begge hjul er
>frie og kan køre rundt. Hvis du har tid og lyst, så opload
>(http://tinypic.com) gerne nogle billeder af hvordan den løfter

Jeg har desværre ikke nogen billeder hvor jeg har min løftet med frie
hjul.... Komme nok hen over vinteren, hvor jeg skal have min skilt ad
igen...

Men med det multi mountsættet, så bruger man det bredde under
manifolden og den lille løfter man f.eks. på centralstøttebenet eller
hvor det er muligt ved bagsvingeren...

Der er også nogle mounts hvor man bruger fodhvilerne....

Hvis du følger linket som jeg tror der er på siden til producenten, er
der masser af billeder der og beskrevet hvilke mounts man kan få og
hvordan de bruges....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93