Prisforespørgsel GS500 (2007)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 25-11-08 05:58

Ærede Nyhedsgruppe

Hvad er en realistisk og rimelig pris på en
pæn GS500 fra sidste år,(basis-model u kåbe)

Nyprisen er vist ca 57.000 kr , kun 6000 km

MVH

Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-08 07:04

> "Henrik Mahler"

Er du også her

> Hvad er en realistisk og rimelig pris på en
> pæn GS500 fra sidste år,(basis-model u kåbe)
> Nyprisen er vist ca 57.000 kr , kun 6000 km

Jeg tror det er uhyre svært at for solgt noget som helst denne vinter -
medmindre prisen er meget lav.... "Alle" råber jo krise og holder på pengene

Hvis du er træt af at have den til salg skal den nok sættes som den
billigste 2007'er i DBA - og alligevel komme dern til at konkurrere med de
1000 andre GS'ere om opmærksomhed ...

Jeg tror der skal held til at sælge den for mere end 45kkr på denne årstid -
og måske ikke mere end 40kkr ..... Ser at du har sat den i DBA til 49 med
trailer. Det lyder meget rimeligt* for denne årstid . Men jeg tror ikke der
er mange potentielle GS500 ejere der er interesseret i traileren. Prøv at
annoncere med dem hver for sig ... Skulle det kunne sælge GS'eren "nu" så
fylder traileren da det mindre at opbevare... Overvej også at sælge den til
incl vinteropbevaring. Det kunne måske godt lokke en køber ud af busken der
iår har nået at få kørekort men ikke mc og derfor allerede har abstinenser
og kan lokkes på en god vinterpris

* som køber

Btw har du spurgt en forhandler hvad han vil give for den i ren handel ?
Sikkert ikke meget men det kan da giver en nedre grænse for hvad den er
værd...

Held og lykke med salget

/A

Fra : Henrik Mahler

Dato : 25-11-08 07:43

Hej Anders ! ,..... har været her i mange mange år

Du har helt ret i dine betragtninger, det duer ikke at
sælge som "sæt", de få henvendelser der har været, har
typisk været fra "Goldwing-typer",. der kun ville have
traileren, (og som iøvrigt gav dybt useriøse bud),....

Ang finans-krise så ka den jo både ta til og "tage
af".

Jeg tror et worse-case på 40K ganske rigtigt nok er en
nedre grænse som jeg må forberede mig på, GS´en er fin
men jeg har 3 mc nu, DRZen er blevet min yngling,.. ku
beholde GSen til evt senere "landevejs-ferier" men har
en ny Kia Picanto på ønskeseddelen og alt koster og nu
har den GS næsten ikke været brugt hele denne sommer,.

Hvis alt andet kikser ka jeg måske indbytte den hos en
venlig Kia-forhandle der er sulten for at sælge en
bil,
har faktisk været tæt på denne løsning,. men traileren
var stop-klodsen for at vi kunne komme til enighed, nu
hvor jeg har erkendt de må skilles ligger den mulighed
åben igen,. GS´eren må ku omsættes til "udbetaling" på
en ny bil om ik andet, lad os se hvad det ender
med

Fra : Henrik Mahler

Dato : 25-11-08 09:21

Jeg ved godt at der ikke er trængsel her i gruppen

men yderligere bud på en reel salgspris er
velkommen !

Fra : Armand

Dato : 25-11-08 17:09

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Btw har du spurgt en forhandler hvad han vil give for den i ren handel ?
> Sikkert ikke meget men det kan da giver en nedre grænse for hvad den er

Forhandlere vil næppe røre noget i ren handel på denne årstid - Det er
jo blot at spænde kassekreditten endnu mere!

BTW:
Har hørt en fugl synge om at MC-Masters problem netop er at deres bank
er gået ned under den indeværende krise og at den nye bank (der har
overtaget forpligtelserne) har skrottet MC-Masters kassekredit, som
sikkert kan se helt håbløs ud på denne årstid når de skarptslebne
kreditbriller er fundet frem fra bunden af skufferne.
At det ud fra dén snak ikke har været mulig at finde en 3.part der ville
overtage kreditten vidner om at det tilsyneladende er en gængs vurdering
- Eller også at balancen vitterligt er/var helt håbløs :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-11-08 10:34

On 25 Nov., 05:57, Henrik Mahler <n...@paradis.dk> wrote:
> Ærede Nyhedsgruppe
>
> Hvad er en realistisk og rimelig pris på en
> pæn GS500 fra sidste år,(basis-model u kåbe)
>
> Nyprisen er vist ca 57.000 kr , kun 6000 km

Hvis du får 40.000,- har du heædet med dig.
En GS500 har i mange år ligget i toppen af salgslisterne, så udbuddet
er stort. At det så også, på nær kosmetiske opdateringer, har været
samme model i 20 år, så er 10 år gamle velholdte GS'ere tit et bedre
køb end en ny. Så konkurrencen er hård, og prisen dermed lav.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 26-11-08 20:58

tak for svarene