Batteri ikon lyser
Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 08:44

Hej

Har en ScooterMC 250 ccm model.
Nu er batteri iconet begyndt at lyse, også under kørsel. Før lyste den kun,
når den stod mod tænding på, og ikke var igang - Den kunne også finde på at
lyse lige efter start i tomgang, ind til man lige gav lidt gas, så var den
væk.
Nu lyser den under kørsel, dog fader den ud, des højre omdreninger jeg kører
i. Slukker jeg lyset, er den også væk.
Nu har jeg ikke megen forstand på elektroniken - Men det betyder vel at den
tager strøm fra batteriet? Kan det være generatoren, som skal skiftes?

Fra : E.

Dato : 24-11-08 09:05

Hejsa

Jeg tror den mangler olie, altså den der blandes i benzinen, der er et
selvstændig påfyldnings sted

pøj pøj

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 09:24

Hmm.
Det er en 4 takter. Jeg mener da ikke den blander olie i benzinen?
Har skiftet olie på den for 3 md siden, men mener da ikke det har noget med
batteri iconet at gøre. Den har da et icon for olie - det lyser ikke..

mvh

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 09:28

Dine kul er færdige det er vist alt

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 10:34

Ok..
Kan du forklare lidt nærmere hvad det er? Lyder på dig, som om det ikke er
så bekostelig

Mvh

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 11:31

Nu skal man passe lidt på da jeg ikke er scooter expert

Men hvis du har en generator hvor der sidder 2 små kul i sådan 2 små
firekanter med en stump kobber ledning , så kan de blive slidt så de ikke
når ind til kærnen i
generatoren , og idet de er ved at blive slidt får du de symtomer som du
omtaler , men igen jeg ved ikke hvad mærke scooter der er tale om , og
hvordan din generator lader virker

--
PE

Fra : Armand

Dato : 24-11-08 16:24

jojo skrev:
> [...]
> tager strøm fra batteriet? Kan det være generatoren, som skal skiftes?

Indtil du har fået udbredret fejlen gør du nok klogt i at lade en smule
på dit batteri ind imellem, hvis ikke at du vil risikere pludseligt at
stå med en livløs motor der mangler strøm til tændingen!
Hvis ikke at du har en ordentlig (= ikke for stor) lader, så køb en af
de små ladere der ligner en strømforsyning, eller find ligefrem en 14V
jævnstrøms strømforsyning på under 1000mA i husholdningen!

Køb samtidigt et andet nyttigt værktøj og bliv klogere:
Et Såkaldt digitalt multimeter der kan måle alskens elektriske værdier
koster under en hundredekrone hos T-hansen eller Harald-Nyborg/Jem&Fix
og hvis du med et sådant måler på batteriets poler skulle du kunne måle
omkring 12 Volt - Med motoren startet og noget oppe i omdrejninger skal
samme måling vise op imod 14,2 Volt, hvis dette ikke er tilfældet er den
gal med enten generator eller ladereguleringen!

Prøv det og vend tilbage med foreløbig diagnose derefter!

--
Armand.