/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburator justering's link, eller bare rå~
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-11-08 18:02

Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.

Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.

Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
er ikke for godt til min lille pige.

Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
standard dyser til en normal Guzzi, men da
jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
Guzzi dyser passer.

Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
ude ?



Ole Mogensen

 
 
Steen Gruby (22-11-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-11-08 18:11

On Sat, 22 Nov 2008 18:01:51 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
wrote:

Hej Ole.
>
>Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
>her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
>ude ?
>
Ducati klubbens hjemmeside er din ven
Vagn skrev en klumme om karburering, og det er da et sted at starte.
http://www.ducati.dk/teknik/lidt_om_karburatoren.html


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ole Mogensen (22-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 22-11-08 18:35

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 22 Nov 2008 18:01:51 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
> wrote:
>
> Hej Ole.
>> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
>> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
>> ude ?
>>
> Ducati klubbens hjemmeside er din ven
> Vagn skrev en klumme om karburering, og det er da et sted at starte.
> http://www.ducati.dk/teknik/lidt_om_karburatoren.html
>
>

Najs, vi takker

Ole Mogensen

Steen Gruby (22-11-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-11-08 21:45

On Sat, 22 Nov 2008 18:35:16 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
wrote:

Hej Ole.
>
>Najs, vi takker
>
Hvis du ikke selv har fundet dem, så er der to klummer mere samme sted
der også indeholder gode tips.

Før man begynder at finjustere er en synkronisering af spjældene et
absolut must - denne link giver nogle tips til denne operation:
http://www.ducati.dk/teknik/carbtune.htm
Her er en praktisk måde at gribe tingene an på:
http://www.ducati.dk/teknik/karburering.html
Undskyld jeg ikke sendte dem med i første runde.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 10:49

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 22 Nov 2008 18:35:16 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
> wrote:
>
> Hej Ole.
>> Najs, vi takker
>>
> Hvis du ikke selv har fundet dem, så er der to klummer mere samme sted
> der også indeholder gode tips.
>
> Før man begynder at finjustere er en synkronisering af spjældene et
> absolut must - denne link giver nogle tips til denne operation:
> http://www.ducati.dk/teknik/carbtune.htm
> Her er en praktisk måde at gribe tingene an på:
> http://www.ducati.dk/teknik/karburering.html
> Undskyld jeg ikke sendte dem med i første runde.
>

Hej Steen

Jeg plejer at bruge et bræt med 2 stk klar plastikrør
som står i en spand til synkroniser med, man skal bare
huske at brættet skal være langt nok, host host

Link #2 er meget fint, tak.

Ole

Hekto (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-11-08 01:15

Ole Mogensen wrote:
> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>
> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>
> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
> er ikke for godt til min lille pige.
>
> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
> standard dyser til en normal Guzzi, men da
> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
> Guzzi dyser passer.
>
> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
> ude ?
>
>
>
> Ole Mogensen
Alternativet til Gruby's forslag er at gå ind her:
http://www.wingaa.dk/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3

- og høre hvad sådan en forlænget jernseng ... øh Moto Guzzi... er
bestykket med standard.

Det tager en rum tid at famle sig frem i blinde og kun få uger at
finpudse når man kun har 2-3 størrelser at vælge imellem til sidst.

--
/Hekto
Ducati - Pantah600, 900SSie, Elefant650
www.hekto.dk www.ducati.dk www.dfmc.dk/hekto

Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 10:46

Hekto > wrote:
>
> Alternativet til Gruby's forslag er at gå ind her:
> http://www.wingaa.dk/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3
>
> - og høre hvad sådan en forlænget jernseng ... øh Moto Guzzi... er
> bestykket med standard.
>
> Det tager en rum tid at famle sig frem i blinde og kun få uger at
> finpudse når man kun har 2-3 størrelser at vælge imellem til sidst.
>

Den er født med en Dellorto VHBT:
http://www.stein-dinse.com/bilder/auto/breite_800/746268765f.gif
Som nu er udgået, hvilket gør at div nåle og dyser i forskellige
størrelser også er svære at skaffe.
Den havde endvidre kun en simi acc pumpe, som bestemt ikke
virkere for godt.


Dellorto PHF'en har en rigtig acc pumpe + man kan købe sig fattig
i div størrelse dyser og nåle
http://www.stein-dinse.com/bilder/auto/breite_800/6668705f67.gif


Der findet et kit som skal erstatte de originale:
http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/products_id/1687?osCsid=b7ee08ba4bea7e6a7dbc390192153b72
Jeg har bare ikke hørt noget positivt om dem, tværdigmod.




Ole Mogensen

Hekto (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-11-08 14:43

Ole Mogensen wrote:
> Hekto > wrote:
>>
>> Alternativet til Gruby's forslag er at gå ind her:
>> http://www.wingaa.dk/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=3
>>
>> - og høre hvad sådan en forlænget jernseng ... øh Moto Guzzi... er
>> bestykket med standard.
>>
>> Det tager en rum tid at famle sig frem i blinde og kun få uger at
>> finpudse når man kun har 2-3 størrelser at vælge imellem til sidst.
>>
>
> Den er født med en Dellorto VHBT:
> http://www.stein-dinse.com/bilder/auto/breite_800/746268765f.gif
> Som nu er udgået, hvilket gør at div nåle og dyser i forskellige
> størrelser også er svære at skaffe.
> Den havde endvidre kun en simi acc pumpe, som bestemt ikke
> virkere for godt.
>
>
> Dellorto PHF'en har en rigtig acc pumpe + man kan købe sig fattig
> i div størrelse dyser og nåle
> http://www.stein-dinse.com/bilder/auto/breite_800/6668705f67.gif
>
>
> Der findet et kit som skal erstatte de originale:
> http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/products_id/1687?osCsid=b7ee08ba4bea7e6a7dbc390192153b72
>
> Jeg har bare ikke hørt noget positivt om dem, tværdigmod.
>
>
>
>
> Ole Mogensen
Du kan nu få de fleste stomper til Dell Orto ab lager hos De Voss i
Slangerup. Henrik kan sikkert også 'gætte' hvor du skal starte m.h.t. dyser.

Bagefter kan man jo godt prøve en bænk; men det er også muligt at
justere dem med håndkraft og utallige prøveture ... viser erfarringen.

--
/Hekto
Ducati - Pantah600, 900SSie, Elefant650
www.hekto.dk www.ducati.dk www.dfmc.dk/hekto

oz3bto (23-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 23-11-08 06:03


"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
news:49283b02$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>
> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>
> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
> er ikke for godt til min lille pige.
>
> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
> standard dyser til en normal Guzzi, men da
> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
> Guzzi dyser passer.
>
> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
> ude ?
>
>
>
> Ole Mogensen



Colortune er svaret (ja lidt reklame skal der til)

Groftsagt et tændrør med en glasrude i så man kan se hvad farve flammen i
cyllen har

Skulle virke til både 2 og 4t selv bruger jeg den flittigt på scooteren
selvom den er beregnet til større motore



Per Christiansen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 23-11-08 09:33


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:ggao62$2s9e$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:49283b02$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>>
>> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>>
>> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
>> er ikke for godt til min lille pige.
>>
>> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
>> standard dyser til en normal Guzzi, men da
>> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
>> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
>> Guzzi dyser passer.
>>
>> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
>> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
>> ude ?
>>
>>
>>
>> Ole Mogensen
>
>
>
> Colortune er svaret (ja lidt reklame skal der til)
>
> Groftsagt et tændrør med en glasrude i så man kan se hvad farve flammen
> i cyllen har
>
> Skulle virke til både 2 og 4t selv bruger jeg den flittigt på scooteren
> selvom den er beregnet til større motore
>

Hvor køber man dem



Jens Jacob Bager Jen~ (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 23-11-08 13:14

>> Colortune er svaret (ja lidt reklame skal der til)
>
> Hvor køber man dem

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enDK241DK241&q=colortune

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



oz3bto (24-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 24-11-08 01:37


"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:4929153f$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:ggao62$2s9e$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49283b02$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>>>
>>> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>>>
>>> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
>>> er ikke for godt til min lille pige.
>>>
>>> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
>>> standard dyser til en normal Guzzi, men da
>>> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
>>> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
>>> Guzzi dyser passer.
>>>
>>> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
>>> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
>>> ude ?
>>>
>>>
>>>
>>> Ole Mogensen
>>
>>
>>
>> Colortune er svaret (ja lidt reklame skal der til)
>>
>> Groftsagt et tændrør med en glasrude i så man kan se hvad farve
>> flammen i cyllen har
>>
>> Skulle virke til både 2 og 4t selv bruger jeg den flittigt på scooteren
>> selvom den er beregnet til større motore
>>
>
> Hvor køber man dem
>


Det ved jeg iløbet af imorgen .. Var en kammerat der købte en stak hjem



Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 13:43

Ole Mogensen wrote:
> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>
> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>
> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
> er ikke for godt til min lille pige.
>
> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
> standard dyser til en normal Guzzi, men da
> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
> Guzzi dyser passer.
>
> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
> ude ?
>
>
>
> Ole Mogensen

Jeg skal vist ud og finde mig en lambda sonde:
http://www.powerpage.dk/tuning_blandingen_1maalingafblandingen.aspx

Ole Mogensen

Steen Gruby (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-11-08 16:02

On Sun, 23 Nov 2008 13:42:54 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
wrote:

Hej Ole.
>
>Jeg skal vist ud og finde mig en lambda sonde:
>
Den sjove metode er at sætte en lambda sonde i et rør der passer i
udstødningen og forbinde sonden med en AD converter der tilsluttes
computerens USB port.
På en anden kanal på samme AD konverter sættes en PU fra tændkablet
til at registrere omdrejningstallet.
på en tredie port sættes et potentiometer der påmonteres gashåndtaget
som TPS.
Nu har du lambda værdien, omdrejningstallet og gashåndtagets stilling
samlet på computeren.
Tiden tages fra computeren selv.
Så er det blot at smide den "Blærebare" i rygsækken og køre en tur.
Ved hjemkomsten analyseres data og de nødvendige korrektioner
foretages.
Da lambda sonden sidder i et rør kan det meget let flyttes fra potte
til potte.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 16:55

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 23 Nov 2008 13:42:54 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
> wrote:
>
> Hej Ole.
>> Jeg skal vist ud og finde mig en lambda sonde:
>>
> Den sjove metode er at sætte en lambda sonde i et rør der passer i
> udstødningen og forbinde sonden med en AD converter der tilsluttes
> computerens USB port.
> På en anden kanal på samme AD konverter sættes en PU fra tændkablet
> til at registrere omdrejningstallet.
> på en tredie port sættes et potentiometer der påmonteres gashåndtaget
> som TPS.
> Nu har du lambda værdien, omdrejningstallet og gashåndtagets stilling
> samlet på computeren.
> Tiden tages fra computeren selv.
> Så er det blot at smide den "Blærebare" i rygsækken og køre en tur.
> Ved hjemkomsten analyseres data og de nødvendige korrektioner
> foretages.
> Da lambda sonden sidder i et rør kan det meget let flyttes fra potte
> til potte.
>

Hej Steen

Det burde være nemt at sætte en sonde på den motor jeg har, den
er født med PAIR, så der er gevindhul i siden på cyllen, lige
ved udstødningen.

Ole Mogensen

Steen Gruby (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-11-08 18:30

On Sun, 23 Nov 2008 16:54:32 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
wrote:

Hej Ole.
>
>Det burde være nemt at sætte en sonde på den motor jeg har, den
>er født med PAIR, så der er gevindhul i siden på cyllen, lige
>ved udstødningen.
>
Jeg ville nu vælge metoden med lambdasonden i enden på lydpotten.
For tæt på cylinderen er ikke optimalt, så hellere der hvor Ducati
normalt installerer skruer til det - Lige før udligningen.
Den med at sætte lambdasonden i lydpotten har dog visse bagdele mht
indstilling af cylindrene individuelt lidt afhængigt af hvorledes
udligningen er udført.
På Paso'en er det en helt håbeløs metode idet udligningen er
fremstillet således at afgangsgassen fra begge cylindre tilføres
potterne i lige stor en mængde.
Her skal man ned i rørene før sammenkoblingen for at få en korrekt
visning pr. cylinder.
Min kollega har lavet den med computeren, og det virker fint.
Jeg har indkøbt et USB kort til formålet, så en dag hvor der er god
tid laver jeg et "kørende rullefelt" til eget brug

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 19:42

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 23 Nov 2008 16:54:32 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
> wrote:
>
> Hej Ole.
>> Det burde være nemt at sætte en sonde på den motor jeg har, den
>> er født med PAIR, så der er gevindhul i siden på cyllen, lige
>> ved udstødningen.
>>
> Jeg ville nu vælge metoden med lambdasonden i enden på lydpotten.
> For tæt på cylinderen er ikke optimalt, så hellere der hvor Ducati
> normalt installerer skruer til det - Lige før udligningen.
> Den med at sætte lambdasonden i lydpotten har dog visse bagdele mht
> indstilling af cylindrene individuelt lidt afhængigt af hvorledes
> udligningen er udført.
> På Paso'en er det en helt håbeløs metode idet udligningen er
> fremstillet således at afgangsgassen fra begge cylindre tilføres
> potterne i lige stor en mængde.
> Her skal man ned i rørene før sammenkoblingen for at få en korrekt
> visning pr. cylinder.
> Min kollega har lavet den med computeren, og det virker fint.
> Jeg har indkøbt et USB kort til formålet, så en dag hvor der er god
> tid laver jeg et "kørende rullefelt" til eget brug
>

På de nyerer MGer, sidder Lambda sonden i H stykket, en
lige ved og næsten måling ;)

Ole Mogensen

Armand (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-11-08 22:35

Ole Mogensen skrev:
> Steen Gruby wrote:
>>
>> Jeg ville nu vælge metoden med lambdasonden i enden på lydpotten.
>> For tæt på cylinderen er ikke optimalt, så hellere der hvor Ducati
>> normalt installerer skruer til det - Lige før udligningen.
>> Den med at sætte lambdasonden i lydpotten har dog visse bagdele mht
>> indstilling af cylindrene individuelt lidt afhængigt af hvorledes
>> udligningen er udført.
>> På Paso'en er det en helt håbeløs metode idet udligningen er
>> fremstillet således at afgangsgassen fra begge cylindre tilføres
>> potterne i lige stor en mængde.
>> Her skal man ned i rørene før sammenkoblingen for at få en korrekt
>> visning pr. cylinder.
>>
> På de nyerer MGer, sidder Lambda sonden i H stykket, en
> lige ved og næsten måling ;)
>
Det er vel fordi at den skal justere motoren(!) under brug, og ikke den
enkelte cylindre under trimning :-/

--
Armand.

Ole Mogensen (24-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 24-11-08 19:16

Armand wrote:
> Ole Mogensen skrev:
>> Steen Gruby wrote:
>>>
>>> Jeg ville nu vælge metoden med lambdasonden i enden på lydpotten.
>>> For tæt på cylinderen er ikke optimalt, så hellere der hvor Ducati
>>> normalt installerer skruer til det - Lige før udligningen.
>>> Den med at sætte lambdasonden i lydpotten har dog visse bagdele mht
>>> indstilling af cylindrene individuelt lidt afhængigt af hvorledes
>>> udligningen er udført.
>>> På Paso'en er det en helt håbeløs metode idet udligningen er
>>> fremstillet således at afgangsgassen fra begge cylindre tilføres
>>> potterne i lige stor en mængde.
>>> Her skal man ned i rørene før sammenkoblingen for at få en korrekt
>>> visning pr. cylinder.
>>>
>> På de nyerer MGer, sidder Lambda sonden i H stykket, en
>> lige ved og næsten måling ;)
>>
> Det er vel fordi at den skal justere motoren(!) under brug, og ikke den
> enkelte cylindre under trimning :-/
>

Korrekt, og dels fordi at det nu er.. gysss. indsprøjtningsmotorer.

Det næste bliver vel 4 hjul

Ole Mogensen

Søren Ottosen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 23-11-08 16:50

> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
> standard dyser til en normal Guzzi, men da
> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
> Guzzi dyser passer.
>
> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
> ude ?


Hej Ole

Er bare lige interesseret i at høre hvilken model din Guzzi er siden du
sætter 30mm på igen.
På min SP 1000 gav det meget mere moment at sætte 36mm på.

Søren Ottosen



Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 17:02

Søren Ottosen wrote:
>> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
>> standard dyser til en normal Guzzi, men da
>> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
>> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
>> Guzzi dyser passer.
>>
>> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
>> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
>> ude ?
>
>
> Hej Ole
>
> Er bare lige interesseret i at høre hvilken model din Guzzi er siden du
> sætter 30mm på igen.
> På min SP 1000 gav det meget mere moment at sætte 36mm på.
>
> Søren Ottosen
>
>

Hej Søren

Lyder mystisk at at det skulle give mere, hvis indsugning manifolden
er 30mm, indsugningshullet i topstykket er 30 mm, som på min.

Er det 34-36 mm istedet så er det ikke så mærkeligt.

Jeg har en T3 calif med en T5 motor.

Ole Mogensen

Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 17:07

Ole Mogensen wrote:

>
> Hej Søren
>
> Lyder mystisk at at det skulle give mere, hvis indsugning manifolden
> er 30mm, indsugningshullet i topstykket er 30 mm, som på min.
>
> Er det 34-36 mm istedet så er det ikke så mærkeligt.
>
> Jeg har en T3 calif med en T5 motor.
>
> Ole Mogensen

Kom lige til at tænke på, den du udskiftede skulle
vel ikke være en VHBT type, altså den med det firkantede
gasspjæld ?

Ole Mogensen

Søren Ottosen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 23-11-08 17:21

>>
>> Kom lige til at tænke på, den du udskiftede skulle
> vel ikke være en VHBT type, altså den med det firkantede
> gasspjæld ?
>

Jo det var VHBT 30 så det er sikkert også noget af årsagen.
Benzin økonomien blev også meget bedre på de nye.

I foråret havde vi et rullefelt arrangement i Guzzi-klubben, en meget
hyggelig og lærerig dag, måske vi skulle lave en lignende dag til foråret.

Søren Ottosen



Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 19:38

Søren Ottosen wrote:
>>> Kom lige til at tænke på, den du udskiftede skulle
>> vel ikke være en VHBT type, altså den med det firkantede
>> gasspjæld ?
>>
>
> Jo det var VHBT 30 så det er sikkert også noget af årsagen.
> Benzin økonomien blev også meget bedre på de nye.
>
> I foråret havde vi et rullefelt arrangement i Guzzi-klubben, en meget
> hyggelig og lærerig dag, måske vi skulle lave en lignende dag til foråret.
>
> Søren Ottosen
>
>

Jeg vil sige /helt/ sikkert

Ole Mogensen

Søren Ottosen (24-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 24-11-08 17:51

>>
>> I foråret havde vi et rullefelt arrangement i Guzzi-klubben, en meget
>> hyggelig og lærerig dag, måske vi skulle lave en lignende dag til
>> foråret.
>>
>> Søren Ottosen
>
> Jeg vil sige /helt/ sikkert
>
> Ole Mogensen

Har vi hermed den første tilmelding? Her i foråret kunne det gøres for
ca 400,- pr mand/MC (incl. mad og drikke) og så kunne man få den på
rullefelt lige så mange gange det var nødvendigt.
Ham der betjente rullefeltet var sindsyg dygtig, han kunne sige lige præcis
hvad man skulle gøre for at hente 4-5 HK. Smid en mail hvis hvis interesse
på sotek(a)hongnet.dk



Søren Ottosen



Armand (24-11-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-11-08 19:09

Søren Ottosen skrev:
>>>
> Ham der betjente rullefeltet var sindsyg dygtig, han kunne sige lige præcis
> hvad man skulle gøre for at hente 4-5 HK.
>

Hæ!
Hvis man bare skal udtale sig skråsikkert i dén retning og ikke præstere
at trække den nævnte mer-effekt ud af jernet, er det vel ikke så svært :-/

Meget aprospos: Jeg havde engang en kollega der var mester i at bevare
pokerfjæset og holde sig i faglige termer nåer en kunde stod med et
problem der krævede en smed - Uanset hvor simpelt eller omstændigt
jobbet viste sig at være fraveg han aldrig den oprindelige diagnose og
kunderne var ellevilde med "den selvsikre håndværker" som af samme grund
nød sin mesters gunst

--
Armand.

Søren Ottosen (25-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 25-11-08 06:22

> Hæ!
> Hvis man bare skal udtale sig skråsikkert i dén retning og ikke præstere
> at trække den nævnte mer-effekt ud af jernet, er det vel ikke så svært :-/

Men nu var det sådan at der var mulighed for at skrue og så trille den en
tur mere på rullefeltet, så hans argumenter passede for det meste.


Søren



Ole Mogensen (24-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 24-11-08 19:27

Søren Ottosen wrote:
>>> I foråret havde vi et rullefelt arrangement i Guzzi-klubben, en meget
>>> hyggelig og lærerig dag, måske vi skulle lave en lignende dag til
>>> foråret.
>>>
>>> Søren Ottosen
>> Jeg vil sige /helt/ sikkert
>>
>> Ole Mogensen
>
> Har vi hermed den første tilmelding? Her i foråret kunne det gøres for
> ca 400,- pr mand/MC (incl. mad og drikke) og så kunne man få den på
> rullefelt lige så mange gange det var nødvendigt.
> Ham der betjente rullefeltet var sindsyg dygtig, han kunne sige lige præcis
> hvad man skulle gøre for at hente 4-5 HK. Smid en mail hvis hvis interesse
> på sotek(a)hongnet.dk
>
>
>
> Søren Ottosen
>
>

Hej Søren

Det kunne da være sjovt, hvis jeg bliver færdig med tøsen til den tid.

Desværre må jeg skuffe dig, jeg er fuldstændig frossen et hvis sted
angående HK, jeg vil bare have en 100% stabil motor, en fed tomgang,
rigeligt bund og ingen fejlskud der smider den ene karbunade af.

Det er ikke noget problem at hente 4-5 HK i toppen hvis man kan leve
med en motor som kun virker ved et lille område, jeg vil have at
Guzzilla køre rent fra 800-8000, om så det er 65 HK eller 75 HK
tjaaaa.....

Ole Mogensen

Søren Ottosen (25-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 25-11-08 06:28

>
> Hej Søren
>
> Det kunne da være sjovt, hvis jeg bliver færdig med tøsen til den tid.
>
> Desværre må jeg skuffe dig, jeg er fuldstændig frossen et hvis sted
> angående HK, jeg vil bare have en 100% stabil motor, en fed tomgang,
> rigeligt bund og ingen fejlskud der smider den ene karbunade af.
>

Her vil jeg give dig lidt ret, jeg er også kold over for om den har det ene
eller det andet i HK, men hvis den har en helt stabil og jævn kurve hele
vejen op vil den også typisk have lidt mere effekt i toppen.



> Det er ikke noget problem at hente 4-5 HK i toppen hvis man kan leve
> med en motor som kun virker ved et lille område, jeg vil have at
> Guzzilla køre rent fra 800-8000, om så det er 65 HK eller 75 HK
> tjaaaa.....
>

Det vi gik efter var også at få dem til at gå 100% i alle områder. Hvis det
er HK vi skal bruge er det vist ikke lige Moto-Guzzi man skal ligge og skrue
på.

Søren




Ole Mogensen (25-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 25-11-08 17:51

Søren Ottosen wrote:

>
> Det vi gik efter var også at få dem til at gå 100% i alle områder. Hvis det
> er HK vi skal bruge er det vist ikke lige Moto-Guzzi man skal ligge og skrue
> på.

Joo, hvis man vil køre Guzzi, så er det bestemt lige så godt som alt
andet, der er jo nogle der mener at der er bedre en "smid væk plastik"

>
> Søren
>
>
>
Ole

Søren Ottosen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 23-11-08 17:08

>>
>>
>> Hej Ole
>>
>> Er bare lige interesseret i at høre hvilken model din Guzzi er siden du
>> sætter 30mm på igen.
>> På min SP 1000 gav det meget mere moment at sætte 36mm på.
>>
>> Søren Ottosen
>
> Hej Søren
>
> Lyder mystisk at at det skulle give mere, hvis indsugning manifolden
> er 30mm, indsugningshullet i topstykket er 30 mm, som på min.
>
> Er det 34-36 mm istedet så er det ikke så mærkeligt.
>
> Jeg har en T3 calif med en T5 motor.
>
Hej Igen

Men den kant der bliver i topstykket lige ved plaststudsen skal fræses
konisk, nogen gør det med en "dremmel" lign. ting andre med et konisk
pladebor, det er faktisk ganske lidt der skal til.

Men der er muligt at T5 eren er for lille til de store karburatorer.
Er dine studse i plast eller alu?

Søren Ottosen



Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 17:11

Søren Ottosen wrote:
>
>>
> Hej Igen
>
> Men den kant der bliver i topstykket lige ved plaststudsen skal fræses
> konisk, nogen gør det med en "dremmel" lign. ting andre med et konisk
> pladebor, det er faktisk ganske lidt der skal til.
>
> Men der er muligt at T5 eren er for lille til de store karburatorer.
> Er dine studse i plast eller alu?
>
> Søren Ottosen
>
>

Alu, med en gummimuffe som forbinder karbunade og indsugning.

Ole Mogensen

Bjarne (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 23-11-08 17:35

Ole Mogensen wrote:

> Nu har jeg fået Guzzillas nye karbunader hjem.
>
> Det blev, sæfølig ! nogle kvali Dellorto PHF 30.
>
> Lidt dyre - for ignoranterne - men det bedste
> er ikke for godt til min lille pige.
>
> Nu skal de jo så justeres, de er leveret med
> standard dyser til en normal Guzzi, men da
> jeg også smider nyt tændingsanlæg på, anbefalet
> af Gruby, så er det jo ikke sikkert at de normale
> Guzzi dyser passer.
>
> Er der en "How-To" som er rigtig god læsning-
> her hvor sneen daler og jeg prøver at holde katten
> ude ?

Har du checket Guzziology ?
Der står ret meget om lige præcis det emne.

mvh,
Bjarne


Ole Mogensen (23-11-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-11-08 19:39

Bjarne wrote:

>
> Har du checket Guzziology ?
> Der står ret meget om lige præcis det emne.
>
> mvh,
> Bjarne
>

Det skal tjekkes, takker

Ole Mogensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste