Æv
Fra : Vedsted

Dato : 27-11-08 13:10

Havde lige skrevet en nok lidt for lang historie og så dukke rden aldrig
op som indlæg

Med venlig hilsen
Sabine- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-11-08 13:27

In news:k5-dnYjK16SfE7PUnZ2dnUVZ_gqdnZ2d@giganews.com,
Vedsted <svKATTE@BAKKEribersmaskinimport.dk> typed:
> Havde lige skrevet en nok lidt for lang historie og så dukke rden
> aldrig op som indlæg

> Med venlig hilsen
> Sabine-

Siri har de samme problemer når hun skriver fra hjemmesiden. Der er aldrig
problemer når man skriver direkte i newsgrupperne i Outlook Express, Outlook
eller Windows mail. Der kan indlæggene nogle gange være meget lange.

Med hensyn til Stig's kat som du ikke kan åbne linket til, så skyldes det
(opdagede jeg bagefter) at linket i Kate's svar er blevet forvansket da hun
skulle citere. Det er kun det halve af linket der er streg under, så Stig's
eget link er der ikke noget i vejen med.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Vedsted

Dato : 27-11-08 15:11

> [...]
> skulle citere. Det er kun det halve af linket der er streg under, så Stig's
> eget link er der ikke noget i vejen med.

Tak for det må prøve igen

Med venlig hilsen
Vedsted
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-11-08 05:55

Tove Krieger wrote:

> [...]
> hun skulle citere. Det er kun det halve af linket der er streg under, så
> Stig's eget link er der ikke noget i vejen med.

Jeg har lige fundet ud af, at mine links heller ikke 'virker' hvis man
kalder dem fra hjemmesiden, da der er et > for meget, og derfor giver fejl.

Se evt. mit svar til Siri for lidt siden.

Stig Johansen

Fra : Denise

Dato : 28-11-08 08:04

Tove Krieger wrote:
> [...]
> aldrig problemer når man skriver direkte i newsgrupperne i Outlook
> Express, Outlook eller Windows mail. Der kan indlæggene nogle gange

Enig, jeg har heller aldrig problemer og skriver via Windows Mail. Hvis man
skal skrive lange indlæg via hjemmesiden, så kan det anbefales at man først
skriver det i f.eks. Word/Notepad og så kopierer det ind. Lidt bøvlet, men
så er man i det mindste sikret mod at skulle skrive det 2 gange, hvis man i
det hele taget kan huske alt det man skrev,.

--
Hilsen Denise

Fra : Vedsted

Dato : 28-11-08 11:21

> [...]
> skulle citere. Det er kun det halve af linket der er streg under, så Stig's
> eget link er der ikke noget i vejen med.

Hej igen

Har lige skrevet et langt indlæg igen, men jeg skrev det i Word og lagde
det så over i indlæg er det ikke korrekt gjort? Mere fordi det stadig
ikke er dukket op

Med venlig hilsen
Vedsted
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 29-11-08 12:15

> Outlook
>
> Har lige skrevet et langt indlæg igen, men jeg skrev det i Word og lagde
> det så over i indlæg er det ikke korrekt gjort? > Med venlig hilsen
> Vedsted

Hej Sabine V
Der er flere af os, der døjer med det problem. Nina Tender Tribes og
Camilla korat skriver sjældent, af samme grund.
Jeg ved ikke, om din fremgangsmåde nr 2 hjælper.
Jeg ved bare, at jeg for tiden ikke kan få indlæg igennem mandag-onsdag,
men gerne fre-søn - torsdag er lidt på vippen.
Samt, at jeg nogle gange godt kan sende en kort kommentar, men længere
svar og vejledninger ikke går igennem.
Ofte har jeg kunnet sende 2-3 indlæg pr dag, hvor det 3. eller 4.
forsvinder......
Jeg kan kun give ret i, at når man har skrevet, hvad man ville, så
markerer man hele molesjavsen og lægger det i en Notepad. Kommer det så
ikke igennem, så er det i det mindste ikke væk, og man kan prøve igen.
Prøv at holde øje med, om du heller ikke kan poste fra hjemmesiden
bestemte dage.
Pga, at jeg har boligselskabs-bredbånd, kan jeg ikke bruge
mailprogrammer. Flere har velvilligt forsøgt at hjælpe med åbne
newsservere, men ingen af dem har fungeret - de fleste er vel blevet
lukkede igen, som tiden er gået. Fra Ålborg UC til et sted i Tyskland...
Så det er bare at gemme sine lange indlæg, og prøve igen, til det lykkes.
Håber, at du får held med det
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Inge

Dato : 29-11-08 16:27

> [...]
> Så det er bare at gemme sine lange indlæg, og prøve igen, til det lykkes.

I kan bruge Google-grupperne til at poste fra. Man skal oprette en konto,
men det koster ikke noget, og så er det ellers lige ud af landevejen.
mvh
Inge

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-11-08 19:02

Siri wrote:

> [...]
> newsservere, men ingen af dem har fungeret - de fleste er vel blevet
> lukkede igen, som tiden er gået. Fra Ålborg UC til et sted i Tyskland...

Jeg har selv Fullrate, hvor der ikke hører news server med i abonnementet.
Bortset fra det, har jeg brugt sunsite, nu dotsrc siden '94-95 stykker.

Den er ikke lukket, og fungerer i bedste velgående.

For at forhindre misbrug skal man registrere sig for at kunne poste indlæg.

'Registreringen' udføres ved at sende en tom mail til
news-signup(at)sunsite.dk jfr. vejledningen her:
http://dotsrc.org/usenet/
Derefter modtager man et password vial mail, der skal bruges til opsætning
af newsreader, eller mailprogram.

Der er en vejledning til opsætning forskellige programmer her:
http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/

Hey - check this out - eksempel på user = GARFIELD

Hvis ikke det virker, synes jeg seriøst du skulle klage over dit
boligselskabs-bredbånd.

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 30-11-08 17:09

> [...]
> http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/
> Hvis ikke det virker, synes jeg seriøst du skulle klage over dit

Tak
Nu har jeg kigget på det, og det er det, som Kate hjalp mig med for
nogen tid siden.
Jeg begyndte at bruge det, men modtog vist først en del gamle indlæg, og
dernæst kun nogle af de nye. I forhold til, at det betød endnu et
program at starte, endte jeg med at bide hjemmesidens ulemper i mig. Min
nysgerrighed sejrede: Jeg vil hellere kunne læse alle andres indlæg, og
så miste et par af mine egne udgydelser nu og da.
Klage over vores bøvle- undskyld, bolig-net?
Ja da! De er nogle sjufter og hajer, der har lovet guld og grønne skove
og leveret pindebrænde!
Der er sat gang i at finde nogle andre, men det er vist syltet lidt, jeg
må hive den ansvarlige i ørerne
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar