ram, ram flere ram
Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 19:37

ER det bare mig eller er folk rundt omkring begyndt at overdrive med de ram.
Jeg har set flere eksempler på nogle der har 640, 768 mb ram. Er der
virkligt en fordel i af have så mange ram i en normal maskine? Jeg kunne
dårligt mærke forskel fra 128 -> 256

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Bear

Dato : 25-07-01 19:52

Jeg kan heller ikke mærke forskel, da jeg gik fra 192 til 384

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Madsen

Dato : 25-07-01 20:03

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev:

> [...]
> Jeg har set flere eksempler på nogle der har 640, 768 mb ram. Er der
> virkligt en fordel i af have så mange ram i en normal maskine? Jeg kunne

Det kommer jo ligesom lidt an på hvad du bruger computeren til.
Jeg bruger hovedsageligt min til grafik og billedbehandling og
kan ganske simpelt ikke få RAM nok.
Hvis jeg kun skrev breve i word på den, så havde jeg nok ikke
brug for så meget RAM. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 20:32

ja, jeg er godt klar over at pro. folk der arbejer i grafik og 3D programmer
ikke kan have ram nok. Men dem jeg snakker om er helt normale folk. Som bare
spiller lidt computer, måske leger lidt med billeder, surfer m.m. Jeg kan
forstå man køber ting som giver mærkbar forskel som cpu, vga kort m.m. Men
lige ram kan jeg godt nok ikke fatte.... Godt nok er de billige, men.......

Fra : Bagle

Dato : 25-07-01 22:07

Vend den om og tænk på at når Windows XP rammer gaden. Jeg har læst en
artikel om nogen fagfolk som mener at Microsoft ikke har oplyst de rigtige
minimums krav til maskinen. De anbefaler minimum Pentium III 633 og 384 MB
ram bare for at systemet kan køre tilfredsstillende : (

-Bagle

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 21:13

wow! okay. Så kan jeg godt se hvorfor folk køber flere ram.... Måske skulle
man købe en 256 mb stang

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 25-07-01 21:15

In article <WKF77.394$lh7.21135@news010.worldonline.dk>, peet_dk wrote:
> wow! okay. Så kan jeg godt se hvorfor folk køber flere ram.... Måske skulle
> man købe en 256 mb stang
Måske skulle man droppe Microsofts skodstyresystemer og skifte til Linux...
Sorry, ku ikke la vær.. :)

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Bagle

Dato : 25-07-01 22:37

Heheh så er der panik i gaden ; )

-Bagle

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 26-07-01 22:02

> Måske skulle man droppe Microsofts skodstyresystemer og skifte til Linux...
> Sorry, ku ikke la vær.. :)

Consider it done!
Jeg gider sgu ikke sidde og vente på at maskinen genstarter hvert kvarter

Sorry, jeg ku heller ikke la vær

/kenne

Fra : Mercenary

Dato : 25-07-01 22:20

Bagle <bagle@raggy.dk> skrev i en news:bFF77.195$YE5.24776@news.get2net.dk
> [...]
> minimums krav til maskinen. De anbefaler minimum Pentium III 633 og 384 MB
> ram bare for at systemet kan køre tilfredsstillende : (

Følgende er >snippet< direkte fra Microsoft's site.

>PC with 300-MHz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz
minimum >required (single or dual processor system);*
>Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible
processor >recommended
>128 MB of RAM or higher recommended (64MB minimum supported; may limit
>performance and some features)
>1.5 GB of available hard disk space*
>Super VGA (800 X 600) or higher resolution video adapter and monitor;
>CD-ROM or DVD drive
>Keyboard
>Microsoft Mouse or compatible pointing device
>Additional items or services required to use certain Windows XP features

Sååååååhh mon ikke dine oplysninger er lidt urigtige ??

Windows XP har faktisk fået ret gode anmeldelser hos de forskellige testere,
den eneste folk virkelig vil blive 'pissed off' over, er deres on-line
registration crap der kriminaliserer stort set alle PC brugere.

/Merc.

Fra : Bagle

Dato : 26-07-01 01:17

Hvad jeg skrev var at nogen fagfolk har sagt at ---> Microsoft IKKE har
oplyst de RIGTIGE systemkrav<----

-Bagle

Fra : Mercenary

Dato : 26-07-01 07:07

Bagle <bagle@raggy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5f60ca$0$305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad jeg skrev var at nogen fagfolk har sagt at ---> Microsoft IKKE har
> oplyst de RIGTIGE systemkrav<----
>
> -Bagle

Sorry, fik ikke lige toppen af dit indlæg med....

/Merc.

Fra : Deaster

Dato : 26-07-01 08:46

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den eneste folk virkelig vil blive 'pissed off' over, er deres on-line
> registration crap der kriminaliserer stort set alle PC brugere.

Haha, ja til Win2000 pro. er minimum 133 Mhz og 64 Mb ram, såå jeg er ikke
sikker hvor seriøst man skal tage M$ anbefalinger.

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them

Fra : John Doe

Dato : 26-07-01 10:25

> [...]
> den eneste folk virkelig vil blive 'pissed off' over, er deres on-line
> registration crap der kriminaliserer stort set alle PC brugere.

Nå, her er en ikke så god anmeldelse :
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1505&p=4

"By far, the biggest hit will be felt by those who migrate to both the new
Windows and the new Office. At best, they'll lose over a quarter of their
potential application throughput."

Mvh
JD

Fra : Mercenary

Dato : 25-07-01 22:06

Jeg kunne tydeligt mærke forskel fra 128MB til 512MB ram.

Men ram er jo ikke bare ram. Der findes både god og dårlig ram (PQI ??!!).
Hurtig ram og langsom ram.

Men det afhænger sevlfølgelig hvad man bruger sin maskine til...

/Merc.

Fra : Bear

Dato : 25-07-01 23:09

God og dårlig RAM????

Enten virker de eller også gør de ikke. Mærket er totalt ligegyldigt.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Santa Xcaze

Dato : 26-07-01 16:58

SNIP
>Enten virker de eller også gør de ikke. Mærket er totalt >ligegyldigt.

Det er da noget sludder, nogle ram kan da klare højere hastighed end
andre!!! Mine Kingston ram, kan ikke clockes en meter de ka lige klare 136,
men da jeg lånte nogle apacer ram kunne de snildt klare 140, så det passer
da ikke helt!!

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 23:39

> Jeg kunne tydeligt mærke forskel fra 128MB til 512MB ram.
Hvor? Jeg kunne kun mærke forskel i min internet browser, den loadede
siderne hurtigere ind. Men det var en rar fornemmelse adlige vel

> Men ram er jo ikke bare ram. Der findes både god og dårlig ram (PQI ??!!).
> Hurtig ram og langsom ram.

hvis ellers den "Latency" er nede på 8 ms eller der under så er der vel ikke
den store forskel om det er noname eller nogle mærkevare. Jeg kan ihvert
tilfælde ikke mærke forskel på min Noname PC133 128MB 168pins / 64bit /
7.5ns / 3. Parts og Apacer PC133 128MB 168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts

Men klart! hvis jeg skulle købe ram nu ville jeg også gå efter 1. Parts
rammene og dem med den laveste "Latency" Men det er også fordi der næsten
ikke er nogle forskel i prisen nu. Men jeg "tror" ikke der er "den vilde"
forskel på rammene. når de køre på samme Mhz.

> Men det afhænger sevlfølgelig hvad man bruger sin maskine til...

Hvad bruger du din maskine til?

Fra : Mercenary

Dato : 26-07-01 07:15

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vTH77.444$lh7.30153@news010.worldonline.dk...

> [...]
> tilfælde ikke mærke forskel på min Noname PC133 128MB 168pins / 64bit /
> 7.5ns / 3. Parts og Apacer PC133 128MB 168pins / 64bit / 7.5ns / 1.

Det er vel ikke så mærkværdigt når de har samme data.
Jeg har med stor hast skrottet den alt for billige 512 MB PQI til fordel for
2x 256 MB Apacer, det gav en mærkbar forskel (+400 i 3DMark 2001)

> Hvad bruger du din maskine til?

Primært videoredigering/implementering af grafiske effekter.

/Merc.

Fra : Bear

Dato : 26-07-01 12:11

> [...]
for
> 2x 256 MB Apacer, det gav en mærkbar forskel (+400 i 3DMark 2001)

Det er altså ikke RAM'en der har gjort den forskel. RAM overfører data i
konstant hastighed (ved 100 MHz: 100M * 32 bits = 400 MBytes/sek), derfor
har RAM-modulets mærke intet at sige. Dog er der forskel på hvor kompatible
de forskellige mærker er med bundkort.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Madsen

Dato : 26-07-01 12:20

"Mercenary" <to@dae.dk> skrev:

> Det er vel ikke så mærkværdigt når de har samme data.
> Jeg har med stor hast skrottet den alt for billige 512 MB PQI til fordel for
> 2x 256 MB Apacer, det gav en mærkbar forskel (+400 i 3DMark 2001)

Tja, 400 point mere i 3Dmark får nu altså ikke mig til at udskift to
velfungerende 512 Mb. PQI-RAM til fordel for noget der næsten
er dobbelt så dyrt, men det er jo så smag og behag.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 26-07-01 16:58

Tja man får vel hvad man betaler for!!!

Fra : Madsen

Dato : 26-07-01 17:02

"Santa Xcaze" <no@shit.dk> skrev:

> Tja man får vel hvad man betaler for!!!

Ja netop og hvis man er tilfreds med det man betaler for, så
kan 400 point i 3D-mark ikke ændre den sag. Ikke her i hvert
tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ganti

Dato : 15-10-01 21:57

Hej alle i kloge hoveder

Alle disse spørgsmål om ram. Findes der et effektivt værktøj til at teste om
PC´ens ram er slidte????

Jeg er nemlig slidt - min pc er - og så bliver jeg det vel også?????

Hilsen Gitte

Fra : Madsen

Dato : 15-10-01 22:00

"Ganti" <ganti@vip.cybercity.dk> skrev:

> Alle disse spørgsmål om ram. Findes der et effektivt værktøj til at teste om
> PC´ens ram er slidte????

Brug evt. Memtest86 v2.7
<http://www.teresaudio.com/memtest86/>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Ganti

Dato : 19-10-01 20:27

> Brug evt. Memtest86 v2.7
> <http://www.teresaudio.com/memtest86/>
>
> --
> Mvh. Madsen

Hej Madsen
Tak for rådet, har afprøvet, men min RAM fejler ikke noget.
Tilbage i høstakken igen for at lede efter nålen

Gitte

--
Everyone has a right to be stupid. Some just abuse the priviledge
http://ganti.homepage.dk