Billig Nokia med USB forbindelse
Fra : jones_net

Dato : 24-11-08 12:54

Hejsa

Min arbejdstelefon er en Nokia 6300, som jeg kan synkronisere med min
PC. Nu har jeg så brug for en ny privat telefon, og så tænkte jeg, at
det ville være smart med en Nokia med USB stik, så jeg kan bruge de
samme programmer og kabler, som til min arbejdstelefon.

Men at finde ud af, hvilke Nokiaer, som har USB stik er snart en
mindre doktorgrad værdig - derfor vil jeg nu høre jer, om det er
muligt at finde en billig Nokia uden abo. og med USB stik? Kender I
nogle modeller? Jeg snakker priser på under 500,- hvis mulig, og jeg
er meget tæt på at være ligeglad med design og funktioner, bare jeg
kan ringe og sende en SMS.

Håber I kan hjælpe
/J

Fra : Christen Fihl

Dato : 24-11-08 21:29

> Men at finde ud af, hvilke Nokiaer, som har USB stik er snart en
> mindre doktorgrad værdig - derfor vil jeg nu høre jer, om det er
> muligt at finde en billig Nokia uden abo. og med USB stik?

Der er idag også 2 forskellige USB stik. Mini og micro USB stik, så læs
grundigt. De "gamle" var mini typen.

Men overvej da også BlueTooth, da de samme programmer (Nokia Suite vel),
blot udnytter denne "trådløs kabel".
Kræver dog at pc også har/får BlueTooth

Sorry, ingen modeller, blot udenoms snak

Christen

Fra : jones_net

Dato : 24-11-08 23:59

On Nov 24, 9:28 pm, "Christen Fihl"
<look_at_HSPascal.fihl....@nospam.plz> wrote:

> [...]
> blot udnytter denne "trådløs kabel".
> Kræver dog at pc også har/får BlueTooth
>
> Sorry, ingen modeller, blot udenoms snak

Kan se, at det jeg skal bruge er USB Mini.
Bluetooth er desværre ikke en mulighed på min PC

/J

Fra : Anders

Dato : 25-11-08 10:51

"jones_net" <jonesnet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Christen

Kan se, at det jeg skal bruge er USB Mini.
Bluetooth er desværre ikke en mulighed på min PC

Nu er en bluetooth adaptor ikke ligefrem den dyreste ting.
Købte en for en tid siden til 35,- inkl. porto på nettet...

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 25-11-08 10:20

Nokia 3110 Classic har mini USB stik.

/Bo.

Fra : JYH

Dato : 25-11-08 16:48

jones_net wrote:

> [...]
> nogle modeller? Jeg snakker priser på under 500,- hvis mulig, og jeg
> er meget tæt på at være ligeglad med design og funktioner, bare jeg

Nokia kalder kablet for DKE-2:
http://www.nokia.dk/A4670535

Klik på den enkelte for at få en ca. pris.

Fra : jones_net

Dato : 25-11-08 11:58

On Nov 25, 4:47 pm, "JYH" <j...@jyh.jyh> wrote:

> Nokia kalder kablet for DKE-2:http://www.nokia.dk/A4670535
>
> Klik på den enkelte for at få en ca. pris.

Det var lige det jeg skulle bruge - havde slet ikke tænkt på at finde
dem på den måde!
Mange tak!

/J

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-11-08 05:14

Den Mon, 24 Nov 2008 11:53:38 -0800 skrev jones_net:

> [...]
> modeller? Jeg snakker priser på under 500,- hvis mulig, og jeg er meget
> tæt på at være ligeglad med design og funktioner, bare jeg kan ringe og

Hvis du bare skal ringe og sende sms, så kan en 1208 gøre det. Men den
bruger det stik der er mindre end det til 6300 - hvilket også er lige
meget, for den kan ikke synkronises...

Til under 500 kr er udbuddet ikke så stort. Jeg tror egentlig kun du kan
få en 1650 eller måske en 1680.

Men hvorfor ikke købe en med abb.? Jeg har lige købt en 6300 i TDC, og
ialt kommer den til at koste mig 600 kr. - det er under halv pris af hvad
den koster uden abb. Det kan jo opsiges efter 6 mdr.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : jones_net

Dato : 27-11-08 04:23

On 25 Nov., 10:20, Bo Braendstrup <b...@space.dtu.dk> wrote:
> Nokia 3110 Classic har mini USB stik.
>
> /Bo.

Det blev en 3110 til 200,-, da jeg kunne få den via mit TDC Duet.

Tak for hjælpen

/J