ssd, ntfs og linux
Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 22-11-08 07:24

Heya folkens.

Jeg har fået til opgave at fejlfinde en asus eee pc (901). Den giver
en fejl om at der mangler en fil, efter en frisk xp installation.
Findes der en live-cd eller endnu bedre USB distribution, men nogle
værktøjer til at scanne disken (SSD) for fejl (bad sectors)?

/mikkel

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 22-11-08 15:37

mikkelflott@gmail.com wrote:
> [...]
> Findes der en live-cd eller endnu bedre USB distribution, men nogle
> værktøjer til at scanne disken (SSD) for fejl (bad sectors)?

Har du installeret Windows XP på den? Så må du hellere spørge i en
XP-gruppe. Ellers forstår jeg ikke hvad du mener.

/Lars

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 22-11-08 07:44

On 22 Nov., 15:36, Lars Kongshøj <lars_kongs...@hotmail.com> wrote:
> Har du installeret Windows XP på den? Så må du hellere spørge i en
> XP-gruppe. Ellers forstår jeg ikke hvad du mener.
>
> /Lars

En anden person har installeret XP på den. Min opgave er at finde ud
af om diskene er defekte. Spørgsmålet er: findes der et linux-værktøj
til at scanne en ntfs-partition for fejl?

Fra : Kent Friis

Dato : 22-11-08 15:59

Den Sat, 22 Nov 2008 06:43:31 -0800 (PST) skrev mikkelflott@gmail.com:

> En anden person har installeret XP på den. Min opgave er at finde ud
> af om diskene er defekte. Spørgsmålet er: findes der et linux-værktøj
> til at scanne en ntfs-partition for fejl?

Badblocks er ligeglad med filsystem-typen.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jan Birk

Dato : 22-11-08 16:17

> En anden person har installeret XP på den. Min opgave er at finde ud
> af om diskene er defekte. Spørgsmålet er: findes der et linux-værktøj
> til at scanne en ntfs-partition for fejl?

Denne kan hjælpe på meget;

http://gparted.sourceforge.net/

Men ikke alt og da slet ikke ntfs. Men prøv, jeg har fået en del vin når
kollegaerne har fået deres feriebilleder tilbage.

/Jan

Fra : N/A

Dato : 22-11-08 16:17

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 22-11-08 09:01

On 22 Nov., 15:58, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Badblocks er ligeglad med filsystem-typen.

Den er hermed sat i gang med at tygge på /dev/sdb1 :) Takker.
/mikkel