MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista - IE er pludselig begyndt at fryse u~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-11-08 00:01

Hej gruppe,

Her de sidste 3-4 ugers tid er min Internet Explorer pludselig begyndt at
fryse med jævne mellemrum.
Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows Update..

Er der nogen her som har et hint ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ole C

Dato : 21-11-08 00:40

Andreas M. Hansen skrev blandt andet:

> Her de sidste 3-4 ugers tid er min Internet Explorer pludselig
> begyndt at fryse med jævne mellemrum.
> Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows
> Update..

Jeg har flere gange oplevet at hele systemet fryser i forbindelse med
operationer i IE, så en "tvungen" nedlukning er nødvendig.

> Er der nogen her som har et hint ?

Desværre ikke...

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 21-11-08 19:50

> Jeg har flere gange oplevet at hele systemet fryser i forbindelse med
> operationer i IE, så en "tvungen" nedlukning er nødvendig.

> Desværre ikke...
>mvh Ole C

Kære Ole, er dette svar nødvendigt, eller brugbar
" Desværre ikke" ?
Nej-vel !!

Til Andreas:
Læg din skive i og skriv i Kørboksen:
SFC /SCANNOW (mellemrum mellem C og /
Så bliver din pc scannet for systemfiler og intet bliver slettet !
Hilsen John

Fra : Ole C

Dato : 21-11-08 20:50

John T. skrev blandt andet:

> Kære Ole, er dette svar nødvendigt, eller brugbar
> " Desværre ikke" ?
> Nej-vel !!

Kære John,
Mht. den første del af mit svar, mener jeg at OP kan have gavn af af vide,
at han ikke er alene i verden med sit problem.
Mht. den anden del, som du føler dig kaldet til at kommentere: nej, strengt
taget er det jo ikke nødvendigt, men venlighed og høflighed slider næppe på
Usenet

Og så virker IE7 uden problemer?

--
vh
Ole C

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-11-08 21:10

> Læg din skive i og skriv i Kørboksen:
> SFC /SCANNOW (mellemrum mellem C og /
> Så bliver din pc scannet for systemfiler og intet bliver slettet !

Hej John,

Jeg har nu prøvet dette - og den kører så igennem, og afslutter så - den
rapporterede ikke nogen fejl.
- Ville den have rapporteret noget, hvis den havde fundet noget ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John T.

Dato : 22-11-08 08:23

> [...]
> rapporterede ikke nogen fejl.
> - Ville den have rapporteret noget, hvis den havde fundet noget ?

Når den kører igennem uden stop, så er systemfilerne ok,
men hvis en systemfil mangler/beskadiget så stopper den
og man trykker på "Retry" og filen hentes fra skiven, installeres
og scanner videre.
Jeg har oplevet at den stoppede 8-10 gange, det sker hvis
man er lidt for voldsom i sin oprydning
Ærgerligt at det ikke var der fejlen lå, men vi hører vel nærmere
hvis du finder årsagen. Er det kun IE, ikke andre programmer ?
Hilsen John

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-11-08 21:22

> hvis du finder årsagen. Er det kun IE, ikke andre programmer ?
> Hilsen John

Hej John,

Ja det er kun IE som er blevet vakkelvorn - alt andet kører fint.
Jeg skal nok melde tilbage hvis jeg finder årsagen - men min maskine bliver
formatteret og deporteret til min datters værelse med en nyinstalleret XP på
om 2 uger - og så skal jeg til at starte op med en frisk Vista på en ny
maskine - så må vi jo se om skidtet kommer med fra Vindows Update...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John T.

Dato : 23-11-08 21:45

> [...]
> nyinstalleret XP på om 2 uger - og så skal jeg til at starte op med en
> frisk Vista på en ny maskine - så må vi jo se om skidtet kommer med fra

Jeg tænkte på:
Kan du ikke finde IE ( samme version) via Google
og så prøve at installere igen ?
Jeg kan se at der er både ver. 6-7-8 på nettet.
John

Fra : Ole C

Dato : 23-11-08 22:48

John T. skrev blandt andet:

> Jeg tænkte på:
> Kan du ikke finde IE ( samme version) via Google
> og så prøve at installere igen ?
> Jeg kan se at der er både ver. 6-7-8 på nettet.

Kære John,

Er det nu ikke nogle overflødige forslag, da det drejer sig om version 7
(som er standard i Vista jvf. det oprindelige spørgsmål), som giver
problemer.
Så er der jo ikke megen grund til at henvise til en forældet udgave (version
6) og version 8, som endnu er i beta.....

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 23-11-08 22:59

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så er der jo ikke megen grund til at henvise til en forældet udgave
> (version 6) og version 8, som endnu er i beta.....

På grund af de mange tråde, havde jeg overset versionen,
men hvad med at prøve at geninstalere ver.7 igen ?
Jeg prøver altid andre muligheder (for at blive klogere)
inden jeg evt. formaterer og starter forfra
Hilsen John

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-08 19:16

I går opdaterede jeg atter min Vista, og der var en ny patternfile til
Defender.
Nu er jeg naturligvis ikke helt sikker - men for mig at se så reagerer min
IE markant kvikkere nu, og den har 7-9-13 endnu ikke hængt sig...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-08 19:46

ØV!
- glem den sidste posting...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 00:41

> [...]
> fryse med jævne mellemrum.
> Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows Update..

Desværre har jeg ikke et hint, men står med samme konfiguration og
problem. Det kunne jo tyde på et generelt problem.

Venligst

Keld

Fra : BorreBoy

Dato : 21-11-08 09:12

"Keld Villadsen" <villadsensnabelajyde.dk> skrev i meddelelsen

> Desværre har jeg ikke et hint, men står med samme konfiguration og
> problem. Det kunne jo tyde på et generelt problem.

Det samme her

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-11-08 00:46

Andreas M. Hansen skrev:

> Er der nogen her som har et hint ?

Det har været diskuteret hér i gruppen for et par uger siden; buddene gik på
fejl i opdateringerne fra MS.

Også min XP havde problemer på dét tidspunkt.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : AN

Dato : 21-11-08 17:20

> [...]
> fryse med jævne mellemrum.
> Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows Update..

Hej Anders
Jeg køre XP pro, og har samme problem i ie7, pludselig står den og søger med
timeglas, og prøver jeg at stoppe indlæsningen, så kommer der en hvid
firkant allerøverst i titellinien.
Jeg er rigtig træt af det problem, men ikke fundet nogen løsning endnu.
Hilsen Axel

Fra : hcma

Dato : 21-11-08 19:23

> [...]
> fryse med jævne mellemrum.
> Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows Update..

Det kan være et af tilføjelsesprogrammerne som får det hele til at fryse
Prøv flg.:
Åbn en hvilken som helst side i IE -> Funktioner ->dministrer
tilføjelsesprogrammer -> Aktiver eller deaktiver tilfø...... -> deaktiver så
den der hedder noget med BHO QuickFind (hvis den er der)
m v h
HC

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-11-08 21:12

> [...]
> tilføjelsesprogrammer -> Aktiver eller deaktiver tilfø...... -> deaktiver
> så den der hedder noget med BHO QuickFind (hvis den er der)

Hej HC,

Jeg har kigget efter - men der er desværre ikke noget der ligner det
Quickfind

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-08 16:35

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> fryse med jævne mellemrum.
> Jeg mistænker at der er kommet et eller andet ind med en Windows Update..

-----

Jeg tror det er noget som er kommet ind med Windows uppdate. Det har stået
på en måneds tid. men det er da meget sjældent det sker.
Der skrives pludseligt at den ikke har forbindelse til internettet. Så
bliver man spurgt om man vil genoprette. Når man klikke "ja" lukker den
frysende side ned og en frisk "google" med internetforbindelse dukker op.
Jeg opfatter det nu ikke som et stort problem fordi det sker et par gange i
ugen.
Genopretningen tager jo kun 5-6 bsekunder, så cykler man videre.

Hilsen Åge