Kan godt dele filer, men jeg kan ikke se d~
Fra : Jesper

Dato : 22-11-08 21:03

To maskiner kører XP. Stationær og laptop. Deler fint internetforbindelse og
deler fint filer.
Måden jeg kan se den stationære PC på er at vælge KØR og så skrive
\\downstairs.
Her kan jeg se de delte filer og printere. Det virker fint.

Nu kunne jeg godt tænke mig at gøre det via stifinder. DET kan jeg ikke få
den til.
Har prøvet at oprette forbindelse til netværksdrev, men når jeg går ned
undes MSHOME, kan den kun se sig selv.

Hvad skal jeg gøre??

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-08 10:23

Jesper wrote:
> To maskiner kører XP. Stationær og laptop. Deler fint internetforbindelse og

Home eller Profesional?

XP Home er ikke god til netværk.

Jesper Poulsen

Fra : Knud Madsen

Dato : 25-11-08 15:07

Sikke noget vrøvl, din PC må være frustreret

--
Knud Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 15:55

Knud Madsen wrote:
> Sikke noget vrøvl, din PC må være frustreret

Nej, XP Home _er ikke_ god til netværk. XP Home er beregnet til surf og
mail, ikke til decideret netværksbrug.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-08 20:35

"Jesper Poulsen" skrev i en meddelelse
> Nej, XP Home _er ikke_ god til netværk.

Home har nogle begrænsninger mht domæner og server funktioner.

Men så længe, der kun er tale om almindelige hjemmenetværk som f.x. at
dele nogle drev, som der er tale om her - så er der ingen begrænsninger,
og det burde fungere uden problemer.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 20:42

Jan Vestergaard wrote:

> dele nogle drev, som der er tale om her - så er der ingen begrænsninger,
> og det burde fungere uden problemer.

Det gør det bare ikke. Har selv stået med et lignende problem. Skiftede
til XP Pro og så kørte det.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 25-11-08 17:15

On Sat, 22 Nov 2008 21:03:03 +0100, "Jesper" <jesper@frehr.dk> wrote:
> [...]
>\\downstairs.
>Her kan jeg se de delte filer og printere. Det virker fint.
Så virker dit netværk, tillykke med det.

>Nu kunne jeg godt tænke mig at gøre det via stifinder. DET kan jeg ikke få
>den til.
Det skyldes problemer med Windows Computer Browser Service.
Det er er noget af det værste bras Microsoft har lavet.

Jeg har selv lignende problemer som dig, de er varierende og
ureproducerbare, så det er næsten endnu værre.
Det har ikke været mulig for mig at finde frem til en årsag eller
forklaring.
Der er masser af indlæg om emnet på Internettet, men jeg har ikke
fundet nogen brugbar hjælp, kun banaliteter som
Computer Browser Service skal selvfølgelig være startet.
Windows Firewall skal tillade File og Printer Sharing
Kør maskinens egen 'Netværksdiagnostisering'

Heldigvis er det ikke nødvendigt at bruge denne 'service'.
Jeg bruger TotalCommander og et VPN program så mit netværk er ikke
afhængig af Microsofts Browser funktion.

Microsoft har skrevet en kryptisk vejledning,
'Troubleshooting the Microsoft Computer Browser Service'
http://support.microsoft.com/kb/188305
Du kan jo se om den kan hjælpe dig.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-11-08 22:31

Jesper Poulsen wrote:

> Det gør det bare ikke. Har selv stået med et lignende problem. Skiftede
> til XP Pro og så kørte det.

Hvis du bruge "net use" fra en .cmd fil virker det fint..

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 29-11-08 22:11

Hummm - fandt at drevene stod der to gange med NET USE.Den ene med store
bogstaver - den anden med små. Afbrød dem og hopla. Det var kommandoen NET
USE der gjorde det klart.

Tak for det!

JEsper