MySQL
Fra : Anders M

Dato : 25-11-08 15:05

Hej..
Er der nogen der kender et godt MySQL værktøj? Jeg har databasen
hos one.com, men syntes at PHPMYADMIN er lidt for uoverskueligt..
VH Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt G

Dato : 25-11-08 20:40

"Anders M" <b2b@fixgroup.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
> Er der nogen der kender et godt MySQL værktøj? Jeg har databasen
> hos one.com, men syntes at PHPMYADMIN er lidt for uoverskueligt..
> VH Anders

Jeg bruger den selv og det tog lidt tid, inden jeg vænnede mig til den.
Jeg laver det meste af databasen i en textfil og bruger så Import og cvs?
vha LOAD DATA, hvilket jeg synes fungerer fint.

Har du problemer med den eller er den bare for tung at arbejde med?

Mvh Kurt

Fra : Anders M

Dato : 26-11-08 15:37

Kurt G wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> vha LOAD DATA, hvilket jeg synes fungerer fint.
>
> Har du problemer med den eller er den bare for tung at arbejde med?

hvordan bruger du tekstfilen?

Fra : Kurt G

Dato : 29-11-08 16:54

> hvordan bruger du tekstfilen?
> Vh Anders

Den fil, der skal importeres, ser f.eks. sådan ud:

Stikord;Aar;StikordsSider;Sider;ArtikelId;Forfatter;Titel;Link
"Aadum (Oddum) Sogn, ";"1907";"10 ";"10-21";"";"Klitgaard, C. og Lemwig,
Hans Jørgen";"Hans Jørgen Lemwigs beretning om hr. Bertel Agerholms
syner.";"1"
"Aale, S., Præst i Sunds, ";"1907";"57 ";"52-58";"";"Storgaard Pedersen,
P.";"Degnenes, økonomiske tilstand i Hammerum herred for omtrent 200 år
siden.";"1"

Inden import har jeg oprettet en tabel, hvor felterne er defineret.
Når jeg har logget ind på serveren, vælger jeg rette database, tømmer den
med "Tøm" og vælger derefter "Import".
Her finder jeg importfilen, lader afmærkningen i "Tillad afbrydelse...."
være, samt sætter "Antal poster (queries) der skal springes over fra start"
til 1 (fordi linien med feltnavnene ikke skal importeres).
I "Format på importfil" sætter jeg hak i "CVS vha. LOAD DATA".
Derefter trykker jeg på "Udfør" og filen importeres hvis der da ikke er fejl
i kildefilen.

Jeg håber, at det hjælper dig.

Mvh Kurt