FolderExist
Fra : Kurt G

Dato : 24-11-08 23:49

Hej!

Jeg vil gerne finde ud af, om et bestemt dir eksisterer på serveren.
For at finde ud af, om koden virker, har jeg prøvet følgende;

1 Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
2 fsName=fs.GetAbsolutePathName("bog")
3 response.write "Folder er: "&fsName&"<br>"
4 If fs.FolderExists(fsName) = true Then
5 Response.Write("Folder exists.")
6 Else
7 Response.Write("Folder does not exist.")
8 End If
9 set fs=nothing

Der udskrives fint en streng fra linie 3 med stien, men det lader ikke til
at være rigtigt alligevel, for der skrives også, at folderen ikke
eksisterer.
Jeg har også prøvet at indsætte en linie
fsName = """"&fsName&""""
mellem linie 2 og 3.

Burde det ikke sige, at folderen findes?

Mvh Kurt

tilføje ", så der er " i begyndelsen og slutningen af stinavnet, men det
hjælper ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 13:37

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> fsName = """"&fsName&""""
> mellem linie 2 og 3.
>
> Burde det ikke sige, at folderen findes?

Kig her¨
http://www.w3schools.com/asp/showfile.asp?filename=demo_folderexists
Bjarne

Fra : Kurt G

Dato : 25-11-08 16:34

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> Kig her¨
> http://www.w3schools.com/asp/showfile.asp?filename=demo_folderexists
> Bjarne
Det er faktisk direkte klip fra disse sider, jeg har benyttet.
Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 13:44

> [...]
> 5 Response.Write("Folder exists.")
> 6 Else
> 7 Response.Write("Folder does not exist.")

Ellers måske der ikke accepteres "()"... så prøv:

Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fsName=fs.GetAbsolutePathName("bog")
response.write "Folder er: "&fsName&"<br>"
If fs.FolderExists fsName = true Then
Response.Write("Folder exists.")
Else
Response.Write("Folder does not exist.")
End If
set fs=nothing

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-11-08 16:18

On Mon, 24 Nov 2008 23:48:33 +0100, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>
>Der udskrives fint en streng fra linie 3 med stien, men det lader ikke til
>at være rigtigt alligevel, for der skrives også, at folderen ikke

Eksisterer folderen?
Selv om du kan udskrive en sti til en folder, så er det ingen garanti
for, at den eksisterer.
Det er det .FolderExists-metoden bruges til at checke.

I stedet for:
fsName=fs.GetAbsolutePathName("bog")
kan du evt. bruge:
fsName = Server.MapPath("bog")

Hos mig giver det to forskellige resultater.
Det ser ud til, at .GetAbsolutePathName mener, at min system32-folder er
den aktuelle folder. Hvorfor ved jeg ikke ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kurt G

Dato : 25-11-08 16:44

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det ser ud til, at .GetAbsolutePathName mener, at min system32-folder er
> den aktuelle folder. Hvorfor ved jeg ikke ...

Det viste sig (atter) at være en "45cm fejl" en sen aften!
"bog" skulle være "Bog".

Beklager ulejligheden

Mvh Kurt