Kan ikke se vedhæftet fil i Microsoft Outl~
Fra : jfrlis@webspeed.dk

Dato : 24-11-08 16:46

Jeg har et problem med at sende mail med en vedhæftet til. Modtageren
får mailen men ikke den vedhæftede til.
Det er altid de samme, der ikke kan se den vedhæftede fil.
De samme modtagere kan godt se vedhæftede filer fra andre.

Det er Microsoft Outlook 2003 jeg bruger

Fra : Ole C

Dato : 25-11-08 01:32

jfrlis@webspeed.dk skrev blandt andet:

> [...]
> De samme modtagere kan godt se vedhæftede filer fra andre.
>
> Det er Microsoft Outlook 2003 jeg bruger

Ja, det skrev du også i dit oprindelige indlæg - og du har oven i købet fået
svar

--
vh
Ole C

Fra : jfrlis@webspeed.dk

Dato : 25-11-08 02:07

On 25 Nov., 01:31, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> Ja, det skrev du også i dit oprindelige indlæg - og du har oven i købet fået
> [...]

Hej Ole

Jeg er ny i dette her, jeg kunne godt se jeg havde skrevet noget
forkert, hvor du skrev øh hvor står der, jeg prøvede om jeg kunne
rette det men uden held, derfor slettede jeg den og lavede en ny.
Jeg har lige snakket med en af dem som der ikke kan modtage mine
filer, han prøvede og ændre det som du beskrev, men uden held.
Vi prøvede så noget andet det var at han åbnede mailen ude på TDC's
server, her er filen så med, men nu er det ikke en jpg fil men en dat
fil han modtager jeg prøvede så at sende en doc fil til ham men den
var også en dat ude på tdc serveren, men fælles for begge filer er at
de ikke kommer til ham.
Jeg har en genbo som der har samme virus prigram som mig nemlig Nod32,
ham sendte jeg den samme fil til han modtog den, så prøvede han at
sende en jpg til ham som der ikke kan modtage fra han modtog så hans
jpg fil.
Det er noget forvirret i min verden at nogle kan modtage andre kan
ikke.

Tak for dit svar jeg er total rund forvirret jeg prøver alt hvad der
kommer af gode ideer.

Fra : Ole C

Dato : 25-11-08 10:32

jfrlis@webspeed.dk skrev blandt andet:

> Jeg er ny i dette her

(klip en masse...)

Nu fortæller du ikke hvilken type filer du prøver at sende vedhæftet, men
TDC's filter fjerner en del filer af sikkerhedsmæssige årsager - og uden at
oplyse om det.
Der kan altså være tale om at det er de enkelte modtageres internetudbyder,
der håndterer mails forskelligt. Under alle omstændigheder er der intet der
tyder på, at du gør noget forkert - men som en anden skrev, kan det være en
god idé, at sende vedhæftede filer i .zip-format, som ikke bliver
frasorteret af udbyderens filter.
Du kan for eksempel læse om teknikken her:
http://www.webdesign101.dk/artikler/zipfiler.php

--
vh
Ole C

Fra : jfrlis@webspeed.dk

Dato : 25-11-08 02:47

On 25 Nov., 10:31, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> tyder på, at du gør noget forkert - men som en anden skrev, kan det være en
> god idé, at sende vedhæftede filer i .zip-format, som ikke bliver

Hej Ole

Jo det står ind imellem, dem jeg har prøvet at sende er jpg, da vi så
havde prøvede forskellige modelløsninger men uden held så forsøgte jeg
med en doc fil men resultatet er det samme.
Den med zip har jeg veget lidt uden om, da jeg hellere vil have løst
problemet permanent, men jeg vil prøve den, tak for svaret jeg prøver.

M.v.h.
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 25-11-08 10:54

> [...]

> havde prøvede forskellige modelløsninger men uden held så forsøgte jeg
> med en doc fil men resultatet er det samme.

Typiske filer der ryger i filtret....

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-11-08 20:45

Ole C wrote:

> Typiske filer der ryger i filtret....

Det har jeg godt nok aldrig oplevet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : jfrlis@webspeed.dk

Dato : 25-11-08 02:55

> [...]
> tyder på, at du gør noget forkert - men som en anden skrev, kan det være en
> god idé, at sende vedhæftede filer i .zip-format, som ikke bliver

Hej igen

Nu har jeg prøvet at sende den som zip fil men uden held.

M.v.h.

Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 25-11-08 12:29

jfrlis@webspeed.dk skrev blandt andet:

> Nu har jeg prøvet at sende den som zip fil men uden held.

Men da det ifølge dine oplysninger kun er nogle af dem du sender til, der
har problemer, ligger fejlen tilsyneladende hos dem...

--
vh
Ole C