Problem med IE 7 og Spies, My Travel, Tjær~
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-08 15:49

Hej.

Jeg har et problem med at tilgå Spies, My Travel og Tjæreborg med min
Intrnet Explorer 7

Problemet eksisterer ikke ved rejsebureauet eller når jeg anvender Firefox
eksempelvis.

Problemet opstår ikke ved forsiden, men når jeg vælger en rejse.

Et eksempel:
Fra Spies.dk er der et søgefelt øverst. Skriver jeg eksempelvis
Fuerteventura og klikker søg kan jeg vælge imellem to steder. Hvis jeg
klikker på et af dem, så får jeg en fejlmeddelelser.

Endnu et eksempel:
Fra Spies.dk kan jeg vælge en rejse ved at vælge afrejse fra, dato, sted
osv. Så snart jeg kommer helt ind til selve rejsen/hotellet osv. får jeg
fejlen.

Sidste eksempel.
Fra Spies.dk kan jeg til venstre vælge Alle Rejsemål. Derfra kan jeg vælge
et sted og hotel. Når jeg kommer ind til hotellerne får jeg en fejl.

Fejlmeddelelsen er en Spies-webside fejlmeddelelse. Dvs. ikke Explorer eller
Windows der melder fejlen.

Fejlen lyder

Der er opstået en teknisk fejl.
Vi har registreret fejlen, og vil forsøge at rette den hurtigst muligt.

Nogen der har et godt bud på problem og helst tilhørende løsning

De bedste hilsener
Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-08 16:18

Michael Sørensen skrev:

> [...]
>
> Fejlen lyder
>
> Der er opstået en teknisk fejl.
> Vi har registreret fejlen, og vil forsøge at rette den hurtigst muligt.

Det betyder, at fejlen ligger på hjemmesiden, hvorfor du
ikke kan rette den.

> Nogen der har et godt bud på problem og helst tilhørende løsning

Kontakt hjemmesidens webmaster, og fortæl om fejlen, og at
du kun oplever den i Internet Explorer, mens det virker fint
i andre browsere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ole C

Dato : 27-11-08 16:26

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Det betyder, at fejlen ligger på hjemmesiden, hvorfor du
> ikke kan rette den.

Ikke korrekt.
Virker fint her på en IE7, så det må være noget i OP's opsætning af IE7.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-08 17:45

Ole C skrev:

> Ikke korrekt.
> Virker fint her på en IE7, så det må være noget i OP's opsætning af IE7.

Hvilken af hjemmesiderne? Nu fik vi kun fejlmeddelelsen fra
Spies, og den fejl må være en, der opstår i sitets
behandling af formularen. Sådan en fejl kan den besøgende
normalt ikke gøre noget ved. Mit gæt er, at det er en fejl i
hjemmesidens script, eller at det er en periodisk fejl på
sitet, og at det er tilfældigt, at det har virket i Firefox
og ikke i Internet Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ole C

Dato : 27-11-08 18:13

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Hvilken af hjemmesiderne?

Alle tre omtalte sider fungerer korrekt med min (helt opdaterede) IE7, ved
at følge den fremgangsmåde OP angiver.

> [...]
> hjemmesidens script, eller at det er en periodisk fejl på
> sitet, og at det er tilfældigt, at det har virket i Firefox

Det kan vel også lige så godt være OP's IE7, der behandler scriptet forkert?

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-08 19:51

Ole C skrev:

> Det kan vel også lige så godt være OP's IE7, der behandler scriptet
> forkert?

Så vil man normalt ikke få en fejlmeddelelse fra hjemmesiden
i indholdsruden. Fejlmeddelelsen tyder på, at det er et
serverside-script, altså noget asp eller php, der fejler.
Hvis det var en fejl i et clientside-script, som fx
JavaScript, vil man normalt ikke få en fejlmeddelelse, eller
man vil få en meddelelse sammen med en gul trekant med et
udråbstegn i browserens statuslinje.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 21:12

> [...]
> fejlmeddelelse, eller man vil få en meddelelse sammen med en gul trekant
> med et udråbstegn i browserens statuslinje.

Jeg kontaktede Spies forleden dag på telefon.
Her skulle jeg trykke et eller andet, hvis jeg havde spørgsmål til
hjemmesiden. Det gorde jeg.

Damen jeg kom igennem til prøvede nøjagtigt det samme som mig og fik ingen
fejl og hun konkluderede, at det var opsætning af min PC eller browser, der
var problemet og kunne ikke gøre andet.