Firefox - Ctrl F, find, virker ikke mere
Fra : KR

Dato : 25-11-08 08:51

Jeg bruger funktionen Ctrl F - find - mange gange om dagen i Firefox,
men det virker ikke mere. Første gang jeg bruger funktionen
virker det, men efterfølgende gange finder den ikke det, jeg søger
efter, selvom det findes på siden.
Jeg har så lige prøvet af opdatere Firefox fra 3.0.1 til 3.0.4 i håb om
at det ville afhjælpe problemet, men det er stadigvæk galt.
Er der en der har løsningen på problemet?
--
Mvh KR

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 09:49

KR skrev:
> [...]
> men det virker ikke mere. Første gang jeg bruger funktionen
> virker det, men efterfølgende gange finder den ikke det, jeg søger

Du er ikke kommet til at vælge forskel på store og små
bogstaver?

Det kan måske være en udvidelse, der driller, prøv at starte
Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om fejlen stadig er
der. Om Firefox' fejlsikrede tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php

Et lille tip, hvis du ikke kender det:
Firefox indeholder en funktion til at søge uden at åbne
søgefeltet med Ctrl+F. Man begynder blot at skrive den
ønskede søgeterm på tastaturet. F3 hopper videre til næste
forekomst. Funktionen er en af mine foretrukne funktioner i
Firefox, men er underligt nok ikke slået til som standard,
så den skal lige slås til: Funktioner => Indstillinger =>
Avanceret => Generelt => Begund søgning mens du taster.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : KR

Dato : 25-11-08 10:46

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Du er ikke kommet til at vælge forskel på store og små bogstaver?

Jeg har lige prøvet at søge med stort begyndelsesbogstav
og søreme om den ikke finder ordet så.
Hvor kan jeg ændre det, så den ikke skelner mellem store
og små bogstaver?

> [...]
> den skal lige slås til: Funktioner => Indstillinger => Avanceret =>
> Generelt => Begund søgning mens du taster.

Tak for tippet, jeg har lige slået denne indstilling til, dog
vil den også her have, at jeg skriver med stort
begyndelsesbogstav, hvis ordet jeg søger på begynder med stort.
Det er underligt, jeg har altid søgt med små bogstaver og
problemet er helt nyt.

Mange tak for hjælpen!
--
Mvh KR

Fra : KR

Dato : 25-11-08 11:04

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Du er ikke kommet til at vælge forskel på store og små bogstaver?

Hej igen Kim

Mange tak for hjælpen.

Jeg har lige opdaget, at der var et punkt på søgelinjen,
der hedder forskel på store og små bogstaver. Og
af en eller anden grund, var der er flueben der. Jeg
gad nok vide, hvordan det er kommet der, jeg har
aldrig lagt mærke til punktet før, men det løste mit
problem. Dejligt at det virker igen!
--
Mvh KR

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 16:00

Kim Ludvigsen wrote:

> Firefox, men er underligt nok ikke slået til som standard,

Den har tidligere været slået til som standard - det tog mig en lang og
sej kamp at få det aflivet...

Jesper Poulsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-11-08 18:17

Jesper Poulsen escribió:

> Den har tidligere været slået til som standard - det tog mig en lang og
> sej kamp at få det aflivet...

Hvorfor slå den fra? Den funktion er en væsentlig grund til at jeg
stadig foretrækker Firefox.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-11-08 18:48

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Hvorfor slå den fra? Den funktion er en væsentlig grund til at jeg

Fordi den irriterer mig grænseløst.

Jesper Poulsen