Ingen Gnist - Hjælp!
Fra : Tor Valen

Dato : 19-11-08 23:49

Hej
Der er ingen gnist på min gamle encylindrede FT 500.
Jeg har testet tændspole og tændrør. Jeg har sat strøm på tændspolen direkte
fra batteriet, og når jeg fjerner strømmen springer der en gnist. Jeg har
også målt den, og den svarer til specifikationerne.
Jeg har testet "dødemandsknappen" og den er fejlfri.
Alle kontakter er renset omhyggeligt.
Jeg har afbrudt alle perifere kredsløb til lys, blinkere mv.
Starteren funker fint.

Efter hvad jeg kan se er der kun tre muligheder tilbage.
CDI-boksen
Impulsgiveren
eller kan det måske være tændingslåsen ???

Nu er det bare jeg skal finde ud af hvilken del der er defekt. Jeg har målt
på CDI-boksen efter servicemanualen, og det ser fornuftigt ud; men jeg
stoler ikke rigtigt på det.

Hvordan tester jeg om Impulsgiveren virker?
Hvordan tester jeg om det er tændingslåsen (hvis det altså overhovedet kan
være den)
Hvordan tester jeg CDI boksen?

Jeg har prøvet at sætte en pære imellem ledningen til tændspolen og stel.
Hvis der kom strøm, så ville den vel blinke når jeg tørnede motoren.

Alle kvalificerede forslag modtages med kyshånd?

Mvh. Tor

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-11-08 23:54

Hej Tor.