/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udstødning til 2 taktsmotor
Fra : jajhansenberg@gmail.~


Dato : 17-11-08 10:59

Hej

Findes der mon en "opskrift" (for smede, ikke for maskiningenører) der
beskriver hvordan man konstruerer en udstødning til en 2 takts motor.
Jeg er ved at renovere en gammel GT 380, og de originale er
selvfølgelig helt "visne"

Jan
XJR1300
GT 380

 
 
Ib Jakobsen (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-11-08 19:26

jajhansenberg@gmail.com skrev:
> Hej
>
> Findes der mon en "opskrift" (for smede, ikke for maskiningenører) der
> beskriver hvordan man konstruerer en udstødning til en 2 takts motor.
> Jeg er ved at renovere en gammel GT 380, og de originale er
> selvfølgelig helt "visne"

Du kan se lidt her:

http://www.kreidler-verein.de/reso.html

Håber du kan se det. Det kræver noget Java, men det skulle gerne være på
plads.

Hvis du bladrer lidt tilbage til hovedsiden, så kan du finde lidt teori.






--
MVH

Ib Jakobsen

Ivar (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 17-11-08 21:40

Ib Jakobsen skrev:

> http://www.kreidler-verein.de/reso.html

Med sådan tre kommer Suzukien ikke igennem syn.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



Ib Jakobsen (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-11-08 23:38

Ivar skrev:
> Ib Jakobsen skrev:
>
>> http://www.kreidler-verein.de/reso.html
>
> Med sådan tre kommer Suzukien ikke igennem syn.

Det blev der heller ikke snakket om.




--
MVH

Ib Jakobsen

Leif (18-11-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 18-11-08 22:02

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.8d147d8bfdb304c2.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Ib Jakobsen skrev:
>
>> http://www.kreidler-verein.de/reso.html
>
> Med sådan tre kommer Suzukien ikke igennem syn.
>
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Bruger du Outlook Express?
> Se her, hvad den gratis MesNews kan:
> http://LexInfo.dk/MesNews/
>
>

hvis man så skjuler dem inde i et rør der ligner den alm.
kan man nok dæmpe den lidt inde et evt. syn.

De ved sku nok ikke hvordan en gammel Suzuki lød dengang.......

/Leif


Ivar (18-11-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 18-11-08 22:22

Leif skrev:

> De ved sku nok ikke hvordan en gammel Suzuki lød dengang.......

Det betyder nok ikke så meget. En resonanspotte giver så meget lyd
fra sig, at den vil dumpe 3 km før syningshallen


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



oz3bto (17-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 17-11-08 21:37


<jajhansenberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ad022a04-0a17-4699-8ccc-751d3f9a30fb@s9g2000prg.googlegroups.com...
Hej

Findes der mon en "opskrift" (for smede, ikke for maskiningenører) der
beskriver hvordan man konstruerer en udstødning til en 2 takts motor.
Jeg er ved at renovere en gammel GT 380, og de originale er
selvfølgelig helt "visne"

Jan
XJR1300
GT 380



-----------------------------------


Køb eller lån bogen " 2 stroke performance tuning" super opskrifter på
hvordan en potte laves samt udregningerne til konusserne

GUDEBOGEN når der rodes i 2 taktere



Glavind (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 17-11-08 23:23

oz3bto skrev:
> <jajhansenberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ad022a04-0a17-4699-8ccc-751d3f9a30fb@s9g2000prg.googlegroups.com...
> Hej
>
> Findes der mon en "opskrift" (for smede, ikke for maskiningenører) der
> beskriver hvordan man konstruerer en udstødning til en 2 takts motor.
> Jeg er ved at renovere en gammel GT 380, og de originale er
> selvfølgelig helt "visne"
>
> Jan
> XJR1300
> GT 380
>
>
>
> -----------------------------------
>
>
> Køb eller lån bogen " 2 stroke performance tuning" super opskrifter på
> hvordan en potte laves samt udregningerne til konusserne
>
> GUDEBOGEN når der rodes i 2 taktere
>
>
Den er på lager her:
http://www.amazon.co.uk/Two-stroke-Performance-Tuning-Graham-Bell/dp/1859606199

Jeg har handlet med dem flere gange og alt er forløbet perfekt.
Mvh
Glavind

none (18-11-2008)
Kommentar
Fra : none


Dato : 18-11-08 21:39

oz3bto wrote:
> <jajhansenberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ad022a04-0a17-4699-8ccc-751d3f9a30fb@s9g2000prg.googlegroups.com...
> Hej
>
> Findes der mon en "opskrift" (for smede, ikke for maskiningenører) der
> beskriver hvordan man konstruerer en udstødning til en 2 takts motor.
> Jeg er ved at renovere en gammel GT 380, og de originale er
> selvfølgelig helt "visne"
>
> Jan
> XJR1300
> GT 380
>
>
>
> -----------------------------------
>
>
> Køb eller lån bogen " 2 stroke performance tuning" super opskrifter på
> hvordan en potte laves samt udregningerne til konusserne
>
> GUDEBOGEN når der rodes i 2 taktere
>
>
Det er en god start med den bog.

Alt ialt kræver det dog lidt opmåling og beregning, samt derefter en
masse pænt smedearbejde gange 3.

Måske man kunne smutte en genvej ved at finde 3 stk 125cc potter til
een eller anden gennemsnits 125cc 2T'er. Det ville ikke nødvendigvis
være super optimalt; men kunne nok virke rimeligt - afhængig af hvad
formålet med motorcyklen er?

--
/Hekto
Ducati - Pantah600, 900SSie, Elefant650
www.hekto.dk www.ducati.dk www.dfmc.dk/hekto

Armand (19-11-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-11-08 02:49

none skrev:
> oz3bto wrote:
>>
>
> Måske man kunne smutte en genvej ved at finde 3 stk 125cc potter til
> een eller anden gennemsnits 125cc 2T'er. Det ville ikke nødvendigvis
> være super optimalt; men kunne nok virke rimeligt - afhængig af hvad
> formålet med motorcyklen er?
>
Jeg samtykker i 125'er-udstødningerne - Suzuki's 3i4 udstødning, kan sq
da heller ikke være super optimeret :-/
Primære mål i selvbyg må være at fokusere på ens længde af forrørene -
Og så at få dyest ind uden at sætte for mange stempler til

--
Armand.

Ukendt (19-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-08 18:40

On Wed, 19 Nov 2008 02:48:39 +0100, Armand wrote:

> Og så at få dyest ind uden at sætte for mange stempler til

Eller krumtappe 380'eren har nok de blødeste plejlstænger mc-verdenen
har set, og en simpel stempelsætter kan være fatal.

Ikke lige en model som jeg ville tune på......

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

oz3bto (19-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 19-11-08 20:24


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1l1p0q2fq60u3$.1vismiu73tm5a.dlg@40tude.net...
> On Wed, 19 Nov 2008 02:48:39 +0100, Armand wrote:
>
>> Og så at få dyest ind uden at sætte for mange stempler til
>
> Eller krumtappe 380'eren har nok de blødeste plejlstænger mc-verdenen
> har set, og en simpel stempelsætter kan være fatal.
>
> Ikke lige en model som jeg ville tune på......
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-11-08


Her må jeg så lige reklamere lidt for colortune

Et tændrør man kan se igennem til indstilling af 2 og 4 taktere
Har selv haft stor glæde af den ved indstilling af voldtunede 50-75ccm
scooter motore og den er også beregnet for større motore.. Ja det er faktisk
det den er lavet til men virker fint på små motore (50-70ccm)

Hvor den lige købes kan jeg ikke huske men det kan jeg finde udaf



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste