Få én dag, betal for 2
Fra : Jim Andersen

Dato : 17-11-08 11:24

DMC-kurserne opsluges af MC-pusherne:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52086&NyhedskategoriID=4

"DMC instruktørenes kursusprogram bliver i det nye koncept kogt ned til en
dag, istedet for to lange halve dage som hos DMC. Prisen bliver den samme"

Det lyder jo som om det bliver en god forretning.

"men kursisterne bliver trætte grundet den lange arbejdsdag"

Fint. Så får vi jo nok nogle spændende styrt. Husk kameraet.

"Fordelen er at [....] kursisterne ikke behøver ofre en hel weekend på
projektet"

Ofre en week-end på at køre mc på bane med andre mc'ister? Ja det er da en
frygtelig belastning.

"At kursurne nu inkluderer fuld forplejning vil få begræde."
Og så slipper man også for at kurserne er fuldttegnede.

/jim

Fra : Simon

Dato : 17-11-08 17:54

Jim Andersen wrote:
> "men kursisterne bliver trætte grundet den lange arbejdsdag"

Meget mystisk formulering, skulle der have stået noget andet?

> Ofre en week-end på at køre mc på bane med andre mc'ister? Ja det er da en
> frygtelig belastning.

Ho ho! Jeg var på Bronzekursus her i august, og synes det var fedt at det
var delt på to dage, der var virkelig smæk for skillingen... men kan
tænkes at det også er for ikke at drive rovdrift på instruktørene? Det lød
nu ikke, som om de havde svært ved at hverve arbejdskraft.?..

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Armand

Dato : 17-11-08 19:40

Simon skrev:

> [...]
> tænkes at det også er for ikke at drive rovdrift på instruktørene? Det
> lød nu ikke, som om de havde svært ved at hverve arbejdskraft.?..

Før der er for mange der misforstår sagen, vil jeg lige henlede
opmærksomheden på at der nævnes "DMC-instruktørerne" og ikke DMC's
kørekursus!
Det skyldes at FDM/m.fl. -kurserne ikke alene er gået på hugst blandt
DMC's instruktørstab med løfter om kontant betaling, men også bruger de
sjanghajedes tidligere tilhørsforhold som en reklame i sig selv
IMO en ganske uklædelig opførsel for en interesseorganisation som FDM,
samt en sjov detalje når man tager MCTC's årelange fornægtelse af DMC's
virke i betragtning!

DMC's kursus-virksomhed strækker sig mere end 25år tilbage og har hele
tiden været et low-budget arrangemet qua især ulønnede instruktører,
hvorved at man har kunnet tilbyde Bronze-kurset som et to-dages
arrangement, en detalje lønnede instruktører og profitære organisationer
har svært ved at leve op til.
Netop at man på DMC's Bronze-kursus har en nat til at sove på 1.
kursus-dags oplevelser giver indlæringen på 2.dagen en ekstra dimension,
hvilket profitrytterne tilsyneladende erkender at mangle qua deres
forplumrede snak omkring deres, i forhold til, amputerede kursus :-|

Og så synes jeg at det er meget lidt ærefuldt at man, som voluntør,
pludselig bliver grisk og ofrer sjælen til det profitære modstykke -
Ikke mindst eftersom at man ovenikøbet accepterer at der markedsføres på
ens hidtidige status!
Sådan nogle forrædere (hvilket er min uforbeholdne mening hvadenten det
drejer sig om ubekendte eller her fra gruppen kendte ansigter!) :-|

Måske at nu DMC kunne gøre brug af et suplement til instruktør-staben :-/
Dé der til nu har nøjes med at tænke på at voluntere, skulle måske se at
få gjort noget ved sagen!?
Et argument kunne jo være at man efter en årrække kan blive
"proffessionel" mc-instruktør :-|

--
Armand.
Ex- Brz instr./DMC sty. medl./DMC formand.

Fra : Simon

Dato : 17-11-08 20:56

Armand wrote:
> der nævnes "DMC-instruktørerne" og ikke DMC's kørekursus!

Ooh! - ja sådan havde jeg i hvert fald ikke læst det; nogen der vil
fremlægge hypoteser om, at dba bevidst har undladt at skrive at
DMC-kurserne stadig afholdes (jf. http://www.dmc-kursus.dk/)??

> [...]
>
> Og så synes jeg at det er meget lidt ærefuldt at man, som voluntør,
> pludselig bliver grisk og ofrer sjælen til det profitære modstykke -

Kun delvist enig - det er nu engang betingelser og konsekvenser af et frit
marked. I al frivilligt arbejde må man acceptere at folk på et tidspunkt
synes de har gjort en god indsats, og trækker sig.
Og dem som kan få penge for at gøre noget de synes er sjovt, kan jeg på en
måde godt forstå....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 09:53

On Mon, 17 Nov 2008 20:55:52 +0100, Simon wrote:

> Kun delvist enig - det er nu engang betingelser og konsekvenser af et frit
> marked. I al frivilligt arbejde må man acceptere at folk på et tidspunkt
> synes de har gjort en god indsats, og trækker sig.

Det er da helt rigtigt, og så kan man jo passende trække sig stille og
roligt........... :-|

> Og dem som kan få penge for at gøre noget de synes er sjovt, kan jeg på en
> måde godt forstå....

Tjae, så har man ikke den rigtige ånd IMHO

Orla Pedersen, menig DMC'er
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 21:04

On Mon, 17 Nov 2008 19:39:35 +0100, Armand wrote:

> [...]
> Sådan nogle forrædere (hvilket er min uforbeholdne mening hvadenten det
> drejer sig om ubekendte eller her fra gruppen kendte ansigter!) :-|

Citat fra instruktørerne på DMC's hjemmeside:

"Hvorfor...
.... bruger instruktørerne så meget tid og energi på disse kurser?

Fordi det er en utrolig dejlig fornemmelse, at se en flok kursister blive
så meget bedre til at håndtere deres MC i løbet af en weekend. Vi har
desuden et rigtigt godt kammeratskab indbyrdes og nyder samværet i
weekenden med kursisterne og hinanden."

Den står så ikke længere til troende desværre Men der reklameres dog
for DMC-kurser i 2009 på selvsamme side.....

Orla Pedersen

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-11-08 10:11

Armand wrote:
> Før der er for mange der misforstår sagen, vil jeg lige henlede
> opmærksomheden på at der nævnes "DMC-instruktørerne" og ikke DMC's
> kørekursus!

Tak Armand. Ja, de skriver ganse rigtigt "DMC-instruktørene" (som de ikke
kan stave til) temmelig tit. Men når de skriver "og det nye tiltag med
DMC-kursusprogrammet" så er vi da vist langt væk fra blot en uheldig
formulering hva'? Så er det da rent bedrag.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-11-08 18:23

Armand skrev:

> [...]
> Sådan nogle forrædere (hvilket er min uforbeholdne mening hvadenten det
> drejer sig om ubekendte eller her fra gruppen kendte ansigter!) :-|

Det er aldeles uacceptabelt at man lader sig indrullere som frivillig,
og efterfølgende forsøger at skore ussel mamon på det materiale man har
fået adkomst til og det oven i købet ved at skilte med et navn svarende
til den forening der har bakket en op, for at nasse på den agtelse og
goodwill foreningen har i MC kredse

Usselt!
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Simon

Dato : 18-11-08 19:47

J.C.Kløve wrote:
> Det er aldeles uacceptabelt at man lader sig indrullere som frivillig,
> og efterfølgende forsøger at skore ussel mamon

Mon der er nogen som har ladet sig indrullere med det formål??

.... Svarer det ikke lidt til at sige, at man ikke må skifte job?
Altså i dette tilfælde - hvis ikke man vil blive ved som DMC-instruktør i
al evighed, må man i hvert fald ikke instruere for andre??

Jeg synes ikke tingene kan stilles op så sort-hvidt som andre i denne tråd..

> skilte med et navn svarende
> til den forening der har bakket en op, for at nasse på den agtelse og
> goodwill foreningen har i MC kredse

Øhh - har instruktørene ikke lige så meget bakket foreningen op?!
Og har foreningen ikke fået den goodwill som følge af de frivilliges arbejde?

(PS - ingen personlige forbindelser til hverken DMC, FDM m.fl. )

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-11-08 20:03

Simon skrev:

> [...]
> i al evighed, må man i hvert fald ikke instruere for andre??
>
> Jeg synes ikke tingene kan stilles op så sort-hvidt som andre i denne

Men det finder jeg!

Den enkelte instruktør har ikke andre forudsætninger end du og jeg, men
er blevet skolet gennem er koncept der giver kursisten tillid til at de
får noget brugbart. Det plagieres nu.

Foreningen har til formål at uddanne MC-piloter uden at der er
enkeltpersoner der beriger sig.
Men sådan er vi så forskellige, der er altid og sådan vil det altid
være, der er nogen der har større respekt for de penge de kan putte i
egne lommer end principper og ære.

> [...]
> arbejde?
>
> (PS - ingen personlige forbindelser til hverken DMC, FDM m.fl. )

De skal være hjerteligt velkomne til at udbyde kurser som hhv poul-plat
og peter-pirat, eller hvad de nu måtte hedde, og se lige om der ville
være nogen der tog dem seriøst, de er nød til at nasse på DMC navnet for
at få kunder i butikken. Dette fordi DMC har udviklet konceptet (på
basis af engelske erfaringer)og er garant for at det fungerer -

Det er plagiat!

....og oven i købet med fødselshjælp af selvsamme forening, der tidligere
har undsagt netop det koncept. . . .

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 20:50

On Tue, 18 Nov 2008 20:03:10 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> ...og oven i købet med fødselshjælp af selvsamme forening, der tidligere
> har undsagt netop det koncept. . . .

Og som åbenlyst har valgt den lette måde, at lade andre uddanne. Hvor længe
mon at de forventer, at DMC leverer "råvarer"?

Men det er vel tidens ånd....

Som en kollega engang nævnte: "Alt for meget maj først, og alt for lidt
første maj"

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-11-08 21:40

Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> writes:

> [...]
> kan tænkes at det også er for ikke at drive rovdrift på instruktørene?
> Det lød nu ikke, som om de havde svært ved at hverve arbejdskraft.?..

Det baserer sig vistpå en eller flere misforståelser.

For det første er delingen i to dage baseret på praktisk erfaring om
at det er der som giver bedst læring hos kursisterne.

Arbejdskraft: vi har kørt med ca det samme antal instruktører fra år
til år (pt er vi ~35) - nogle år er der flere som stopper end der
kommer nye instruktører, andre år er det omvendt. Vi har behov for at
hverve relativt bredt og mange folk, da gennemsnitstiden som aktiv
instruktør relativt kort (med mine 4 sæsonger er jeg ved at være 'en
af de gamle').

Rovdrift: dette er en afvejning af hvor mange weekender instruktørerne
kan lægge og at vi gerne vil have at alle instruktører deltager mindst
3-4 kurser pr år, for at oparbejde og vedligeholde rutine i at
"spotte" forkert betjening af MC'en og give feedback.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Gimbal

Dato : 18-11-08 11:55

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> dag, istedet for to lange halve dage som hos DMC. Prisen bliver den samme"

http://www.fdm.dk/public/mc/mckurser/
Er dette et bedre kursus at melde sig til?
Niveau A og B er begge to dage.
Jeg er mest interesseret i at lære svingteknikker, redning af udskridning,
etc.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-11-08 20:35

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> writes:

> [...]
> Niveau A og B er begge to dage.
> Jeg er mest interesseret i at lære svingteknikker, redning af udskridning,

Så er det ikke DMC's bronze/guld kurser du skal på (ej hellers FDM's
kopi af samme).

Mestersvinger underviser i svingteknik.

Redning af udskridning? - læs
http://www.amazon.co.uk/Twist-Wrist-Basics-High-performance-Riding/dp/0965045021
og evt
http://www.amazon.co.uk/Twist-Wrist-Motorcycle-Racers-Handbook/dp/0965045013

Hvis du vil øve det i praksis, så kig på www.superbikeschool.co.uk
Ellers gå ud og gør det på en racerbane (husk plaster og gaffa).

Kai

Fra : Armand

Dato : 19-11-08 02:42

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Hvis du vil øve det i praksis, så kig på www.superbikeschool.co.uk........

Ahemm:
<http://www.schwantzschool.com/2008site/index.html>
á: 2 hhv. 3 -dages kurser!

Få en USA-ferie ud af det samtidig - Braselton ligger ikke mange timer
syd for den her på gruppen tidligere omtalte "tail of the dragon" -rute!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-11-08 22:39

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> [...]
>
> Fint. Så får vi jo nok nogle spændende styrt. Husk kameraet.
>
> "Fordelen er at [....] kursisterne ikke behøver ofre en hel weekend på

Med henblik på den artikel DBA har bragt på deres hjemmeside, omkring
samarbejde mellem FDM og DMC, bringer DMC hermed et dementi:

DMC's Kursusorganisation har ikke indgået noget samarbejde med FDM!

Det program som Tommy Rønn/FDM/MIF/MCTC kører er IKKE DMC's program -
det er deres eget. Det er korrekt at nogle af de som instruerer på
DMC's Bronzekursus også vil instruere "kravlegårds øvelserne" på FDM's
kursus, men dette gør IKKE kurset til et "nedkogt" bronzekursus.

DMC's Bronze- og guldkurser lever fint og fortsætter som vi kender dem
fra de sidste 30 år også i 2009, og vil fortsætte med at være to-dages
kurser - dette gør vi bevidst for at få den bedste læring hos
kursisterne.

Endvidere har de involverede DMC instruktører rettet henvendelse til
Tommy Rønn, med henblik på at omformulere artiklen på dba.dk, således
at artiklen bliver faktuelt korrekt.

På DMC og DMC's Kørekursers vegne,

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-11-08 22:44

On Tue, 18 Nov 2008 22:39:04 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Endvidere har de involverede DMC instruktører rettet henvendelse til
>Tommy Rønn, med henblik på at omformulere artiklen på dba.dk, således
>at artiklen bliver faktuelt korrekt.
>
>På DMC og DMC's Kørekursers vegne,

Godt brølt løve

--