MS Windows
briani 27239
Opgradere XP home til XP pro ?
Fra : VIP

Dato : 19-11-08 22:14

Hej Gruppe

Hvordan kan jeg opgradere XP home til XP pro, uden at skulle igennem
reinstallation, drivere m.m. ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-08 23:08

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> skrev :

>Hvordan kan jeg opgradere XP home til XP pro, uden at skulle igennem
>reinstallation, drivere m.m. ?

Starter installation fra Windows, så har du muligheden.
--
Kerim

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-11-08 06:40

VIP tastede følgende:
> Hej Gruppe
>
> Hvordan kan jeg opgradere XP home til XP pro, uden at skulle igennem
> reinstallation, drivere m.m. ?

Jeg er bare nysgerrig: Hvad håber du på at opnå ved at opgradere?

Mvh.
Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 14:16

"Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> VIP tastede følgende:
> Jeg er bare nysgerrig: Hvad håber du på at opnå ved at opgradere?
> Mvh.
> Karsten

Man kan f.eks ikke køre XP-ulimited på en Home. Der skal bruges minimum en
Pro.

/karsten (også en madsen)

Fra : Ivar

Dato : 20-11-08 22:34

Karsten Madsen skrev:

> Man kan f.eks ikke køre XP-ulimited på en Home. Der skal bruges minimum en
> Pro.

Der er selvfølgelig forskelle, men en privat bruger vil i 99% af
alle tilfælde have ikke have gavn af en XP-Pro. De fleste forskelle er
blot blokeringer i Home Edition, som gør at den typisk ikke fungerer
ordenligt i et domæne eller et større lokalt netværk.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 23:54

> [...]
> blot blokeringer i Home Edition, som gør at den typisk ikke fungerer
> ordenligt i et domæne eller et større lokalt netværk.

Korrekt og enig, men den første Karsten spurgte om en grund til at opgradere
fra Home til Pro og jeg gav ham en. Desuden er der jo det gammelkendte med
bruger- eller gruppestyring og domænetilknytning, men det gik jeg ud fra at
den første Karsten vidste.

/karsten

Fra : Ivar

Dato : 21-11-08 17:18

Karsten Madsen skrev:

> men det gik jeg ud fra at den første Karsten vidste.

Jeg tog som en hentydning til, at nogle tror at Pro har en
bedre kerne end den almindelige Home version. Jeg har hørt udtalelser
som "XP Pro er bygget på NT" hvilket selvfølgelig er korrekt,
men det er Home versionen altså også.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 17:48

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre kerne end den almindelige Home version. Jeg har hørt udtalelser
> som "XP Pro er bygget på NT" hvilket selvfølgelig er korrekt,

Igen enig - har også oplevet det. Når man så går folk på klingen, så æh bæh
øh...., men jeg ved at Karsten Madsen (altså mit alter ego) ved en masse om
XP. Derfor svarede jeg som jeg gjorde.

/karsten (ham fra Als)

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 17:50

> øh...., men jeg ved at Karsten Madsen (altså mit alter ego) ved en masse
> om
Vi er altså 134 Karsten Madsner...

Fra : VIP

Dato : 23-11-08 17:16

> [...]
> VIP tastede følgende:

> Jeg er bare nysgerrig: Hvad håber du på at opnå ved at opgradere?

Jeg forventer at kunne logge på min windows 2003 server

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Ivar

Dato : 23-11-08 18:34

VIP skrev:

> Jeg forventer at kunne logge på min windows 2003 server

Hvis du ikke kan få fat på mapper på din server med din Home version,
er
der noget galt. Der er der igen forskel, medmindre du har adgangkoder
for brugerne. Så vil du for Home-version skulle skrive det hver gang
du logger på, mens at Pro-versionen husker det.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-08 20:01

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
> Der er der igen forskel, medmindre du har adgangkoder
> for brugerne. Så vil du for Home-version skulle skrive det hver gang
> du logger på, mens at Pro-versionen husker det.

Hvordan gør du lige en home edition medlem af et AD domæne ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Ivar

Dato : 23-11-08 20:53

N_B_DK skrev:

> Hvordan gør du lige en home edition medlem af et AD domæne ?

Det kan man ikke.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-08 21:00

> Det kan man ikke.

Nå så undrer det mig du skriver at det er det samme.

Fra : Ivar

Dato : 23-11-08 21:50

N_B_DK skrev:

> Nå så undrer det mig du skriver at det er det samme.

Det gør jeg heller ikke. Det er dig der skriver om tilslutning
til domæne. Når spørgeren ikke er klar over at Home og Pro
bruger de samme drivere, har han næppe opsat sin server til
at være en domæne-server.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-08 21:56

>Når spørgeren ikke er klar over at Home og Pro
> bruger de samme drivere,

Hvor skrev han det ? jeg har kun læst han spurgte om drivere så skal
indlæses igen, ikke om drivere er de samme.