kan ikke se egen server fra lan
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 16:16

Hej

Jeg har i mange år kørt med egen apache server uden problemer.

Nu har jeg skiftet fra medarbejder-bredbånd til ip-tlf/bredbånd og har sat
en ny router på (routeren er trendnet tew632n), og nu kan jeg pludselig ikke
længere tilgå mine egne hostede web-sider fra en klient på Lan. Umiddelbart
troede jeg det var noget med opsætningen i routeren, men jeg har prøvet med
3 forskellige routere uden at det virker...

Min router er trådløs, og jeg kan godt tilgå serveren, hvis jeg logger på
trådløst.
Jeg kan huske at jeg har rodet med samme problem for _mange_ år siden også,
men kan i dag ikke huske hvad der er årsagen til problemet...

Nogen der lige kan hjælpe ?

Hilsen Palle

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 18-11-08 16:41

Palle Johansen wrote:
> [...]
> Jeg kan huske at jeg har rodet med samme problem for _mange_ år
> siden også, men kan i dag ikke huske hvad der er årsagen til

Loopback ??

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 16:45

"Cag (2730)" <cag_dk@yahoo.danmark> skrev i meddelelsen

> Loopback ??

hvor, hvordan, hvorfor ???

Fra : Henrik

Dato : 18-11-08 13:06

On 18 Nov., 16:15, "Palle Johansen" <invalid> wrote:
> [...]
> Jeg kan huske at jeg har rodet med samme problem for _mange_  år siden også,
> men kan i dag ikke huske hvad der er årsagen til problemet...

Har du skrevet din serbers ip adresse ind i hostfilen ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 21:27

"Henrik" <henrik@scubasserne.dk> skrev i meddelelsen
On 18 Nov., 16:15, "Palle Johansen" <invalid> wrote:
> Hej

> Hilsen Palle

Har du skrevet din serbers ip adresse ind i hostfilen ?

Hu ha, det er godt nok langt tid siden jeg har opsat serveren... Jeg kan
ikke huske hvad hostfilen er ? Hvor finder jeg den henne ?

Umiddelbart tænker jeg på httpd.conf i apacheserveren... Men den er ændret
som den skal (tror jeg) - serveren virker fint på wan.

vh Palle

Fra : Mads Petersen

Dato : 19-11-08 10:25

Hej Palle.

Loopback er NAT loopback, google en opsætning på din router.

Hostfilen er lokalt på din maskine c:\windows\system32\drivers\etc\ eller
/etc/hosts