Havregryn brugt som smørJ
Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-08 13:15

Jeg er i stigende grad begejstret for at lave billige sunde mellemmadder,
med rugbrød som underlag, knækbrød som dække og noget stærktsmagende som
klæbemiddel og havregryn og vand er som mellemlag rigelig sundt og fiberrig
så jeg tilsætter både olie og sukker så dette bliver sandwitchens
hovedenergikilde.
Når olie og sukker er hoved-joule-indhold er havregryn+vand mest
bæremiddel - men dette smager lidt bedre hvis man gider forklistre i
mikrobølgeovn før man spiser den usunde, billige olie-sukker mad. Som er så
lækker som havregrynskonfekt og kan forbedres med kanel, kakao og andre
krydderier

Jeg læste i Politiken nyheder om MANGE stakkels enlige mænd der levede kun
af havregryyn og satte mig for at prøve det
De påstod fejlernæringsrisiko hvis KUN havregryn. Men der var ingen
dokuumentation for at nogen dansker mangler vitamin eller protein elllerr
mineral

Så så jeg at min søn satte kakao til morgen havregryn med mælk og sukker og
bruge lige dele grovvalsede og finvalsede og så ville jeg også
eksperimenttere og gøre faazttigmandskost til noget lækkert Og det er
HURTIGT og det kan HOLDE SIG

En skive spegepølse i midten og man bilder sig ind at det ikke er kødløs
dag!

Stærk karry i midten og du er i Indien!

Og det er bekvemt med en plastfpose med mellemmadder ved siden af computeren
og når du blir sulten skal du ikke ud i køkkenet.
Og glemmer du den i uger og den mugner er det ingen stor udgift

Fra : jos

Dato : 18-11-08 13:43

Bo Warming wrote:
> [...]
> computeren og når du blir sulten skal du ikke ud i køkkenet.
> Og glemmer du den i uger og den mugner er det ingen stor udgift

Betyder det at du vil have DF til at garantere at kommunerne vil levere
havregryn blandet med olie under 3.000 kr. garantien??
finn

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-08 14:20

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> Betyder det at du vil have DF til at garantere at kommunerne vil levere
> havregryn blandet med olie under 3.000 kr. garantien??

Den skal du forklare forståelgt

Jeg lo af Glistrups havrergrødsautomater i stedet for bistands-cash.

Jeg finder min fornyelse god for mig og madkuponner kunne være til især
tørre kiks

Jeg synes det er genialt at man så billigt kan lave fuldgyldigt måltid der
spises uden ske, hvorsomhelst, og koster det halve af kiks

Kiks sku uddeles i skolen og andet skal skolen ikke gøre for bespisning.
Fuldkorns beskøjter. Drik vand til, At mad skal være lækkert er luksus.

Sandwith brød vil nogle forettrække for rugbrød og knækbrød på hver side af
gryn-oliie-fyldet der sukres og krydres efer behag.
Kommunen skal ikke blande gryn og olie - frihed til selvbestemmelse er
oplagt, selvom du er nasserøv på bistand

Fra : jos

Dato : 18-11-08 15:57

> Den skal du forklare forståelgt
selvom jeg synes indlægget er lidt bizart, accepterer jeg det i madgruppen,
men kan ikke se nogen relevans i politik.Men det er åbenbart noget
indforstået!

finn