Grove boller - opskrift.
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 23:23

Har nogen en opskrift på nogle store grove boller som skal bruges til
madpakken.
Det skal være nogen som mætter noget og må gerne være sunde.
Har prøvet flere opskrifter men det ender altid med nogle tørre og lidt
støvende boller som jeg ikke gider spise.

Mvh. Allan

Fra : Heidi

Dato : 18-11-08 06:54

Allan M wrote:
> [...]
> Har prøvet flere opskrifter men det ender altid med nogle tørre og
> lidt støvende boller som jeg ikke gider spise.

Måske et par variationer af speltboller kan bruges?
Har en der skal hæve min. 6 timer i køleskab, og en anden der ligner
meget, men som kun behøver hæve 15 minutter, til de dage hvor det skal
gå stærkt. I begge opskrifter skal dejen ikke æltes, men bollerne skal
bare formes med et par skeer, så man "behøver" ikke få fingrene i dejen.
Hvis du er interesseret prøver jeg at finde dem i aften.

--
Heidi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-11-08 09:48

Allan M skrev:

> Det skal være nogen som mætter noget og må gerne være sunde.

Hvis du vil ha' sunde boller der *mætter*, så kan jeg anbefale at
bruge hjemmegruttet mel. Sådan en fætter her er alle tiders:

· http://xrl.us/fidibus (kort link til top-getreidemuehlen.de)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-11-08 16:56

Allan M wrote:
> Har nogen en opskrift på nogle store grove boller som skal bruges til
> madpakken.
> Det skal være nogen som mætter noget og må gerne være sunde.

Jeg har brugt nedenstående opskrift i mange år og kan varmt anbefale den.
http://lundsopskrifter.blogspot.com/2008/11/rugkranse.html

--
Kurt Lund