Proxy
Fra : Henrik

Dato : 18-11-08 02:33

Hejsa

Jeg har en windues serber kørende som hoster mine hjemme-knastede-
websider og mine e-mails via en zyxel 2602 router.
Mit problem er at jeg ikke kan tømme e-mail via outlook express når
jeg sidder på mit eget netværk - men kan godt ude fra byen.
Jeg kan godt se mine hjemmesider og tømme mails via webmail, da jeg
har lagt ip adressen ned i hostfilen på den pågælende maskine som jeg
bruger.
Et par af mine "kloge venner" mener jeg skal pille lidt i proxy delen
af min router - men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i
den del.
Hele firewall delen i routeren er låst af cybercity.

What to do ? Nogen der har gode ideer ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-11-08 11:32

On Tue, 18 Nov 2008 01:32:48 -0800 (PST), Henrik
<henrik@scubasserne.dk> wrote:

> Jeg har en windues serber kørende som hoster mine hjemme-knastede-
> websider og mine e-mails via en zyxel 2602 router.

Se på at slå 'NAT loopback' til på din ZyXEL-router. Så vidt jeg
husker, kan det kun gøres fra telnet, ikke web-interface'et.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik

Dato : 18-11-08 13:07

On 18 Nov., 11:31, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Se på at slå 'NAT loopback' til på din ZyXEL-router. Så vidt jeg
> husker, kan det kun gøres fra telnet, ikke web-interface'et.
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
> Links :http://www.hojmark.net/
> FAQ   :http://www.net-faq.dk/

Jeg kan hverken se min firewall fra Telnet eller webinterfacet :(

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-11-08 06:22

Henrik wrote:

> Jeg kan hverken se min firewall fra Telnet eller webinterfacet :(

Det er en kommando og ikke et menupunkt.
Lav en telnet til din router og skriv:
ip nat loopback on
Hvis du kun skriver
ip nat loopback
får du den aktuelle status.
Stig Johansen

Fra : Henrik

Dato : 19-11-08 14:19

On 19 Nov., 06:21, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Det er en kommando og ikke et menupunkt.
> Lav en telnet til din router og skriv:
> ip nat loopback on
> Hvis du kun skriver
> ip nat loopback
> får du den aktuelle status.
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Fandt det !!! Menupunkt 28 - 4 og det virker !!
Tak for hjælpen :)

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-11-08 06:44

Henrik wrote:

> Fandt det !!! Menupunkt 28 - 4 og det virker !!
> Tak for hjælpen :)

Husk at skrive det ned til en anden gang.
Min (trådløse) ZyXel fra fullrate glemmer det når den rebooter.
Vi havde en strømafbrydelse, og da strømmer kom igen havde den glemt det.

Jeg husker det, for det sker af og til jeg flytter rundt på nogle stik og
dermed slukker kortvarigt.

På min ZyXel telnetter jeg bare og fyrer kommandoen af i det første prompt,
som jeg skrev.

Stig Johansen