Tråløs printer forbindelse
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 18-11-08 10:12

Hej gruppe, findes der en løsning med en tråløs forbindelse, mellem bærbar
og alm. printer uden tråløs netkort?
Venlig hilsen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-11-08 11:31

On Tue, 18 Nov 2008 10:12:06 +0100, "Birger H. Hansen"
<birger-h@post5.tele.dk> wrote:

> Hej gruppe, findes der en løsning med en tråløs forbindelse, mellem bærbar
> og alm. printer uden tråløs netkort?

Man kan få en trådløse printerserver, men om det vil virke i praksis
afhænger af printeren. Såkaldte 'Windows-printere' (hvor det meste af
processeringen ligger i software på pc'en) kan være svære at få til at
virke med en printerserver.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten

Dato : 18-11-08 14:30

> Hej gruppe, findes der en løsning med en trådløs forbindelse, mellem
> bærbar og alm. printer uden tråløs netkort?
> Venlig hilsen.

Det er godt nok meget du fortæller om påtænkte printer ;)

Men hvis printeren er med kablet netværksforbindelse, så burde det være
muligt med det rette AccessPoint at få den på noget trådløst.

Hvordan du lige sætter det op afhænger af om du har andet trådsløst i huset
som f.eks. trådløs router.

Og så er valget af AP heller ikke ligegyldigt. Fik et Linksys AP, af en
kammi, som jeg håbede på kunne lave en trådløs bridge med min D-Link router,
så jeg kunne sætte min netværksprinter et andet sted, men det AP vil i
bridgemode kun snakke sammen med nogle få andre udvalge Linksys AP'er og
routere.
Muligt jeg kan få noget, der virker, ved at give AP'et en fast IP, printeren
lige så og mine computere lige så og så sætte AP'et til AP mode uden
DHCP-server, så når jeg skal printe/scanne kan jeg skifte over på det andet
netværk som AP'en laver og printe og så skifte tilbage igen, men så går lidt
af idéen jo ligesom tabt hvis jeg har valget mellem at være på internet og
have adgang til min NAS eller at printe.

Mvh
Morten

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 19-11-08 00:39

Jeg har en stadionær pc koblet på en Philips router SNK5600.via kabel
Den stadionære pc er koblet via USB kabel til en Canon PC D320 laserprinter.
og en Canon Pixma IP5300.
Jeg har også en bærbar pc koblet tråløst på den tråløse router.
jeg ville gerne kunne udskrive tråløst fra den bærbare til min Canon PC D320
eller Canon Pixma IP5300.
Venlig hilsen
Birger

Fra : Birger Hvalsøe Hanse~

Dato : 26-11-08 23:18

> Hej gruppe, findes der en løsning med en tråløs forbindelse, mellem bærbar
> og alm. printer uden tråløs netkort?

Ja det gør det og jeg har fået løst problemet med opsætningen i netværket.

Tak for besvarelsern.

mvh.
Birger