VPN opsætning
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 20:28

Hej

Er ved at oprette en en VPN forbindelse fra mit hjem til arbejdet.

Klienten jeg bruger er TheGreenBow VPN Client. På arbejdspladsen bruges der
Zyxel Zywall 2Plus som understøtter 2 VPN forbindelser.

IP området på arbejdet er 192.168.1.xxx, ip området hjemme er det samme.

Jeg kan sagtens skabe en tunnel til arbejdet igennem TheGreenBow VPN Client
til arbejdets router, der kommer bare intet igennem. Altså må opsætningen
være forkert.
Eller skal der oprettes en firewall-policy i routeren på arbejde ?

Jeg kan godt se på arbejdets router, at der bliver skabt en forbindelse.
Min mistanke ligger i at IP-området herhjemme og på arbejde er det samme ?

mvh elvisdk

Fra : Max

Dato : 17-11-08 20:37

Hej

> Jeg kan godt se på arbejdets router, at der bliver skabt en
> forbindelse. Min mistanke ligger i at IP-området herhjemme og på
> arbejde er det samme ?

Jeg køre også VPN, nettet på arbejde er 192.168.1.xxx herhjemme
er der 192.168.10.xxx

--
Mvh Max

Fra : Gustaf Hyllested Ser~

Dato : 17-11-08 22:00

"elvisdk" <elvis_snabela(a)beskedboks.punktum.dk> wrote:

>IP området på arbejdet er 192.168.1.xxx, ip området hjemme er det samme.

Det dur ikke. Din router/pc er jo direkte forbundet til det subnet og
vil derfor ikke route igennem vpn-tunnellen for at få pakker sendt til
det net.

Prøv at benyt et andet ip-subnet i een af enderne.

--
Gustaf Hyllested Serve