Link
Fra : Leif Frandsen

Dato : 15-11-08 10:43

Første billede af planet i universet.
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap081114.html

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-11-08 15:39

Leif Frandsen wrote:

> Første billede af planet i universet.
> http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap081114.html

Det ved jeg ikke rigtig - her er et billede af Mars fra '76:
<http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_910.html>

Der findes sikkert tidligere billeder af en anden planet (Jorden).

Stig Johansen

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-08 16:31

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg ikke rigtig - her er et billede af Mars fra '76:
> <http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_910.html>
>
> Der findes sikkert tidligere billeder af en anden planet (Jorden).

Tror du ikke der menes første billede i synligt lys af planet der omkredser
en anden stjerne (Formelhaut), hvis lige du får tænkt dig lidt om inden du
diverterer med dit lynende vid her på usenet?

Mvh
Martin

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-11-08 16:43

Martin Larsen wrote:

> [...]
> en anden stjerne (Formelhaut), hvis lige du får tænkt dig lidt om inden
> du diverterer med dit lynende vid her på usenet?

Det var et forsøg på at være morsom.
Jeg glemte desværre smileyen :)

Jeg havde godt set det med planeten hér:
<http://ing.dk/artikel/93380-hubble-fotograferer-stor-og-fremmed-planet>

Stig Johansen

Fra : Peter BP

Dato : 16-11-08 02:23

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> en anden stjerne (Formelhaut), hvis lige du får tænkt dig lidt om inden du
> diverterer med dit lynende vid her på usenet?

Man har kun det skæg man selv sidder på...

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-11-08 17:01

Stig Johansen skrev:

> [...]
> http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_910.html

> Der findes sikkert tidligere billeder af en anden planet

Ja, man skal sørge for at udtrykke sig *præcist* i dk.videnskab.
Ikke som Lotte Mejlhede, der i TV 2, i et indslag om
rumstationen Mir 1997-08-05-1900, slap igennem med
følgende bøf:

»kosmonauterne kan nu snart *forlade universet*«

--
Herluf :·)
- som bliver i universet lidt endnu

Fra : Peter BP

Dato : 16-11-08 02:27

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
> rumstationen Mir 1997-08-05-1900, slap igennem med
> følgende bøf:
>
> »kosmonauterne kan nu snart *forlade universet*«

Så er der håb for artens overlevelse efter Big Crunch!

Fra : Sven

Dato : 16-11-08 17:00

> [...]
> rumstationen Mir 1997-08-05-1900, slap igennem med
> følgende bøf:
>
> »kosmonauterne kan nu snart *forlade universet*«

Nøjjj, de har langt hjem så (måske)

Sven

Fra : Leif Frandsen

Dato : 16-11-08 19:12

"Sven" <nogen@med.ca> wrote in news:49204389$0$90271$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nøjjj, de har langt hjem så (måske)

"Skal De være næsvis, er De ikke velkommen her".

hehe

Leif

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-11-08 08:30

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> [...]
> rumstationen Mir 1997-08-05-1900, slap igennem med
> følgende bøf:
>
> »kosmonauterne kan nu snart *forlade universet*«'

Der *kunne* være tale om en fejloversættelse. "Mir" betyder både "fred",
"landsby" og "verden". Det sidste kunne også oversættes til universet.

Det er selvfølgelig ingen undskyldning for ikke at reflektere over, hvad man
sidder og læser op.

Kristian

Fra : Leif Frandsen

Dato : 15-11-08 18:08

Sikke dog en gang ordkløveri.
Naturligvis skulle der have været tilføjet "uden for #vores# solsystem".
Men målene på sko er åbenbart skrumpet i den senere tid.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-08 00:11

Leif Frandsen skrev:

> Men målene på sko er åbenbart skrumpet i den senere tid.

Dine sko er i hvert fald da små. Kan du ikke engang kende en joke
når du ser den?

--
Bertel

Fra : Leif Frandsen

Dato : 16-11-08 00:45

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Dine sko er i hvert fald da små. Kan du ikke engang kende en joke
> når du ser den?

Nej.

Leif

Fra : Sten Bo