Ingen HSDPA (hispeed3g)
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-11-08 15:11

Hej

jeg har Sony ericsson C702 og havde tænkt mig at bruge den til bla
mobilt modem...

Men jeg for tilsyneladende ingen HSDPA dækning på 3´s netværk... Kan
det passe?

Der har på intet tidspunkt stået noget med HSDPA i displayet, kun
3g...

Når jeg connecter med USBkabel via PC suite. siger den at den
connecter med 460Kbit og forbindelsen er heller ikke højere.

Forbindelse test er på ca. 400/50Kbit

3 er godtnok ikke til meget hjælp, de er godtnok blevet tæmmeligt
elendig kundeservice siden jeg sidst var kunde for et års tid siden...

De siger jeg skal updatere software osv...
Det gjorde jeg så, firmware på telefon...
pc suite var den nyeste....

Men det gav stadig dette resultat, en tur rundt på motorvej og
landevej med ca. 80-120KM/t
http://img232.imageshack.us/img232/7994/3gta3.png

Så max hastighed er de ca. 460Kbit
og Ifl 3 kort er masterne HISPEED3g klare...

Nogen der lige er experter her?

Desuden hvis jeg sætter telefonen til automatisk netlogon ved
tilslutning af USB kabel, så for computeren ingen IPadresse men den
siger den er forbundet med 10Mbit (ethernet emulering) Nogen der også
ved her hvad der kan være galt?

PC suite siger når jeg manuelt tilkoblerne mig, at netværket er UMTS
(3g)

Mvh. Bjarke

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-11-08 23:42

Bjarke Hansen wrote:
> Men jeg for tilsyneladende ingen HSDPA dækning på 3´s netværk... Kan
> det passe?

Der er masser af HSDPA på 3's netværk, i hvert fald når man benytter
deres egentlige data abonnementer (EazyInternet), jeg kan rask væk hive
ca. 7 Mbit igennem nogle steder, og 1-3 Mbit de fleste andre.

> Der har på intet tidspunkt stået noget med HSDPA i displayet, kun
> 3g...

Det vises med et H i 3g ikonet vedsiden af signalstyrken.

> De siger jeg skal updatere software osv...
> Det gjorde jeg så, firmware på telefon...
> pc suite var den nyeste....

Jeg har ikke lige prøvet at sætte min C702 til computeren som modem, det
er for dyrt hos Sonofon, som jeg benytter, men jeg har da prøvet den
indbyggede browser, hvor der var HSDPA opsætning, og jeg har IKKE
opdateret min telefon siden jeg fik den. (Det er dog ikke længe siden,
men der er en nyere firmware)

> [...]
> tilslutning af USB kabel, så for computeren ingen IPadresse men den
> siger den er forbundet med 10Mbit (ethernet emulering) Nogen der også

Hmmm.. Er det også lykkedes dig, at forbinde den anden vej, at altså at
få telefonen til at bruge computerens internet adgang?

> PC suite siger når jeg manuelt tilkoblerne mig, at netværket er UMTS
> (3g)

HSDPA er en UMTS overbygning, lige som GPRS og EDGE er overbygninger til
GSM.

-Chano Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-11-08 03:08

On 14 Nov., 23:42, Chano Andersen <suns...@chanoandersen.dk> wrote:

> Der er masser af HSDPA på 3's netværk, i hvert fald når man benytter
> deres egentlige data abonnementer (EazyInternet), jeg kan rask væk hive
> ca. 7 Mbit igennem nogle steder, og 1-3 Mbit de fleste andre.

Ja det skulle vel være sådan..

Jeg ringede også til 3´ igen igår, og her lykkedes det en tekniker at
aktivere HSDPA på mit abonnement... Skulle så slukke telefonen og
tænde igen 5min efter...
Der skete sørme noget, jeg fik derefter ca. 2-3Mbit

> Det vises med et H i 3g ikonet vedsiden af signalstyrken.

Det gør der så stadig ikke, stadig kun 3G

> [...]
> indbyggede browser, hvor der var HSDPA opsætning, og jeg har IKKE
> opdateret min telefon siden jeg fik den. (Det er dog ikke længe siden,

Okay...
Hvor finder du noget omkring HSDPA opsætning i telefonen? jeg kan ikke
finde det.

> Hmmm.. Er det også lykkedes dig, at forbinde den anden vej, at altså at
> få telefonen til at bruge computerens internet adgang?

Har ikke prøvet.... Men det er måske via bluetooth man kan det....

Nogen der ellers ved hvor hurtig bluetooth er? er et max 2Mbit eller
sådan noget?
computeren vil nemlig meget hellere tilkoble via bluetooth, det
foregår helt automatisk. Men synes ikke lige det køre helt så godt.

> HSDPA er en UMTS overbygning, lige som GPRS og EDGE er overbygninger til
> GSM.

ok

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-11-08 00:50

Bjarke Hansen wrote:

> Det gør der så stadig ikke, stadig kun 3G

Mystisk, jeg har set både "3G" og "H" i ikonet, hos Sonofon, alt efter
hvor jeg befinder mig. Har dog for det meste telefonen sat til kun at
bruge GSM, da jeg ikke har 3G dækning hjemme.

> Okay...
> Hvor finder du noget omkring HSDPA opsætning i telefonen? jeg kan ikke
> finde det.

Jeg ved ikke rigtigt hva' jeg tænkte, da jeg skrev det.. "HSDPA
opsætning", skulle retteligt have været "HSDPA dækning", beklager.

Der er lige så meget HSDPA opsætning i telefonen, som der er EDGE
opsætning, nemlig ingen, da det jo bare er en overbygning af den
eksisterende forbindelse, og ikke kræver særlig opsætning. (EDGE og UMTS
data bruger mig bekendt begge GPRS opsætningen.)

> Har ikke prøvet.... Men det er måske via bluetooth man kan det....

Det skulle være muligt via datakablet, men har ikke rigtigt haft held
med det, og kan intet finde i manualen om hvordan det gøres.

> Nogen der ellers ved hvor hurtig bluetooth er? er et max 2Mbit eller
> sådan noget?

En hurtig søgning siger 3 Mbit teoretisk, ca. 2,1 Mbit i praksis.

> computeren vil nemlig meget hellere tilkoble via bluetooth, det
> foregår helt automatisk. Men synes ikke lige det køre helt så godt.

Hvad forsøger du at tilslutte med? Har læst mig til, at C702 og SE PC
Suite via blåtand, ikke fungere så godt, men har ikke selv afprøvet det.
Det virker dog fint at overføre musik via blåtand, til telefonen, og det
går da også pænt hurtigt.

- Chano Andersen.

Fra : N/A

Dato : 17-11-08 00:50