Hvordan sikres brevstemmer ?
Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 08:28

Hvordan sikres brevstemmer ?
så ikke plejehjemmets musliimflertal tvinger danskermindretal til at stemme
pro-muslimsk?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-11-08 14:39

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Hvordan sikres brevstemmer ?
> så ikke plejehjemmets musliimflertal tvinger danskermindretal til at
> stemme pro-muslimsk?

Det bliver svært at undgå at de gamle intimideres i hverdagen, hvis de har
"forkerte" meninger, ved fx mangel på bleskift og toiletbesøg.

Iøvrigt bør *sikkert* elektronisk afstemningssystem indføres snarest, men
politikere er hundeangste for at det kan lede til direkte demokrati.

Mvh
Martin

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-11-08 15:04

On Mon, 17 Nov 2008 14:39:29 +0100, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Iøvrigt bør *sikkert* elektronisk afstemningssystem indføres snarest, men
>politikere er hundeangste for at det kan lede til direkte demokrati.

At sætte "sikkert" og "elektronisk afstemningssystem" i samme sætning,
er da ike særligt gennemtænkt...

Bare se på den "succes" de har haft i USA...

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-11-08 15:31

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> At sætte "sikkert" og "elektronisk afstemningssystem" i samme sætning,
> er da ike særligt gennemtænkt...
>
> Bare se på den "succes" de har haft i USA...

Der stod ikke "sikkert" men "*sikkert*" ;-/

Og Henning: bemærk at der ikke ligger nogen stillingtagen fra min side til
direkte demokrati. Jeg er ikke i tvivl om at folk vil kræve det, hvis de
nogensinde bliver lidt mere oplyste - Hvilken form det skal have, kan igen
være et vidt spørgsmål.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:26

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogensinde bliver lidt mere oplyste - Hvilken form det skal have, kan igen

FRemtidens valgtilforordnede fra alle partier skal have en elektrotekniker
med sig

Måske man derfor vil lave alt til 2-3parti demoikrati

Fra : Henning Sørensen

Dato : 17-11-08 15:11

> Iøvrigt bør *sikkert* elektronisk afstemningssystem indføres snarest, men
> politikere er hundeangste for at det kan lede til direkte demokrati.
>
> Mvh
> Martin

Jeg tror nu ikke direkte demokrati er noget at sukke efter...
Men nu véd jeg selvfølgelig ikke om du mener direkte demokrati som i DDR
eller nærmere hen i retning af X-Factor?

/Henning.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:19

> [...]
>>

> Det bliver svært at undgå at de gamle intimideres i hverdagen, hvis de har
> "forkerte" meninger, ved fx mangel på bleskift og toiletbesøg.

Derfor engagerer jeg mig i epokeskabende forskning om at være selvhjulpen
mht pis og lort
toiletter er god for den mobile men det er ikke alle
Ikke at jeg i alder 62 er så inkontinent at jeg behøver det, men det plejer
at gå den gal3e vej så det er godt at være på forkant

> Iøvrigt bør *sikkert* elektronisk afstemningssystem indføres snarest, men
> politikere er hundeangste for at det kan lede til direkte demokrati.

Ja når folkesafteming tillades og folk stemmer forkert så skal man jo i
EUsammenhæng afholde ny folkeafstemning tsk tsk

Fra : '@**

Dato : 17-11-08 16:27

On Mon, 17 Nov 2008 08:27:41 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hvordan sikres brevstemmer ?
>så ikke plejehjemmets musliimflertal tvinger danskermindretal til at stemme
>pro-muslimsk?

er din danske version af Internet blevet væk, eller er du blevet for
doven til selv at søge?

jeg tror der går nogle år endnu inden muhamedanerne kan true de
valgtilforordnede

<<<<<<<
http://www.favrskov.dk/templates/template_7_borgerdk.asp?ModuleId=&MainBookID=&RoomID=128&ArticleID=5900&ParentID=5897&LangRef=1&MenuID=133&ExpandID=1613&Zoom=#Stemme%20hjemmefra

Når du vil brevstemme i Danmark
Hvis du er forhindret i at møde op og afgive din stemme på valgdagen,
kan du vælge at brevstemme inden da. Du kan brevstemme fra tre uger
inden valgdagen til og med næstsidste hverdag før valgdagen. Du kan i
Danmark brevstemme:

på folkeregistre i alle landets kommuner
på sygehuse, hvis du er indlagt
på plejehjem, beskyttede boliger og i ældreboliger, hvis du er beboer
i fængsler, arresthuse m.m., hvis du er indsat
i dit eget hjem, hvis du er syg eller ikke har førligheden til at
forlade dit hjem
på afsides beliggende øer

Når du brevstemmer, skal du møde op på et af ovenstående steder, hvor
der vil være en valgtilforordnet, som vil tjekke din identifikation,
udlevere stemmesedlen, registrere din stemme og udfylde et følgebrev.
Når du har afgivet din stemme, skal den lægges i en kuvert sammen med
følgebrevet, og sendes til din kommune. Kommunen sørger herefter for,
at din stemme bliver afleveret til det rette valgsted på valgdagen.

Stemme hjemmefra
Hvis du er syg, eller på anden måde fysisk ikke er i stand til at
forlade dit hjem, kan du ansøge om, at stemme hjemmefra. Det er din
kommune, som skal have ansøgningen senest 12 dage før valget. Hvis
kommunen mener, du er berettiget til at stemme hjemmefra, vil I sammen
aftale et tidspunkt, hvor to valgtilforordnede vil komme til dit hjem
med en brevstemmeseddel.

Stemme fra institution
Hvis du bor eller er indlagt på institution, som fx et plejehjem eller
et hospital, eller er indsat i et fængsel, kan du brevstemme. Kommunen
vil sørge for, at der vil komme valgtilforordnede hen til
institutionen, udlevere brevstemmeseddel og følgebrev, og registrere
din stemme.
<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:31

"'@**" < 11.'@invalid.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil sørge for, at der vil komme valgtilforordnede hen til
> institutionen, udlevere brevstemmeseddel og følgebrev, og registrere

Kan al det ske uden at nogen kan kikke så hemmeligheden er væk ?

Kan nogen se, kan der manipuleres og trues