rystende læsning om tidligere chef for PET
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 18:41

Han er på linje med de værste og mest misinformerede velmenere, - vi MÅ sgu
håbe at den nye chef har brugt bare et PAR timer på at studere emnet islam
og islamisme:

Bonnichsen mener, at islameksperterne Tim Jensen og Jørgen Bæk Simonsen
udsættes for berufsverbot af Folketingets flertal. Om de danske imamer, som
PET har samarbejdet med, skriver Bonnichsen, at det er fordomme at opfatte
dem som integrationsfjendske og kvindeundertrykkende, også selvom »de var
tilhængere af Det Muslimske Broderskab«.

Bonnichsens korte gennemgang af islams historie er ren glorie. »Tolerance
over for andre trosretninger har altid været et nøglebegreb i islam.«

Bonnichsen fejler fatalt i sine vurderinger, hvori danskeres frygt gøres til
had, og islamisters ønske om sharia eller drab på jøder underspilles som
ikke-vold og arabisk sindbilledsprog. Da PETs arbejde af gode grunde er
hemmeligt, må man som fornuftig borger frygte for, om han er repræsentativ
for tjenesten. Gade Jensen i Jyllands Posten

Det hele er naturligvis "vores skyld" - også at fx Pakistan og Egypten
brager sammen under befolkningstrykket, - og dumheden som kommer af at lægge
mere vægt på "hellige tekster" , end på reelle emner som kan fremme
samfundsudviklingen. - men det må "vi" naturligvis straks betale for.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-11-08 19:26

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Han er på linje med de værste og mest misinformerede velmenere, - vi MÅ
> sgu håbe at den nye chef har brugt bare et PAR timer på at studere emnet
> islam og islamisme:

Det, du sikkert er mest rystet over, er vel at PET's chef udtaler sig imod
dine mange forestillinger om, hvordan verden hænger sammen. For det kunne jo
trods alt godt tænkes, at han har et lidt mere retvisende billede, end du
sekv har?

Hvor mange muslimer har du talt med i dit liv? 5?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 19:37

Christian R. Larsen wrote:
> [...]

> det kunne jo trods alt godt tænkes, at han har et lidt mere
> retvisende billede, end du sekv har?
>
> Hvor mange muslimer har du talt med i dit liv? 5?

Nej det kunne ikke tænke sig, han viser, at han intet ved om emnet.

Talt med? Jeg har været lærer på en muslimsk skole, som en begyndelse, - og
vi har da en muslim i familien Derudover har jeg korresponderet med de
første 30 muslimer, OG læser jo muslimers debatter med hinanden, - plus
naturligvis tusinder af kilder om både den originale islam, - lovskolernes
forskellige tolkninger - og om hvordan det står til med islam i dag.

Tror DU, at man kan tale med grønthandleren om, hvordan Det Muslimske
Broderskab opererer? Ja, det gør du nok.

DU kunne starte med at læse om Malaysias multikulturelle samfund, - fine
interviews med både fundamentalistiske højtstående muslimer og med folk som
forsøger at være i opposition.

Se også hvordan man både i FN, EU og andre fora forsøger at stoppe retten
til kritik af islam, - OG læs om dine egne mærkværdige velmener-meninger.
Stjernfeldt og Eriksen kritiserer både venstre- og højrefløjens
"kulturalisme".

HVIS du overhovedet er interesseret i fakta om islam og om multikulti, - og
jeg tvivler efterhånden - så var det en god bog at starte med.

Mener du alvorligt, at det er diskvalificerende at læse bøger og artikler,
om det emne man gerne vil vide noget om?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-11-08 19:39

> Nej det kunne ikke tænke sig, han viser, at han intet ved om emnet.

Ja, herregud, hvordan skulle han også kunne vide noget om det? Han er jo kun
tidligere efterretningschef. Enhver kan da se, at du må være meget klogere
på det punkt! Du har jo trods alt siddet hjemme foran computeren, hvor du er
blevet så klog, at det slet ikke er til at tro.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 19:52

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> meget klogere på det punkt! Du har jo trods alt siddet hjemme foran
> computeren, hvor du er blevet så klog, at det slet ikke er til at tro.

Din autoritetstro hører en anden tid til, du ville være blevet en god
parteigenosse.

VAR det ikke en idé, at se på hvad manden *siger* i sin bog, - jeg ved godt
du er ked af, at du ikke har tid eller evner til at undersøge et kæmpeemne
som islam, og tror at det bare "fiser ind" i en højststående politikmands
hoved, mellem de mange andre ting han skal tage sig af. Lige som du mente at
vide alt om islam fra din syvdages tur på Nilen

Mener du også som ham, at vi bør holde lav profil og undlade at bruge
ytringsfriheden til lige at kritisere islamisme? ja, det gør du vel.

Igen læs Adskillens politik, de har meget om emet "tonen" og om den
omsiggribende new-speak når det kommer til noget som helst med islam og
multi-kuliti, - tingene betyder pludselig det modsatte af hvad de
oprindeligt betød, vi ER ved at lægge os ned.

Fik jeg nogen undskyldning for den med, "nok kun at have talt med fem
muslimer" ?

Nej, det er du for lille et menneske til.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-11-08 13:26

> Din autoritetstro hører en anden tid til, du ville være blevet en god
> parteigenosse.

Du kalder det autoritetstro - jeg kalder det sund fornuft.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 14:23

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Du kalder det autoritetstro - jeg kalder det sund fornuft.

Det forbavser mig sjovt nok ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 14:46

Knud Larsen wrote:

> Det forbavser mig sjovt nok ikke.

Og iøvrigt svarer du jo *aldrig* på de indvendinger du ikke har en one-liner
at kaste imod.

Prøv nu at tænke så det knager, ER det virkelig "sund fornuft", at en mand
som bliver chef for PET i nogle få år, pludselig får indsigt i hvad islams
"nøgleværdier" er for noget?
Den konkrete chef har jo ihvertfald ingen idé om det, han har vel læst en
bog af en af de kendte apologeter som fx Karen Armstrong, eller måske den
nye bog af Tariq Ramadan,- hvor også HAN "slår fast" at profeten gav ordre
til at beskytte nogle hundehvalpe før han angreb Mekka

»Tolerance over for andre trosretninger har altid været et nøglebegreb i
islam.«

Hvad ER det for noget ærkepis at komme med, kun "bogens folk" kunne slippe
med livet i behold mod at betale kopskat og bliver behandlet som
undermennesker. Alle jøder og kristne blev smidt ud af den arabiske halvø og
man stjal alt hvad de ejede.

Tolerance? ja, det skal jeg sgu love for,- og det lover godt for hvad "vi"
vil være villige til at finde os i fremover.

I Pakistan ryger du fem år i spjældet for som amadiya at sige "Asalamu
aleikum" - I Indonesien bliver du også fængslet for at være ahmahdy, lige
som du bliver fængslet for at være det, og for at være Bahai i Iran.
Tolerance?
Saudi Arabien behøver vi slet ikke nævne, nul andre religioner tilladt.

I Egypten bliver Bahai slet ikke accepteret som borgere, de kan ikke få
lægehjælp eller børnene komme i skole, - tolerance?

HVAD betyder ordet "tolerance" overhovedet for dig? Skal du spørge farmand
først?

"JIHAD" er iøvrigt et nøglebegreb, iflg alle de store muslimske tænkere, al
Ghazali, Ibn Khaldun, Bukhari, Muslim, Waquiri, Qutb, Maududi osv osv osv.
Det er først i Karen Armstrong-æraen med jeres velmener-newspeak, at man
pludselig ikke synes det er morsomt, at det forholder sig sådan.

Du kan også få et tolerant koranvers:

Sura 9 (Omvendelse) vers 29
Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder,
hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften,
skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de
kuet er rede til at betale skat!

Hvilken one-liner vil du komme op med dennegang, skal vi gætte på noget med
Dansk Folkeparti

Du ER åbenbart fuldstændig forstenet i dine afværgemanøvrer over for den
reelt eksisterende verden.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-11-08 17:46

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken one-liner vil du komme op med dennegang, skal vi gætte på noget
> med Dansk Folkeparti
>
> Du ER åbenbart fuldstændig forstenet i dine afværgemanøvrer over for den
> reelt eksisterende verden.

Jeg nægter at tro at folk KAN være så naive og uoplyste. Der må ligge andre
motiver bag.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 12:44

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> meddelelsen news:00012d12$0$1968$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Jeg nægter at tro at folk KAN være så naive og uoplyste. Der må ligge

Mon ikke det bare drejer sig om, at den pågældende ikke KAN tåle at få uret
i noget som helst.

Og så noget med en indgroet autoritetstro, og mistro til selvstændig
tænkning?

Fra : @

Dato : 14-11-08 20:08

On Fri, 14 Nov 2008 19:38:38 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>
>Ja, herregud, hvordan skulle han også kunne vide noget om det?

hvis manden skriver at muhamedanismen er tolerant overfor andre
religioner viser blot dette ene eksempel at mandens viden om
muhamedanismen er temmelig tæt på nulpunktet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 08:39

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> meget klogere på det punkt! Du har jo trods alt siddet hjemme foran
> computeren, hvor du er blevet så klog, at det slet ikke er til at tro.

Selv DU ved vel, at kristne bliver forfulgt og udrenset i muslimsk land
efter muslimsk land, iflg Amnesty er 200 mio kristne forfulgt verden over.

Selv DU, ved vel at dette er lodret apologetisk hyggeløgn:

"Bonnichsens korte gennemgang af islams historie er ren glorie. »Tolerance
over for andre trosretninger har altid været et nøglebegreb i islam.«

"Tolerance", - manden taler som om han går i anden klasse i en muslimsk
friskole.

Nu er den saudiske kronprins jo i FN og tale om "tolerance" mellem
religioner, samtidig med at kun islam må eksistere på den arabiske halvø, og
folk ryger i fængsel i mange år for at blive fanget med en Bibel,- men
sådan en herres udtalelser ryger du sikkert også på med samlede ben. Det er
rystende at man kan være så barnlig.

Iøvrigt a propos barnlig, så ER du vel ikke mere end 30 år gammel? Så har
jeg været i min første moske, før du blev født, og havde besøgt Egypten,
Marokko, Bangladesh og Pakistan før du overhovedet slog dine små uskyldige
velmenerøjne op og rettede ind efter din kloge farmand, - i relation til at
jeg "nok ikke har snakket med mere end fem muslimer i mit liv". Du forsøger
måske endog at slå nogel Guinness-rekorder mht uvidenhed og dumme
postulater?

En lille bid fra jurarådet for de 57 muslimske lande:

The Islamic Fiqh (Jurisprudence) Council, affiliated with Organization of
Islamic Conference (OIC), stresses that martyr operations are a form of
jihad, and carrying out those operations is a legitimate right that has
nothing to do with terrorism or suicide.

Men du og Bonnichsen mener jo, at jihad betyder åndelige stræben hjemme i
sofaen, - så what's the problem?

FET var jo iøvrigt også imponerende godt informerede, mht de store lagre af
masseødelæggelsesvåben Saddam lå inde med, - jo de ER dygtige disse folk, -
pr definition.

Jeg er dog sikker på, at PET nu har fået en chef, som ved noget om det han
beskæftiger sig med, - han lyder ikke som en naiv skoledreng, - *selv om*
han dummede sig, mht at skulle sole sig i fangsten af tuneserne, i stedet
for stilfærdigt at have sendt dem ud af landet først. Men det lærer han
forhåbentlig af.

Igen, tag nu og få læst "Adskillelsens Politik" - det er IKKE en anti-islam
bog, den ville være et godt udgangspunkt for i det mindste at vide LIDT, om
det du så ofte udbreder dig om. Den omfatter både empiri, teori og filosofi
om forholdene i en multikulturel stat, OG gennemgår de mange angreb på
ytringsfriheden vi har set de sidste 20 år.

Hvis du derefter får lyst til at vide noget om islam i fortid eller nutid,
så kan du bagefter låne nogle af mine hundrede bøger om emnet, så har du en
god start til videre studier.

Iøvrigt a propos studier, så har jeg vel brugt mindst tre gange mere tid på
studiet af islam, end jeg brugte på alle fagene til min kandidat-eksamen -
ikke at det beviser noget, - andet end, at jeg dog har læst mere end
overskrifter i "Radikale Venstres Unges blad", som du sandsynligvis har al
din "viden" om emnet fra