Musserne går på førtidspension
Fra : Jesper

Dato : 13-11-08 19:21

Mere end hver fjerde af de fremmede mellem 50-59 år er på
førtidspension, til sammenligning er kun 11% af folkedanskerne i den
aldersgruppe på førtidspension.

<http://www.180grader.dk/nyheder/Mere_end_hver_fjerde_midaldrende_indvan
drer_er_p_f_rtidspension.php>

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : /Peter

Dato : 13-11-08 22:09

> Mere end hver fjerde af de fremmede mellem 50-59 år er på
> førtidspension, til sammenligning er kun 11% af folkedanskerne i den
> [...]

Heri er kvinder sikkert ikke medregnet -de har jo aldrig arbejdet andet
end som fødemaskiner.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 14-11-08 14:24

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i meddelelsen

> Heri er kvinder sikkert ikke medregnet -de har jo aldrig arbejdet andet
> end som fødemaskiner.

Nej, sædreceptilerne er sikkert ikke medregnet. Godt det samme, de
indvandrerkritiske skulle nødig have mere skyts.

Synes fandeme nogle gange at vi bliver voldtaget i hoved og røv - og vi er
dumme nok til at tage imod og bede om mere.

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 17:05

> Mere end hver fjerde af de fremmede mellem 50-59 år er på
> førtidspension, til sammenligning er kun 11% af folkedanskerne i den
> [...]

Det ville såmænd nok hjælpe en del hvis virksomhederne gad ansætte dem, men
det gider man ikke. Man vil heller skrige om "mangel på arbejdskraft".

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-11-08 19:24

Kim2000 tastede følgende:

> Det ville såmænd nok hjælpe en del hvis virksomhederne gad ansætte dem, men
> det gider man ikke. Man vil heller skrige om "mangel på arbejdskraft".

Med forbehold for alle vore fordomme, hvad kan man bruge en 50-årig der
kommer fra en anden kultur til?
Hvor megen energi er rimeligt at bruge på at lære vedkommende at lære
hvordan vi gør her, og hvad der skal gøres hvis der opdages en fejl i
(egen-)produktionen?
Jeg arbejder selv i en industrivirksomhed, og kan svare rimeligt præcis
på spørgsmålene, men hvad mener i andre?
Kai

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 19:43

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> (egen-)produktionen?
> Jeg arbejder selv i en industrivirksomhed, og kan svare rimeligt præcis på

Tjaaaa, hvis jeg skal have rengjort min virksomhed kræver det såmænd nok
ikke den store studenterhue, ensige gode danskkundskaber, og den 52-årig
skal nok blive på jobbet indtil han bæres ud. Det skulle da også være
mærkeligt at om ikke en 52-årig der kunne svejse i Pakistan, ikke kan svejse
i Danmark uden han behøver citerere Kirkegaard mens han gør det. Og igen, en
ældre medarbejder skifter ikke (så tit) job. I stedet ansætter man en
25-årig, der som 30-årig vil prøve noget nyt. Eller råber op om mangel på
arbejdskraft, mens der står 500 ansøgere på den forkerte side af 50 og
banker på.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-11-08 19:50

Kim2000 sendte dette med sin computer:
> [...]
> som 30-årig vil prøve noget nyt. Eller råber op om mangel på arbejdskraft,
> mens der står 500 ansøgere på den forkerte side af 50 og banker på.

Hvad gør du når du en dag erfarer at der kun bruges een klud og en
børste på hele rengøringsruten, og at lokummerne tages først (hav i
mente at du ikke kan kommunikere med hende)?
Hvor mange timer af dem der kan afregnes til kr. 700 skal der bruges på
at forklare så simple ting?
Kai

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 20:17

> [...]
> ikke kan kommunikere med hende)?
> Hvor mange timer af dem der kan afregnes til kr. 700 skal der bruges på at

Imponerende hvor lidt tiltro du har til indvandrere? De er såmænd nok ikke
dummere end alle andre, og selvfølgelig kan du kommunikere med personen,
tysk, engelsk, fransk, dansk eller piktogrammer for den sags skyld. Selv
Basil kan kommunikere med klodens dummeste tjener Manuel.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-11-08 05:48

Kim2000:
> [...]
> tysk, engelsk, fransk, dansk eller piktogrammer for den sags skyld. Selv
> Basil kan kommunikere med klodens dummeste tjener Manuel.

Det er virkelige eksempler, fra mit arbejde, det er derfor tiltroen er
dalet meget.
Jeg kan give et eksempel mere.
Praktikant, Pakistaner, fed fyr og hamrende god til det jeg laver.
Efter et par dage, ryger jeg op til bossen og overbeviser ham om at få
ham ansat, og det bliver han.
Lige som blækket på kontrakten er blevet tørt, begynder han at ændre
sig. Pludselig skal han have bederum, har rygsmerter, bensmerter osv.
Der skulle bare lige være et sted at få sine sygepenge fra, det var så
tydeligt at han ville gøre det besværligt at ønske at beholde ham.
Kai