noget string replace
Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 25-07-01 15:59

Jeg har en fil med for eksempel flg.

her er en masse HTML og PHP sjov
<?php /*StartBlok*/
her er noget PHP sjov
/*SlutBlok*/ ?>
her er noget mere HTML og PHP sjov

Det jeg gerne vil er at erstatte alt mellem
<?php /*StartBlok*/
og
/*SlutBlok*/ ?>
Med for eksempel [[BLOKKODE]]. Den skal også æde <?php og ?>.
Det skal bruges til noget skabelon halløj, hvor det vil være smart at skjule
noget PHP kode fra den der skal udfylde skabelonen.

Andreas Haugstrup

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 26-07-01 00:36

Andreas Haugstrup - solitude.dk skrev i meddelelsen
<9jmmrl$baa$1@sunsite.dk>...
> [...]
skjule
>noget PHP kode fra den der skal udfylde skabelonen.

Svaret lå i en eregi som jeg fik på eksperten:

$file = eregi_replace("<\?php /\*Start([a-z0-9]+)\*/([^?]+)\?>","{{\\1}}",
$file);

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-07-01 01:12

"Andreas Haugstrup - solitude.dk" <admin@solitude.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret lå i en eregi som jeg fik på eksperten:

....af undertegnede. :)
De andres kommentarer på Eksperten gjorde det bare lidt mere klart hvad det
var du ville.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 26-07-01 01:29

Jonas Delfs skrev i meddelelsen <9jnn3i$nv8$1@sunsite.dk>...
>De andres kommentarer på Eksperten gjorde det bare lidt mere klart hvad det
>var du ville.

Det har du ret i. Interesserede kan kigge på:
http://www.eksperten.dk/spm/92147
for at se hele tråden.

Endnu en gang, mange tak for hjælpen. Nu er det tid til at komme i seng så
jeg kan bruge min nyerhvervede kodestump i morgen

Andreas Haugstrup