Tak for et godt år på vejen :)
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 16-11-08 14:55

Så blev cyklen sat i garagen og kommer først ud at køre næste år igen :)

Det er mit først år med en helt ny MC, små 4500 km blev det til på min
fazer og det har været 4500 gode km :)

Vinteren skal bruges på mine andre hobbys men jeg tror også at jeg skal
have skruet lidt på den, bla. inspireret af indlægget og dobbelt nærlys,
postet tidligere her i gruppen...

Vi ses på vejen igen til marts!

Go' vinter til alle!

--
Thomas Løjmann Jørgensen
http://lojmann.dk

Fra : Gimbal

Dato : 16-11-08 17:53

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> wrote in message
> Så blev cyklen sat i garagen og kommer først ud at køre næste år igen :)

Min ruller i remisen i morgen, efter en sidste tur ude på de fedtede danske
veje for at sige ordenligt farvel og tak. Vi har kørt 9000 km sammen siden
starten af August hvor jeg nyerhvervede, så det har været et tæt venskab!
Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge vinteren til... Sove og drømme om
Strandvejen i solskin, måske. Vi ses til næste år!

Fra : Steen E.

Dato : 16-11-08 20:49

> Vi ses på vejen igen til marts!
>
> Go' vinter til alle!
>
> --
> Thomas Løjmann Jørgensen
> http://lojmann.dk

Også en god vinter og på gensyn næste år herfra ... Yamaha'en fik service og
blev staldet op i dag.

Så .. nu er det bare med at holde ud til bøgen igen springer ud i
dronningeriget

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : SB

Dato : 16-11-08 21:18

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vinteren skal bruges på mine andre hobbys men jeg tror også at jeg skal
> have skruet lidt på den, bla. inspireret af indlægget og dobbelt nærlys,

Desværre er det altid frostvejr i marts, har hørt topdk ad om jeg ikke kan
have den på stilstand i årets 3 første mdr. men det kan ikke lade sig gøre

Men rigtig, 4 kedelige mdr. vi går i møde, satte min på stor støttefod for
14 dage siden, da det hvide på vejen ikke længere var sand.

men må så leve lidt på minderne om de gode ture der har været i år, og
glemme de 800 km i regnvejr som sommerferien gav på vej hjem

Ses der ude til foråret

Søren

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 16-11-08 23:53

> Vi ses på vejen igen til marts!
>
> Go' vinter til alle!

Ja - jeg tror også at dagens tur fra Næstved til Roskilde og retur var
sæsonens sidste. Jeg fik min nye Fazer medio september, og nåede at køre
3500 km indtil videre. Så nu må det godt snart se at blive forår.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Torben B

Dato : 17-11-08 08:23

Fra : MartinK

Dato : 18-11-08 02:07

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vinteren skal bruges på mine andre hobbys men jeg tror også at jeg skal
> have skruet lidt på den, bla. inspireret af indlægget og dobbelt nærlys,

Tillykke, du kom igennem første sæson uden skrammer og formentlig med gode
minder.

Vh Martin.

Fra : Kim Andersen

Dato : 18-11-08 19:49

Hvem siger at sæsonen er slut??????????

Hvis det ikke er gået op for jer, så er der også nogle der kører om
vinteren!!!

I skulle prøve at tage til et vintertræf - det er noget helt andet end om
sommeren. Ikke kun pga. af temperaturen, men også fordi de der deltager til
træffet er mere sammen i et stort fællesskab.

Og det bedste af det hele - der er ingen larm om natten af motorcykler der
skal startes op!!!!

Problemerne kommer måske først om søndagen - der vil motorcykler nogle gange
slet ikke starte...

MVh

Kim Andersen
Vinterkører siden 1998

Fra : Anders Majland

Dato : 18-11-08 22:51

> Hvem siger at sæsonen er slut??????????
> Hvis det ikke er gået op for jer, så er der også nogle der kører om

Ja de er jo mange med for "fine" cykler og/eller bange for lidt kulde ...

Jeg holder som regel vinterpause 1. januar - men det har nu ikke så meget
med vejret at gøre

> Vinterkører siden 1998

Samme år som jeg fik kørekort til MC - og har valgt at er også skal være en
mc der kan tåle at køre hele året. Hva f*beep*n hustandens bil koster meget
mere end mine mc'er tilsammen og den kører hele året .... Værditabet på den
er sikkert også meget større.

Idag har jeg hygget lidt om XT'en. Da det nu lykkedes at få motoren tæt har
den fortjent et nyt kædekit. Den gav jeg i 2004 35000kr for og har kørt
62000km på. Så selv hvis jeg afskrev den helt ligger den under 1kr/km i både
afskrivning og service ....Og mit alles er den stadig under 2kr/km trods det
at jeg havde kasko på den de første år.

Et par stemningsbilleder fra værkstedet tidligere iaftes:
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=2516&PID=37109#37109

Men jeg så sad der og hører radio kommer de filosofiske spørgsmål lige
stille så stille. Dem vil jeg spare jer for, men hvor tit vasker i
indersiden af jeres kædeskærm ? De berørte dele fik en "tørvask", dvs
rigeligt med WD40 til at opløse gammelt skidt og så klude/trykluft/knofedt

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 17:28

Anders Majland wrote:
<snip>
> Et par stemningsbilleder fra værkstedet tidligere iaftes:
> http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=2516&PID=37109#37109
Det ser rigtig hyggeligt ud og jeg misunder alle med en garage/et
værksted for tiden... Jeg har lånt lidt plads hos en kammerat 70 km fra
hjemmet, så jeg kan ikke lige gå ud en aften og kigge på cyklen et par
timer... desværre!

> [...]
> indersiden af jeres kædeskærm ? De berørte dele fik en "tørvask", dvs
> rigeligt med WD40 til at opløse gammelt skidt og så

Jeg har ikke vasket min endnu, men da jeg trillede cyklen ind i den
lånte garage, tænkte jeg faktisk på at jeg ind over vinteren ville
fjerne lidt dele fra den, for at fjerne olie og andet snask fra dem...
bla kædeskærmen...

/Thomas
http://lojmann.dk

Fra : Jan Bachman

Dato : 22-11-08 09:33

On Tue, 18 Nov 2008 19:49:28 +0100, "Kim Andersen"
<KimAndersenNineNineNine@hotmail.com> wrote:

>Hvem siger at sæsonen er slut??????????
Den er slut! Der ligger sne over det hele...

>Hvis det ikke er gået op for jer, så er der også nogle der kører om
>vinteren!!!
Homo Salis - en truet art. Det er jo skøjteglat!

>I skulle prøve at tage til et vintertræf - det er noget helt andet end om
>sommeren. Ikke kun pga. af temperaturen, men også fordi de der deltager til
>træffet er mere sammen i et stort fællesskab.
Klart de er mere sammen. De fryser jo, så de må sidde tæt.

>Og det bedste af det hele - der er ingen larm om natten af motorcykler der
>skal startes op!!!!
Folk er vel frosset fast i teltet.

Jeps. I lige måde

/Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 22-11-08 14:30

> Den er slut! Der ligger sne over det hele...
Ja i nogle egne - og det tør igen i næste uge ...

> Homo Salis - en truet art. Det er jo skøjteglat!
Jeg kører helst ikke på trafikerede veje når det er glat - enig i at det er
for farligt når bilerne skøjter rundt om en ...

Og så opdagede jeg i sidste uger at thansen har "scoterluffer" til 99,- Så
nu har XT'en også fået sådan et par. De er lige små nok til at få over sådan
nogle enduro style håndbeskyttere - men til gengæld skylde de (altså
håndbeskytterne) gerne forhindre vinden i at presse lufferne imod bremse og
kopling ... Har ellers tidligere søgt på knallert luffer uden at finde nogen

Vi har i marts i år ankaffet en bil #2 for at få logistikken med at
hente/bringe børn til at gå op, Men der skal meget dårligt vejr til at lokke
mig over i den ... (eller en destination hvor jeg ikke vil efterlade en mc
ubevogtet nogle dage f.eks. en lufthavn. Så bilen har været langt omkring,
Både Kastrup, Billund og Karup og kørt næsten 1500km ...))

Fra : Armand

Dato : 22-11-08 14:35

--
Armand.