Udstilling om motorcykeldesign
Fra : Newt Bridges

Dato : 16-11-08 10:51

Fra den 27. november:
http://www.kunstindustrimuseet.dk/udstillinger/kommende-udstillinger/motorcyklen-i-designhistorien

Ser

ganske spændende ud. Måske skal vi tage derind sammen en søndag?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Armand

Dato : 16-11-08 13:07

Newt Bridges skrev:
> [...]
>

> Ser
> ganske spændende ud. Måske skal vi tage derind sammen en søndag?

Hep! Godt set og god ide!
Skriv mig på: Gerne snarligt, dog ikke i de to første weekends i december!

--
Armand.
(spændt på om de har husket Paso, eller om det er et taberarrangement)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-11-08 13:41

> --
> Armand.
> (spændt på om de har husket Paso, eller om det er et
> taberarrangement)

He-he ......... aner man lidt lurende mærke fanatisme ! .......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 16-11-08 13:56

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> He-he ......... aner man lidt lurende mærke fanatisme ! .......

Næh, egentligt ikke.
Men hvilken motorcykel vil DU derudover lige ryste ud af ærmet som
skelsættende designet??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-11-08 15:11

On Sun, 16 Nov 2008 13:56:24 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej.

>Næh, egentligt ikke.
>Men hvilken motorcykel vil DU derudover lige ryste ud af ærmet som
>skelsættende designet??

NSU Max.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 16-11-08 15:56

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 16 Nov 2008 13:56:24 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej.
>
> NSU Max.

Mnjaeh!

Nu er design iflg. udstillingen mulig at opdele i flere områder:
- FORMGIVNING OG NATIONAL IDENTITET!
- MOTORCYKLENS FUNKTIONER OG ROLLER!
- MODE, KØNSROLLER OG LIVSSTIL!
Så der er egentligt frit slag!

Men måske netop derfor vil det være interessant at beskue museets
udlægninger!

8 timer (á kl. 11-17) kan måske ligefrem synes kortvarigt :-/

Tilbage til den gunstige mulighed for et DFM-møde:
Er der måske ligefrem mulighed for efterfølgende fælles samvær over en
øl eller flere, nu det ikke lader sig gøre at henlægge til Fredericia??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-11-08 17:06

On Sun, 16 Nov 2008 15:55:31 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Mnjaeh!

Mnjoeeeh

>Nu er design iflg. udstillingen mulig at opdele i flere områder:
>- FORMGIVNING OG NATIONAL IDENTITET!
>- MOTORCYKLENS FUNKTIONER OG ROLLER!
>- MODE, KØNSROLLER OG LIVSSTIL!
>Så der er egentligt frit slag!

NSU Max' fædre har fat i alle tre decipliner:

Den er et værdigt eksempel på Prøjsernes formgivning, og er faktisk en
af de første MC med presset pladestel og central affjedring på
bagsvingeren.

Der er ingen tvivl om dens funktion i datidens Tyskland, alene det
faktum at der er bygget over 100.000 af dem fortæller hvor meget den
betød, og samtidig hvor stor en rolle den spillede i den daglige
transport.

Og lige netop den fane med livsstilen og kønsrollerne prøvede NSU's
marketingsafdeling at hæve højt over jorden, så højt at fødderne med
mellemrum mistede jordforbindelsen.
Der fndes stort set ikke et eneste markedsføringsbillede af NSU Max
uden det er med en mandlig pilot og en underskøn mø på bagsædet.
"Maschienen für rechtes Männer - Wann startest Du auf NSU?"

Der findes en meget fin bog om NSU Max med titlen: Motorräder die
Geschichte machten af Jan Leek.
Der er faktisk det meste af en meget spændende historie samlet.

Den er jeg med på - Ubeset ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 16-11-08 17:02

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> On Sun, 16 Nov 2008 13:56:24 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej.

> NSU Max.

Bliver lige nødt til at nævne
BMW R5

Henrik Damgaard
Der har såden en skønhed stående

Fra : Newt Bridges

Dato : 16-11-08 22:13

On 2008-11-16 13:06:48 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:

Ser
ganske

> Hep! Godt set og god ide!
> Skriv mig på: Gerne snarligt, dog ikke i de to første weekends i december!

Hvordan ser det ud for dig med den 29. eller 30. november?

Det ville være oplagt at nyde en enkelt efterfølgende, eventuelt lidt
let spise (der er mange cafeer/spisesteder i nærheden af det museum).
Men lad os se hvad der er stemning for.

Jeg gætter på at de fleste har travlt i weekenderne i december, så jeg
tror det enten skulle være sidst i november - eller først i januar.

Har folket tid og lyst - i så fald hvornår?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Armand

Dato : 16-11-08 23:10

Newt Bridges skrev:

> Ser
> ganske

> Hvordan ser det ud for dig med den 29. eller 30. november?

I'm in!

> Det ville være oplagt at nyde en enkelt efterfølgende, eventuelt lidt
> let spise (der er mange cafeer/spisesteder i nærheden af det museum).
> Men lad os se hvad der er stemning for.

Mjaeh :-/
Eller måske vildere, om muligt :-/

--