Motorcykeltur til Østrig
Fra : Anders

Dato : 13-11-08 12:46

Hej Gruppe..
Fik lige lyst til at dele min sommerferieoplevelse med jer andre.. En
kammerat og jeg tog til Østrig på vores plastikraketter, og havde en rigtig
god tur. Det eneste negative jeg kan komme i tanke om lige nu er, at vi
virkelig mangler sådan nogle veje herhjemme, som de har i Østrig.. Hold op
nogle fede sving de har.. Bjergkørsel er bare super fedt!

Der er mange billeder og tekst herinde.. så er i advaret i forvejen
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/index.html

Hvis I andre har smidt billeder/beskrivelse af jeres ferieoplevelser på
nettet, må i da gerne smide et link.. og ellers er kommentarer til mit også
helt i orden (jeg ved godt at der er stave/tastefejl tak!

Mvh Anders

Fra : Jørgen

Dato : 13-11-08 13:15

"Anders" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet, må i da gerne smide et link.. og ellers er kommentarer til mit
> også helt i orden (jeg ved godt at der er stave/tastefejl tak!

Hej Anders!

Fed tur og virkelig gode billeder.
Får min egen en uges tur til Öland til at ligne en
søndag-morgen-tur-til-bageren (selv om den også bød på gode veje, godt vejr
og herlige sving
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
Honda CX500
May the multitude of wheels in your head always control the two wheels
between your legs.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 13:48

Jeg var en tur i Rumænien og har skrevet lidt om turen her
http://24.dk/user/stange/blog

/Bo

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-11-08 11:57

"Bo S." <hanbo(snabelA)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var en tur i Rumænien og har skrevet lidt om turen her
> http://24.dk/user/stange/blog

Hej Bo.. lyder til en god tur, desværre på dårlige veje.. men i fik da
oplevet lidt

Glæd jer til Østrig.. Vejene er i tip top stand, der er flot og meget
anderledes end herhjemme.. Der er bjerge overalt hvor man kigger.
Landevejene har 100km/t fartgrænse, og vi havde det sådan lidt på
fornemmelsen, at det generelt var accepteret at motorcyklister kunne køre
stærkere.. Folk var i hvert fald rimelig gode til at trække lidt til siden,
så man kunne overhale.
Sørg for at få kørt over nogle bjerge. Op og nedstigningerne er bare VILDT
fede, med serpentinersving, hårnålesving osv.. Det er bare pisse fedt.. Var
jeg stærkere til tysk (guttentag, jawohl og bitte er vist de tre ord jeg
kan) så flyttede jeg dælme derned om sommeren

Min rejsekammerat og jeg har allerede aftalt, at vi skal derned igen næste
år. Der var en del ting vi ikke nåede. Vi så f.eks. ikke den "Ørneborg" som
er den vi kender fra filmen af samme navn, og vi nåede heller ikke at prøve
skinnekørsel.. De har lavet en skinne ned af et bjerg, og så kan man komme
op i sådan en lille slæde, som kun har en bremse.. så kører man nedad, og ud
fra de videoer jeg har set på youtube, ser det rimelig sjovt ud.. Og så skal
vi selvfølgelig have et par ture mere på den ultimative fornøjelsestur -
Grossglockner

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 13:32

> [...]
> oplevet lidt
>
> Glæd jer til Østrig.. Vejene er i tip top stand, der er flot og meget

Jeg har været i Østrig flere gange, men hver gang har det foregået i bil.
Jeg ser meget frem til at komme derned til sommer. Vi kører sikkert hjem via
Ungarn, Slovakiet, tjekkiet, for at få så meget med som muligt.

/Bo

Fra : Knud Dam

Dato : 16-11-08 15:00

> [...]
> Jeg ser meget frem til at komme derned til sommer. Vi kører sikkert hjem
> via Ungarn, Slovakiet, tjekkiet, for at få så meget med som muligt.

Lyder spændende !

Claus og jeg er netop ved at planlægge vores årlige herretur. Foråret 2009
vil blive 8. år i streg, hvor vi tager på herre-kultur-tur.

Denne gang tager vi med biltog 6/5-2009 fra Hamborg til München, og
forventer derfra at køre stort set som jer: Østrig, Slovenien, Ungarn,
Slovakiet, Tjekkiet ....

De første 7 ture ?

De første tre år var i forbindelse med Poul's træning i Val de Vienne og
foregik i Frankrig, Italien, Spanien og Andorra. Kanon fede ture, hvor vi
fik øjnene op for Frankrings utroligt flotte veje.

4. tur var ad småveje til Tjekkiet, derefter Tjekkiet rundt og retur.

5. tur var til Nürnburgring, en runde på banen, derefter til Luxembourg, ned
gennem Alsace, en tur ind gennem Schweiz og op gennem Tyskland hjem med en
overnatning på Lövenherz )))

6. tur var med biltog Hamborg-München og retur og derimellem: Østrig.
Slovenien, Kroatien, Bosnien og retur til München.

7. tur, her i 2008 med biltog fra Hamborg til München og derfra ned gennem
Østrig (i snestorm) forbi Garda søen, til Firenze og til Pisa. Derfra rundt
langs Middelhavskysten til Frankrig, fik testet, at flere pas var lukket
pga. sne http://www.knuddam.dk/Ferme.jpg og derefter nord på, primært ad
småveje op gennem Frankrig og til Lörrach, hvor vi tog biltoget tilbage til
Hamborg.

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 13-11-08 16:19

Jørgen skrev:

> Fed tur og virkelig gode billeder.

Hvorfor ser jeg kun et lille felt med såvel lodrette som vandrette
scrollbars, øverst tv?

--
Armand.

Fra : TWL

Dato : 13-11-08 16:37

Armand wrote:

> Hvorfor ser jeg kun et lille felt med såvel lodrette som vandrette
> scrollbars, øverst tv?

Det er du ikke ene om.....

Jeg vil gætte på at billederne kun er til dem der her IE

Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-11-08 18:56

"TWL" <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er du ikke ene om.....
>
> Jeg vil gætte på at billederne kun er til dem der her IE

Hmm det beklager jeg.. web-albummet er lavet i Porta. Jeg bruger Firefox, og
kan fint se siden.
Siden benytter sig af javascript, det kan muligvis være dét som gør det?

Det er muligt at klikke sig gennem billederne her:
http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/medium/
Men beskrivelserne kan jeg desværre ikke eksportere :-/
Er der andre der har problemer? Eller måske løsningen til Armand og Thomas?

Mvh Anders

Fra : Simon

Dato : 13-11-08 20:31

Anders Houmark wrote:

> Er der andre der har problemer?

Jep; filmstrimmel med billeder langs venstre kant, felt som nævnt hvor
hvert klikket billede m. tekst vises. I Firefox 3.0 ....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : TWL

Dato : 14-11-08 06:44

> [...]
> Men beskrivelserne kan jeg desværre ikke eksportere :-/
> Er der andre der har problemer? Eller måske løsningen til Armand og Thomas?

Spøjst, jeg bruger også Firefox 3.0.3
Det nye link virker jo og det er nogle virkelig gode billeder.

Må man spørge hvilket kamera du benytter ?

Mvh Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-11-08 08:04

> Spøjst, jeg bruger også Firefox 3.0.3
> Det nye link virker jo og det er nogle virkelig gode billeder.
>
> Må man spørge hvilket kamera du benytter ?

Jeg prøver lige at researche problemet når jeg komme hjem fra arbejde... Det
er første gang jeg hører at folk har problemer.

Jeg havde et lille Sony W170 kamera med.. Jeg har ellers et stort og super
fedt spejlreflekskamera, men det var ligesom at der ikke var plads til at
have det med.. og gad heller ikke bekymre mig om det hele tiden på turen

Mvh Anders

Fra : PMH

Dato : 17-11-08 19:25

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have det med.. og gad heller ikke bekymre mig om det hele tiden på turen

Hej Anders

Tak for de fede billeder
Vi er et par stykker som skal planlægge en tur til sommeren 2009,
og jeg tror da nok lige vi har fået lidt inspiration..

Ang. kamera, er alle billeder taget med det Sony W170..??
De har vel fået et pift i PS eller lign. vil jeg gætte på, men de er
helt utrolig flotte.

Jeg har selv et Nikon spejlrefleks, men det er som du siger, ret
pladskrævende, så jeg leder efter et godt point & shoot kamera.

Lidt sjovt, at din rejsemakker mødte vi i Skanderborg sidst på
sæsonen. Vi var på kig hos MC Master, og min kammerat var faldet
for VFR800'eren. Så var det at Dam dukkede op, og vi fik en
ordentlig VFR snak, og han fortalte at I lige havde været i Østrig.
Da jeg så ham på dine billeder, skulle jeg lige vende og dreje hvor det
var jeg havde set ham..
Utrolig flink og sympatisk fyr.

Mvh
PMH

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-11-08 11:06

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for de fede billeder
> Vi er et par stykker som skal planlægge en tur til sommeren 2009,
> og jeg tror da nok lige vi har fået lidt inspiration..

Det er virkelig fedt at være dernede, vejene er bare super optimale

> Ang. kamera, er alle billeder taget med det Sony W170..??
> De har vel fået et pift i PS eller lign. vil jeg gætte på, men de er
> helt utrolig flotte.

Jeg glemte faktisk tidligere at sige, at billederne er blandet mellem mit
Sony W170 og min kammerats Panasonic TZ5.
Billederne er taget direkte fra begge kamera og smidt i en fælles mappe. De
billeder der er i størrelsesforhold 3:2 er fra Sonyet, dem der er i 4:3
format er fra Panasonic. Så er der sorteret efter dato, og så er alle
navngivet til nye navne, efter datoen.. Ellers ville begge vores billeder
ikke ligge i kronologisk rækkefølge, men først ville mine komme, og så Dams
billeder bagefter
Jeg har ikke gidet redigere dem, det ville simpelt hen tage for lang tid

Når man ser billederne i 100% ser de bløde ud, der er iso støj selv på iso
200 og 400, støjreduktionen i kameraet får detajler til at blive lidt
maleri-agtige.
Jeg synes dog billedkvaliteten er ok til det jeg skal bruge det til.. Havde
jeg taget spejlreflekskameraet med, ville jeg hele tiden skulle have det på
mig, eller have det i syne.. 30k er lidt meget at slæbe med i fotogrej

> Jeg har selv et Nikon spejlrefleks, men det er som du siger, ret
> pladskrævende, så jeg leder efter et godt point & shoot kamera.

Hvis du skal have et super godt kompaktkamera skal du nok kigge på Canon
G10, Nikon P6000 (som har indbygget gps, rimelig smart til rejsebrug hvis
man glemmer hvor man tog sine billeder eller måske Panasonic LX3.

> [...]
> ordentlig VFR snak, og han fortalte at I lige havde været i Østrig.
> Da jeg så ham på dine billeder, skulle jeg lige vende og dreje hvor det

Heh det var godt nok sjovt
Dam er super fin, vi havde en rigtig fed tur. Han havde stået for at
arrangere, da jeg havde arrangeret turen året før (hvor han desværre
brækkede tåen og ikke kunne komme med).

Mvh Anders

Fra : PMH

Dato : 18-11-08 11:31

> Det er virkelig fedt at være dernede, vejene er bare super optimale
>

> Mvh Anders

Hej igen, og tak for anmeldelsen af kameraerne, jeg vil se lidt
nærmere på de omtalte modeller

Jeg sendte linket til min kammerat igår, og han var også helt
betaget af scenariet

Så der er store chancer for at Østrig er på programmet 2009.
Vi snakker dog en del om at tage autotoget fra Hamburg til München.
Netop for ikke at være helt smadret når vi ankommer.
Enten det eller bruge nogle dage på at køre derned, og så få set lidt
andet af Tyskland end autobahnen.

PMH

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-11-08 15:47

> [...]
> Netop for ikke at være helt smadret når vi ankommer.
> Enten det eller bruge nogle dage på at køre derned, og så få set lidt

Vi skal derned næste år, men det bliver bestemt ikke via autobahn, hvis vi
kan slippe.
Jeg synes man spilder for meget tid og kræfter på sådan en køretur.. Kan det
hele overstås på en nat via tog, så vil vi klart gøre dét... Det har også
været overvejet at køre derned i en kassevogn/med trailer.. Det tager bare
vildt lang tid at køre derned på mc, pause for hver 200km til optankning, og
muligvis pause oftere, pga. man ikke skulle tisse ved forrige tankstop.. og
så er det frem med pengepungen, ned med lynlåsen på jakken, løsne
rygbeskytter-nyrebæltet, åbne bæltet, knappen, lynlåsen og så det hele
bagfra når man er færdig, inkl. håndvask.. Der er det sgu meget nemmere at
være i bil, så hopper man bare ud, spæner over tisse og så hen i bilen
igen.. eller hvis det er toget, så er det nok endnu endnu lettere :)

Anders

Fra : PMH

Dato : 18-11-08 18:48

> [...]
> meget nemmere at være i bil, så hopper man bare ud, spæner over tisse og
> så hen i bilen igen.. eller hvis det er toget, så er det nok endnu endnu

Det er også lidt sådan vi tænker.
Det er en lang tur i bil, men det føles nok længere på MC, hvis det bare
gælder om at komme frem hurtigst muligt, altså via autobahn.
Jeg er førtidspensioneret pga. en rygskade, så jeg skal heller ikke friste
skæbnen, og risikere at stå midt i Tyskland og ryggen siger stop.

Jeg tror vi tager toget, og får det værste stykke overstået på den måde
mens vi sover..

PMH

Fra : Armand

Dato : 19-11-08 02:45

PMH skrev:

> Jeg er førtidspensioneret pga. en rygskade, så jeg skal heller ikke friste
> skæbnen, og risikere at stå midt i Tyskland og ryggen siger stop.

Trættes din ryg af at køre motorcykel??
Hvad med at overveje en motorcykel med en ordentlig siddestilling?

--
Armand.
(Der bevidst bruger motorcyklen som kur mod sin tilbagevendende smederyg)

--
Armand.

Fra : PMH

Dato : 19-11-08 08:35

> [...]
> Armand.
> (Der bevidst bruger motorcyklen som kur mod sin tilbagevendende smederyg)

Overveje en mc med en ordentlig siddestilling..???
Det er nok ikke lige mig du skal sige det til..

Jeg har i denne sæson været indehaver af ikke mindre end 3 nye mc'er,
og er nu endt op med den model der passer bedst.

Først havde jeg en Yamaha FZ6-S2 Fazer. Siddestillingen på den var sådan
set ok, men ikke 100% optimal. FZ'6'eren overtog fruen så,
da hun bestemte sig for at tage kortet i sommer.

Så blev det en Yamaha FZ1-SA Fazer.
Den siddestilling var som sådan også ok, men på de længere ture (150+ km)
da kunne røv og ryg ikke klare mosten længere.

Så nu står der en Yamaha FJR 1300 i garagen og venter på foråret.
Den kørte jeg en lang tur på inden køb (2½ time uden pause) og det
findes nok ikke bedre

PMH

Fra : Knud Dam

Dato : 18-11-08 21:40

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det hele overstås på en nat via tog, så vil vi klart gøre dét...

To personer i liggevogn (incl. kaffe og en bolle) og to mc' er koster Eur
198 ialt på billig-dage, hvis man kan passe det ind.

Læsning i Hamborg om aftenen ved 20 tiden og ankomst i München næste morgen
ved 8 tiden.

Se evt. http://www.autozug.de/site/dbautozug/dk/start.html

Vi har efterhånden brugt det nogle gange og der har ikke været noget at
klage over.

; - )

KD

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-11-08 21:48

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Se evt. http://www.autozug.de/site/dbautozug/dk/start.html
>
> Vi har efterhånden brugt det nogle gange og der har ikke været noget at

Fedt nok.. Dét bliver sgu enten dét, eller kassevogn næste gang..
Kassel bakkerne er dog temmelig underholdende at køre på.. helt mørkt, og så
bare 160-200km/t hvor man følger efter baglygterne på audi/bmw/mercedes'en
foran.. mega nedlægninger i noget der føltes som flere minutter, med 180..
dét har jeg sgu aldrig prøvet før

Mvh Anders

Fra : Knud Dam

Dato : 18-11-08 22:01

> [...]
> audi/bmw/mercedes'en foran.. mega nedlægninger i noget der føltes som
> flere minutter, med 180.. dét har jeg sgu aldrig prøvet før

Jeg er desværre ikke god til hurtig kørsel i mørke - jeg har et elendigt
nattesyn.

; - )

KD

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-11-08 21:09

> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er desværre ikke god til hurtig kørsel i mørke - jeg har et elendigt
> nattesyn.
>
> ; - )

... Det har jeg også.. det er derfor man skal have hjælp til at finde vej,
ved at følge efter baglygterne på forankørende tysker-limo

Fra : Armand

Dato : 19-11-08 02:56

Knud Dam skrev:
> [...]
> 198 ialt på billig-dage, hvis man kan passe det ind.
>
> Læsning i Hamborg om aftenen ved 20 tiden og ankomst i München næste morgen

Afgjort meget komfortabelt! Jeg brugte det til at få Paso'en hjem fra
München.
Vi var for nyligt tre drengerøve afsted sammen på tur til INTERMOT i
Køln, og jég synes nu stadig at køreturen er det halve af sådan en tur :-|
Den langt mere rationelle løsning: At stoppe fire mand i en økonomisk
dieselbil, hvad vi havde rigelig mulighed for, tåler slet ingen
sammenligning. Diesel-løsningen udkonkurrerer forøvrigt enhver
transportform, så hvis det er prisen der trykker er dét måden at komme
(kedeligt) frem på!

--
Armand.
(med diesel-planer omkring et snarligt trip til automuseet i Mulhouse)

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-08 14:41

> Jeg glemte faktisk tidligere at sige, at billederne er blandet mellem mit
> Sony W170 og min kammerats Panasonic TZ5.

Mhs et kompakt kamera til mc brug så kig også på olympus mju serien. De er
temmeligt robuste og vandtætte. Kender flere der bruger dem ed en holder på
styret så man lige kan fyre et par fede billeder af i farten ..

F.eks Sonny: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=214637 eller
nede på siden her: http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=3356&PN=2

Min erfaring er ihvertfald at et kamera der ligger i en lomme eller
tanktaske for sjældent kommer frem i lyset ... (Og alligevel døde mit canon
TX1 med en opjektiv fejl blot fordi jeg bumpede linsen lidt med hånden mens
den var ude)

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-11-08 21:11

> [...]
> tanktaske for sjældent kommer frem i lyset ... (Og alligevel døde mit
> canon TX1 med en opjektiv fejl blot fordi jeg bumpede linsen lidt med

Jep, f.eks. Olympus Mju 1030W er super godt! Tab fra 2meters højde, 10 meter
under vandet og tryk på op til 100kg klarer den uden problemer.. Dét er sgu
fedt
Jeg vægtede dog også billedkvalitet lidt mere, og tog det, efter min mening,
lidt bedre Sony. Jeg kørte med tanktaske 80% af tiden, og der var det altid
med.. ellers var det under bagsædet, men det er lidt mere besværligt når der
skal låses op :)

Fra : Newt Bridges

Dato : 14-11-08 09:39

On 2008-11-13 16:36:57 +0100, TWL <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> said:

> Det er du ikke ene om.....
>
> Jeg vil gætte på at billederne kun er til dem der her IE

Jeg har samme problem i både FF og Safari.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Casper

Dato : 13-11-08 06:13

Jeg kan også varmt anbefale Alperne (dvs. de Fransk alper), ikke så
meget trafik som i Østrig, Italien og CH (og maden er betydelig bedre)

Jeg har billeder fra 100 Cols (Triumph arrangement i 2006) her:
http://www.c-note.dk/v/events/rat100cols, og et lille skriv her:
http://www.c-note.dk/2006/06/26/10000-hairnail-bend-100-mountain-passes

Mvh./Casper

Fra : B&O

Dato : 13-11-08 19:03

Østrig kan varmt anbefales. Hvis man altså er heldige med vejret. Vi har
selv gjort turen på Honda Blackbird, og kørte bla. Grossglockner-turen.
Det regnede alle 7 dage, undtagen den dag vi kørte Grossglockner og Italien.
Vi kørte turen hjem til Odense i et stræk og i øsendes regnvejr. 1400 km i
regnvejr men alligevel næsten tørre. Der var kun gennemblødning af
handskerne. :-/

Fra : Ped

Dato : 14-11-08 11:45

Anders skrev:
<snip>

> [...]
> nettet, må i da gerne smide et link.. og ellers er kommentarer til mit også
> helt i orden (jeg ved godt at der er stave/tastefejl tak!

FanTAStiske billeder! De bragte lige gode minder frem om en tur i samme
område sidste år:

http://www.pedmail.dk/alpentreffen/

Træffet var et GPZ 1100 træf arrangeret af nogle tyskere. Det fandt sted
i de allerførste dage i oktober måned, hvor vi var helt ufatteligt
heldige med vejret (22-25 grader og solskin).

Der er andre billeder fra diverse ture på min hjemmeside:

http://dbhome.dk/pedmail/index.htm

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

Fra : Finn

Dato : 14-11-08 20:21

> Der er mange billeder og tekst herinde.. så er i advaret i forvejen
> Mvh Anders

Dejlige billeder, alle sammen.
Vi - Ella og mig var på nogenlunde samme tur i juli måned.
Vi kørte godt nok i bil denne gang.
Vi så også Hitlers "Ørnereden" i Bercthesgaden, samt saltminen.
Hohenverfen (filmen Ørneborgen) i Østrig, samt verdens største
ishule.
Jeg nød virkelig at se billederne, da jeg kunne genkende en del af
stederne.

Finn VFR800

Fra : Gimbal

Dato : 15-11-08 01:53

"Anders" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at vi virkelig mangler sådan nogle veje herhjemme, som de har i Østrig..
> Hold op nogle fede sving de har.. Bjergkørsel er bare super fedt!

Super fede billeder :)) Østrig må opleves! Kan man ikke få et slags
bukse-indlæg som gør det nemmere at sidde længe på MC'en? En gel-pude man
propper ned i bukserne :)

Fra : Simon

Dato : 15-11-08 12:00

Gimbal wrote:
> bukse-indlæg som gør det nemmere at sidde længe på MC'en? En gel-pude man
> propper ned i bukserne :)

Har hørt at nogen har cykelbukser på....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-11-08 12:06

Simon skrev den 15 nov 2008 i

> Har hørt at nogen har cykelbukser på....

Søg på "airhawk" - de duer på de lange stræk - når så man lander og
skal køre lidt mere for sjov tager man den af.

Det er btw ikke nødvendigt at stroppe den fast, den bliver fint
liggende og er derfor også nem at smide i boksen ved tankning osv.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Gimbal

Dato : 15-11-08 15:41

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er btw ikke nødvendigt at stroppe den fast, den bliver fint
> liggende og er derfor også nem at smide i boksen ved tankning osv.

Ser super ud, tak :)

Fra : Armand

Dato : 15-11-08 12:37

Gimbal skrev:

> Super fede billeder :)) Østrig må opleves! Kan man ikke få et slags
> bukse-indlæg som gør det nemmere at sidde længe på MC'en? En gel-pude man
> propper ned i bukserne :)

Kør lidt mere/længere på geden i det daglige. Hvis du bliver træt i
røven er det sandsynligvis blot fordi du er uvant med sædet, et problem
næsten alle har i foråret efter 3 måneders fravær !

--
Armand.
(med meget sporadisk brug af Barbie'n i år men alligevel upåvirket af en

Fra : EK

Dato : 16-11-08 04:02

> [...]
> (med meget sporadisk brug af Barbie'n i år men alligevel upåvirket af en
> 700km's Limfjorden rundt og en weekendtur til Intermot i Køln)

Fine billeder, har også været i de østrigske Alper - det SKAL man simpelthen
prøve.

Til Gimbal kan jeg kun sige som Armand - øvelse gør mester, også m.h.t.
ømhed i rumpetten og så er der selvfølgelig også forskel på sæder.
Kørte sidste år selv 1100 km hjem fra Norditalien i et stræk - kun afbrudt
af tre korte pauser til tankning, ryge en smøg og tage en slurk cola.
Det gjorde jeg på en Pan European på og jeg havde ikke problemer med at
sidde på maskinen.

Erik

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-11-08 11:35

> Kør lidt mere/længere på geden i det daglige. Hvis du bliver træt i røven
> er det sandsynligvis blot fordi du er uvant med sædet, et problem næsten
> alle har i foråret efter 3 måneders fravær !

Jeg har normalvis aldrig et problem med at køre langt. Når jeg kører
herhjemme, er jeg ofte afsted i flere timer af gangen, og der mærker jeg
ingen problemer med siddekomforten.. Jeg kørte Fyn Rundt i foråret, sammen
med ca. 20-30 stykker fra Motorcykelgalleri, og jeg var afsted i omkring 10
timer.. Ingen problemer overhovedet.
Det er muligvis noget med bukserne jeg havde på, at gøre. Der går en
irriterende syning lige der hvor størstedelen af vægten er placeret.. I
stedet for min læderdragt, havde jeg valgt at krybe i tekstil, pga. udsigten
til regn... Problemet har løst sig selv, for på vej derned præsterede jeg at
smelte et hul i buksebenet :P

Angående at I ikke kan se albummet, så har jeg siddet og kigget alle support
emner i gennem på Porta's forum, og har ikke kunne finde noget. Jeg kunne
godt tænke mig at løse problemet.. Kunne jeg ikke få en af jer til at tage
et screenshot af, hvordan jeres browser ser ud, når i prøver at komme ind på
albummet? http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/index.html
I må gerne emaile det til mig på bjarne a andersh dk . På forhånd tak.

Mvh Anders

Fra : TWL

Dato : 16-11-08 14:30

> [...]
> albummet? http://www.andersh.dk/billeder/oestrig2008/index.html
> I må gerne emaile det til mig på bjarne a andersh dk . På forhånd tak.

Jeg har sendt et afsted

mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 16-11-08 14:59