Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
timelap program
Fra : BigMac

Dato : 13-11-08 18:20

Hejsa

Kender I et godt program der kan ligge billeder på harddisk i
tidsrækkefølge, med en pause på 5 sekunder, for senere at kunne danne en
film?? Jeg har tænkt mig at bruge et IP kamera fra f.ex. Axis. (evt et Canon
40D via USB)

Fra : abacus

Dato : 13-11-08 13:53

On 13 Nov., 18:19, "BigMac" <m...@MCautoFJERN.dk> wrote:
> [...]
> film?? Jeg har tænkt mig at bruge et IP kamera fra f.ex. Axis. (evt et Canon

Hvis du bruger et axis-cam, kan det selv lægge billeder med dit valg
af tidsintervaller enten på harddisk eller over ftp.
Niels

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 13-11-08 21:58

Jeg har været på udkig efter sådan et uden at finde noget godt. (Til brug
med web cam). Skriv lige hvis du finder noget brugbart.

Mit IXUS 85 kamera har sådan en funktion indbygget. Jeg savner den i DSLR
kameraene, da den er nyttig til mange ting. (Men det er ikke vildt vigtigt
om kameraet selv laver en AVI. Den kan man altid lave ud af en mappe med
JPG'er i).

Du kan eventuelt købe en uoriginal kabel udløser til kameraet. Nogen af dem
har netop sådan en funktion indbygget. (Men det er synd for lukkeren i
kameraet at lade det stå alt for længe i træk).

Mvh.
Anja

Fra : Robert Piil

Dato : 13-11-08 22:02

Anja Dunning-Krüger skrev:
> [...]
> dem har netop sådan en funktion indbygget. (Men det er synd for lukkeren
> i kameraet at lade det stå alt for længe i træk).

Nogle af de uoriginale batterigreb her:

http://www.foto-tip.pl/sklep/battery_packs-c-53.html

Har også funktionen indbygget.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 13-11-08 22:56

Anja Dunning-Krüger skrev:
> Jeg har været på udkig efter sådan et uden at finde noget godt. (Til
> brug med web cam). Skriv lige hvis du finder noget brugbart.

Hvis det er til Canon så har BreezeSys har DSLR Remote Pro, og den kan
lave Time lapse: <http://breezesys.com/DSLRRemotePro/index.htm>. Jeg
kender ikke dette program, men jeg har et par andre af deres programmer,
som har været OK. Prisen er nok lidt høj i forhold til at det /bare/ er
et fjernstyringsprogram...

Ellers kan TC80N3 Timer Remote Control også sådan noget, men den ligger
på omkring kr 1200. Der er også alternativer f.eks.
<http://www.foto-tip.pl/sklep/canon_tc_80n3_replace-p-1115.html>

--
Vh Kurt

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 14-11-08 15:09

Måske tager jeg fejl - men jeg synes jeg har hørt at det medfølgende
software til Canon DSLR kan gøre det, dvs. du skal have dit kamera
forbundet til en PC med softwaren på, og så lade det styre dit kamera...?

/Finn

Fra : BigMac

Dato : 14-11-08 15:49

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Måske tager jeg fejl - men jeg synes jeg har hørt at det medfølgende
> software til Canon DSLR kan gøre det, dvs. du skal have dit kamera
> forbundet til en PC med softwaren på, og så lade det styre dit kamera...?

nu er vi ude at gætte, men overskriver den ik bare samme billede med et
nyt??

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 14-11-08 19:51

BigMac skrev:
> "Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
>>
> nu er vi ude at gætte, men overskriver den ik bare samme billede med et
> nyt??

Jeg opgav det medfølgende software for lang tid siden, men der er måske
alligevel nogle godbidder imellem

Det ser faktisk ud til at fungere OK - billederne bliver hentet ned til
en folder på PC'en med de normale billednavne. Hovedproblemet med EOS
Utilites var at man ikke kunne autofocusere gennem programmet. Hvis det
er en fast opstilling hvor AF er unødvendig så er det absolut brugbart.

Og det ser ud til AF er blevet muligt med mere moderne kameraer:
<http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=29910303>

Jeg ved jo heller ikke om AF bliver trigget gennem de andre løsninger,
der har været nævnt. BreezeSys har mulighed for at AF'e på nyere
kameraer (sikkert Digic III og IV), men der står ikke noget om at AF
bliver trigget i forbindelse med time-lapse...

--
Vh Kurt