apache sserver lokalt
Fra : Keld Thomassen

Dato : 16-11-08 17:16

Jeh har en ældre pc med 333MHz celeron processor og 256 Mb ram. jeg vil
gerne have den sat op med en apache server, men kan godt se at en stor
linux installation som ubuntu æder alle resourcer. Er der nogen som
kender en smart linux distro som er nem at sætte op som apache server?
jeg er ikke nogen ørn til linux, s det skal være en form for guidet
installation og opsætning?

jeg vil bruge pc'en på på lokal nettet og ikke på internettet. Den skal
bruges til at teste hjemmesider.

mvh. Keld

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-11-08 17:51

Keld Thomassen wrote:
> [...]
> installation og opsætning?
>
> jeg vil bruge pc'en på på lokal nettet og ikke på internettet. Den skal

Hent Ubuntu server - den kan fint kører på din hardware. Der er ingen
grafisk brugerflade, men 10-15 komandoer er nok alt du skal bruge. Du
kan altid smide webmin på - så er administrationen "grafisk".

Jørn

Fra : Keld Thomassen

Dato : 16-11-08 17:58

Jørn Hundebøll skrev:

> [...]
> grafisk brugerflade, men 10-15 komandoer er nok alt du skal bruge. Du
> kan altid smide webmin på - så er administrationen "grafisk".

takker :)