/usr/sbin/sendmail emulator uden komplet M~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-11-08 12:28

Hej.

Jeg har et problem med at flytte filer ud fra en maskine som almindelig
bruger, og det ville være en hjælp hvis det kunne gøres som elektronisk
post (da det kan scriptes). Jeg har oversat "mutt" og den vil kunne
løse mit problem, men problemet er at den gerne vil kalde "sendmail" for
at sende den faktiske post.

Jeg leder derfor efter en sendmail "look-alike" som ikke laver meget
andet end tage den mail der skal sendes og levere den til en SMTP-server
på vanlig vis på port 25, og som kan oversættes under en gammel AIX
(spørg ikke...).

Mine hidtidige forsøg på at hitte noget på Google drukner i forslag om
at bruge qmail eller postfix, så hvis der er nogen der har et godt
forslag er jeg meget lydhør.

På forhånd tak

/Thorbjørn

Fra : Claus Alboege

Dato : 14-11-08 12:39

Hej,

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Mine hidtidige forsøg på at hitte noget på Google drukner i forslag om
> at bruge qmail eller postfix, så hvis der er nogen der har et godt

Hvis du har perl på maskinen kunne sendEmail måske bruges?

http://freshmeat.net/projects/sendemail/

/Claus A

Fra : Sune Vuorela

Dato : 14-11-08 12:41

On 2008-11-14, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
> [...]
> andet end tage den mail der skal sendes og levere den til en SMTP-server
> på vanlig vis på port 25, og som kan oversættes under en gammel AIX

Er det ikke det som ssmtp kan ?

/Sune

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 14:07

Sune Vuorela skrev den 14-11-2008 12:41:

> Er det ikke det som ssmtp kan ?

Det er lige præcis det som ssmtp kan! Mange tak :)

/Thorbjørn

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-08 18:52

Den Fri, 14 Nov 2008 14:06:44 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Det er lige præcis det som ssmtp kan! Mange tak :)

msmtp er også en mulighed.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 14-11-08 15:31

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
> [...]
> andet end tage den mail der skal sendes og levere den til en SMTP-server
> på vanlig vis på port 25, og som kan oversættes under en gammel AIX

Har du overvejet at bruger smtp_url i mutt?

smtp_url
   Type: string
   Default: ??????

   Defines the SMTP ???smart??? host where sent messages should relayed
   for delivery. This should take the form of an SMTP URL, eg:

   smtp[s]://[user[:pass]@]host[:port]/

   Setting this variable overrides the value of the ???$sendmail???
   variable.

Så kunne du lade den pege på den "rigtige" mailserver

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-11-08 16:42

Niels Baggesen skrev den 14-11-2008 15:31:

> [...]
>    variable.
>
> Så kunne du lade den pege på den "rigtige" mailserver

Jeg har faktisk kigget på mutt til formålet med at sende vedhæftede
filer, men af en eller anden grund vil den absolut bruge terminalen med
termcap når den er utilfreds og det er altså ikke tilgængeligt her
(spørg ikke!). Jeg havde det kørende lokalt, men kigger lige nu på
mpack for at få noget der opfører sig pænere i et script :)

Jeg kigger lige på mutt igen :D