MS Windows
briani 27239
Fjernsupport
Fra : Joeb

Dato : 16-11-08 11:08

Hej - håber det er den rette gruppe jeg er i.

Jeg har tidligere via fjernsupport hjulpet nogle venner med noget foto.
Der kørte jeg XP og der var ingen problemer med "logon" til fjern PC.
Efter jeg har fået Vista, kan jeg aldrig få kontakt (adgang) til de andre
PC'er mere.

Jeg har prøvet med de 2 PC vi har i hjemmet og der er der ingen problemer,
så jeg tænker at det måske har noget med min router at gøre??
Jeg er dog ingen ørn på dette område og søger derfor et godt råd.

Mvh. JL

Fra : JSH [9800]

Dato : 16-11-08 11:23

Jeg mener at du skal ind i routeren og under Port Forwarding / Port
Triggering skal du sætte den ip-adresse på den pc der skal accesses.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 16-11-08 12:03

Joeb explained on 16-11-2008 :
> [...]
> Der kørte jeg XP og der var ingen problemer med "logon" til fjern PC.
> Efter jeg har fået Vista, kan jeg aldrig få kontakt (adgang) til de andre

Prøv TeamViewer - den virker uden man skal lave om i router/firewall:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Man skal selv køre selve programmet, og dem i den anden ende skal køre
"kundemodulet" som bare er et lille program der kører direkte fra
TeamViewer's hjemmeside, dvs. det skal ikke installeres først.
Når "kunderne" starter deres lille program, oplyser de så dig om nogle
koder du skal taste ind i programmet for at få adgang til deres pc.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Joeb

Dato : 16-11-08 12:42

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> /klaus
>
> Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
> - lav en falsk der slutter på ".invalid".

Tusind tak for hurtig hjælp.
Det virker bare - utrolig nemt endda

Mvh. JL

Fra : N_B_DK

Dato : 20-11-08 23:01

"Joeb" <Joeb@hot.dk> wrote in message
> Hej - håber det er den rette gruppe jeg er i.
>
> Jeg har tidligere via fjernsupport hjulpet nogle venner med noget
> foto.

Brug teamviewer.com (gratis for private, og findes også på dansk)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.