MS Windows
briani 27239
icon filer i XP?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 19:25

Hvilke filer i XP SP3 indeholder fede iconer?

Jeg kender shell32.dll og moreicons.dll, men savner især ikonerne til
genstart og log af.

Man kan selvfølgelig klippe dem ud med en printscreen, men det er jo
dødbesværligt at lave ico filer. Min elskede Photoshop CS3 kan jo ikke,
desværre.

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-11-08 19:42

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Man kan selvfølgelig klippe dem ud med en printscreen, men det er jo
> dødbesværligt at lave ico filer. Min elskede Photoshop CS3 kan jo ikke,

Der findes mange ico filer her, og bla. genstart, log af osv.
Om man så kan lide dem er så en smags sag.
Men disse synes jeg personligt er OK til det du spurgte om.

http://www.iconarchive.com/category/application/xp-icandy-31-icons-by-iconaholic.html

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 23:06

Kurt B. Andersen skrev bl.a.:

> Der findes mange ico filer her, og bla. genstart, log af osv.
> Om man så kan lide dem er så en smags sag.
> Men disse synes jeg personligt er OK til det du spurgte om.

Ok, tak for det.
Men jeg er nu mest interesseret i de originale XP ikoner, så der er
continuity hele vejen igennem.

Der er jo masser af ikonfiler i XP, jeg kan bare ikke huske navnene på
filerne længere.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 23:11

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Der er jo masser af ikonfiler i XP, jeg kan bare ikke huske navnene på
> filerne længere.

Fandt lige disse:

shell32
wmploc
pifmgr
moricons
nvcpl
xpsp2res
wpdshext

Claus

Fra : Rado

Dato : 16-11-08 12:41

On Sat, 15 Nov 2008 23:05:40 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>continuity hele vejen igennem.
>
>Der er jo masser af ikonfiler i XP, jeg kan bare ikke huske navnene på

Her er hvad en søgning på alle filer i Windows mappen giver på min
maskine:

http://zantra.dk/temp/icons/windows--full-allfiles.png

Jeg kan ved et hurtigt gennemsyn kun finde to af ikonerne (dem med rød
firkantmarkering), så jeg antager at det er dem der ligger i start
menuen. Dem fra selve luk-ned menuen må ligge et andet sted, muligvis
i en krypteret fil eller lignende, det bruger Microsoft nogle gange og
så er det nok umuligt at få fat i dem. Medmindre jeg har overset dem,
men du kan jo selv kigge listen nærmere efter, hvis du kan finde dem
kan jeg extrahere dem.

Jeg har ekstraheret de to fundne ikoner og lagt dem her:

http://5-dimension.org/temp/icons/icons.zip

Men eller kan man lave noget der ligner rimeligt godt ved at lave et
screenshot af luk-ned menuen, klippe ikonerne ud, og gemme dem som
bmp, og derefter hente dem ind i et program der kan konvertere bitmaps
til ikoner. Jeg har lige lavet et hurtigt eksperiment med IconCraft:

http://5-dimension.org/temp/icons/iconfrombitmap/iconfrombitmap.html

- den grønne der bliver hevet ind til sidst er en af de originale fra
MS, til sammenligning.

Det færdige resultat uden editering, sammen med de ægte MS ikoner:

http://5-dimension.org/temp/icons/standbyicon_homemade.png

Med lidt editering og transparency kan man godt komme tæt på den
originale.

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Lars E. P.

Dato : 18-11-08 10:02

Sat, 15 Nov 2008 19:24:31 +0100, skrev "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> :

> [...]
>
>Man kan selvfølgelig klippe dem ud med en printscreen, men det er jo
>dødbesværligt at lave ico filer. Min elskede Photoshop CS3 kan jo ikke,

Jeg bruger et lille program der hedder Neuber IconView. Der er gratis
og kan hentes her:

http://www.neuber.com/free/iconview/index.html

Hilsen Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-08 17:15

Lars E. P. skrev bl.a.:

> Jeg bruger et lille program der hedder Neuber IconView. Der er gratis
> og kan hentes her:

Man kan jo ikke få ikonerne ud, og man har da ikke meget glæde af bare at
kigge på dem.

Claus

--
Professionel eller hobby Bogbinder Søges!
Er du god til bogindbinding og har du selv værksted og værktøj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-11-08 19:31

Claus Tersgov skrev:

>Man kan jo ikke få ikonerne ud, og man har da ikke meget glæde af bare at
>kigge på dem.

i statuslinjen i programmet kan du se hvilken fil der indeholder et givent
icon, så kan du jo pege et programs ikon hen på filen og vælge det rette
icon.

Eller bruge et program a la Icon sushi til at extracte iconerne til ico /
icl http://www.towofu.net/soft/e-aicon.php

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk