Printer/kopi/foto
Fra : jama

Dato : 14-11-08 12:17

Min søster søger en ny Printer der skal opfylde disse krav, gerne med en
rimlig foto kopiering.
Er der nogen her i gruppen der ved/kender en printer, der opfylder hendes
krav, hun er pensionist og har derfor ikke penge til en prof. printer. Hun
synger og får tit noder tilsendt pr. mail og da hendes gamle printer er
røget, skal hun nu ha en ny nu
Så kan nogen her gruppen hjælpe hende vil hun blive glad som hun siger.
Jeg har ikke den viden om printer, der kræves til hendes krav, derfor
spørger jeg Jer!.
Mvh.Jama.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-11-08 15:39

"jama" skrev i en meddelelse
> Min søster søger en ny Printer der skal opfylde disse krav, gerne med
> en rimlig foto kopiering.

Canons fra Pixma serien er alle OK og opfylder behovet - det samme gør
de tilsvarende fra f.x. Epson og HP, der også laver gode printere til
billige penge.

Til de behov, som du nævner vil de alle kunne klare det,

De bilige blæk-printere er gennemgående ganske OK til prisen.

Men du bør dog også kigge lidt på, hvad blæk koster - de billigste
printere kører f.x. med nogle patroner, hvor alle farver er samlet i en
patron - det bliver dyrere i det lange løb end dem, hvor der har en
patron til hver farve.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 18:24

> Min søster søger en ny Printer der skal opfylde disse krav, gerne med en
> rimlig foto kopiering.

Mit bud må være en Canon fra MP serien.

Har selv en MP 610 som kan det i søger efter men det kræver at man sætter
sig ind i dens funktioner og det skal man helt sikkert også med andre
mærker.

kimilar

Fra : jama

Dato : 14-11-08 23:22

"kimilar" <kimilar snabel a gmail dot com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har selv en MP 610 som kan det i søger efter men det kræver at man sætter
> sig ind i dens funktioner og det skal man helt sikkert også med andre

Jeg takker for Jeres svar, som jeg vidergiver til søster.
Mvh.Jama

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-11-08 11:49

"jama"
> [...]
> Jeg har ikke den viden om printer, der kræves til hendes krav, derfor spørger jeg Jer!.

Jeg ville så foreslå en der printer med laser teknik, frem for
de blæk printere der er foreslået. En "alt i en" starter ved
godt og vel tusind kroner, skal det være farve skal hun regne
med det dobbelte - feks. Samsung CLX-2160. Men kig
selv på www.edbpriser.dk .

Jeg har selv for nyleg købt en Brother, som laver print på
begge sider, selv fotografier ser flotte ud og den er trådløs
så alle kan printe uden at vi skal ha kabler gennem hele huset.
Den var dyr 4000,-kr, den er enorm stor og tung, men den er
hurtig og billig i drift, og den tørrer ikke ud som en blækprinter,
hvis den står ubrugt gennem længere tid - For mig er det slut
med blæk printere, har lige foræret 2 væk, bla. en Canon ala
dem der er foreslået. Aldrig mere blæk. -max-

Fra : N/A

Dato : 15-11-08 12:21

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-11-08 12:21

-max- skrev:
> Hovsa - må lige henlede din opmærksomhed på denne
> farve laser til kun 650,-kr
> www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=DCP-560CN
> Det er næsten for vildt. ,o)-max-

Det er en blækprinter !

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-11-08 13:20

"Asbjørn M. Nielsen"

> Det er en blækprinter !
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Asbjørn M. Nielsen

Ja - puh bæ - det var en smutter.. )-max-

Fra : liseaa

Dato : 15-11-08 14:45

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en blækprinter !
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Asbjørn M. Nielsen

Jeg takker, kan den klare foto?
Mvh.Jama

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 15-11-08 14:58

liseaa skrev:

> Jeg takker, kan den klare foto?

Jeg ved det ikke. Har du klikket på linket?
Iflg. teksten kan den.

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-11-08 13:48

"liseaa" skrev i en meddelelse
> Jeg takker, kan den klare foto?
> Mvh.Jama

Ifølge specs, så ja.

I den billige nde (og mellemklassen) er blæk printere klart bedst til foto
på fotopapir.

Hvis du kan "nøjes" med "brochure kvalitet" så er der kommet rimlig gode
laser printere til OK priser.

Fordelen ved laser er en lavere pris pr print og at der ikke er patroner,
der kan tørre ud på samme måde som blækprintere gør, hvis de ikke bliver
brugt jævnligt.

Men mht til foto, så fører blækprinterne stadig bedst mht kvalitet/pris
forhold.

Jan