Privatskoler er billigere end folkeskolen
Fra : Kim2000

Dato : 11-11-08 14:56

Det er lidt en tilsigelse, men man har altså undersøgt hvad det koster at
have et barn i fritidsordning og skole og flere steder er det billigere med
private end kommunale.

Inden man nu går helt i panik og straks råber op, så ville det være dejligt
om man så på _hvorfor_ det er sådan.

En skole består jo sådan lidt firkantet sagt af følgende:

Pedal
Rengøring
Skoleadministration
lærere

Hvis vi starter bagfra, så er det samme overenskomst private og kommunale
lærere er ansat under, dog får de fleste privatansatte lærere et tillæg, som
gør at deres løn er (minimalt) højere. Det er fint nok, de har ikke samme
job sikkerhed som os andre. De er ansat på skolen, mens vi er ansat af
kommunen, så skal den private skole skære ned, så fyres man, hvis en
kommunalskole skal skære ned, så kan man (oftest) beholde sit job, men bare
på en anden skole i samme skolevæsen.

Så er der skoleadministrationen, jeg ved ikke med privatskoler, men hold da
op hvor er der meget administration i folkeskolen, rapporter (som ingen
tager sig af hos kommunen), masser af indberetninger om dit og dat osv osv.

Rengøringen skal jeg ikke kunne udtale mig om, men godt er det ikke på
kommunale skoler, og det er lovmæssigt forbudt for en kommunalskole at sætte
eleverne til fx at vaske gulvet i klasselokalet en gang om ugen (som jeg
synes kunne have en opdragende effekt).

Pedalen, på privatskoler må man gerne have forældrene til at lappe taget,
vores pedal må end ikke sætte en håndvask op eller selv kravle op og lappe
et hul i taget eller sætte et vindue i, der skal tilkaldes en fagmand.

Anyway, gad vide om man nu går ind og ser hvad det er der gør privatskolerne
billigere eller om der kommer en masse ord om "effektivisering" som i den
sidste ende blot gør at vores børn får dårligere skolegang.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-11-08 15:53

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> Det er lidt en tilsigelse, men man har altså undersøgt hvad det koster at
> have et barn i fritidsordning og skole og flere steder er det billigere
> med private end kommunale.

Hvorfor skal man så betale penge for det som forælder?

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-11-08 17:19

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>>

> Hvorfor skal man så betale penge for det som forælder?

Normalt bør man ikke korrigere stavefejl i disse indlæg, men det synes, som
om Kim er lærer og derfor burde kunne skrive "tilsnigelse". Desuden er en
Pedal noget, man træder på. En Pedel er en mand, man samarbejder med på
skoler o.l.
Mvh
Aksel

Fra : Kim2000

Dato : 11-11-08 17:30

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en Pedal noget, man træder på. En Pedel er en mand, man samarbejder med

Og det var så den kommentar du synes er vigtig, prøv nu at forholde dig til
sagerne her i gruppen. Det er lidt dumt at de eneste gange vi hører indlæg
fra dig er når du skal rette folks slå og stavefejl. Kom ind i kampen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-11-08 18:07

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> de eneste gange vi hører indlæg fra dig er når du skal rette
> folks slå og stavefejl. Kom ind i kampen.

Skal vi være pernittengrynede her, hedder det ikke længere
pedel, men "teknisk ejendomsleder" - så skulle det vist være
på plads.

Fra : Volger Garfield

Dato : 11-11-08 22:45

On Tue, 11 Nov 2008 18:06:45 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Skal vi være pernittengrynede her, hedder det ikke længere
>pedel, men "teknisk ejendomsleder" - så skulle det vist være
>på plads.

Og det er så heller ikke helt rigtigt, men sådan er der jo så meget.

Volger
- teknisk servicemedarbejder, skolebetjent, ejendomsservicetekniker
o.a.

Fra : @

Dato : 11-11-08 22:58

On Tue, 11 Nov 2008 22:44:58 +0100, Volger Garfield
<Volger@nowhere.invalid> wrote:

>Og det er så heller ikke helt rigtigt, men sådan er der jo så meget.
>

>Volger
>- teknisk servicemedarbejder, skolebetjent, ejendomsservicetekniker
>o.a.

men det er nok stadigvæk en pedel

gad vide om ændringen af titel er sat i stedet for en lønforhøjelse?

<<<
http://jobcv.ofir.dk/CPI/V2/Apps/PositionPosting/Opening.aspx?id=23190542
Pedel Ikast Vestre Skole

Er du selvstændig, stabil, struktureret og initiativrig som
medarbejder og møder du andre mennersker med smil og venlighed er der
et spændende job klar til dig.
<<<<

<<<<<<
http://www.jobindex.dk/job/ledelse/leder/nordjylland/
Ledende pedel
Hjørring Gymnasie

Ved Hjørring Gymnasium og Hf-kursus er en stilling som ledende pedel
ledig pr. 1. januar 2009 eller snarest muligt.
<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-08 10:44

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> gad vide om ændringen af titel er sat i stedet for en lønforhøjelse?

Præcis.
De fleste har nok glemt den fine sang om ordener og idioter---

Egon

Fra : Zeki

Dato : 12-11-08 16:09

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Skal vi være pernittengrynede her, hedder det ikke længere pedel, men
> "teknisk ejendomsleder" - så skulle det vist være på plads.

Æhh... det hedder altså "teknisk serviceleder" på vores skole i stedet!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-11-08 17:07

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> Æhh... det hedder altså "teknisk serviceleder" på vores
> skole i stedet!

Nå - jeg troede at det var en generel betegnelse for
"pedeller" overalt i landet. I københavns kommune hedder det
altså teknisk ejendomsleder - det hedder altså noget andet hos
dig. Der kan man bare se.

Fra : Zeki

Dato : 12-11-08 17:36

> [...]
> landet. I københavns kommune hedder det altså teknisk ejendomsleder - det
> hedder altså noget andet hos dig. Der kan man bare se.

Jamen... en "ejendomsleder"?!?! Det lyder da helt forkert, synes jeg. Hvad
kalder I så jeres skoledirektør? En ejendomsmægler?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-11-08 18:41

> [...]
>
> Jamen... en "ejendomsleder"?!?! Det lyder da helt forkert,
> synes jeg. Hvad kalder I så jeres skoledirektør? En

Nej, da - men jeg kan kun gentage at det i Københavns
skolevæsen hedder "teknisk ejendomsleder".

Fra : H. Jensen

Dato : 13-11-08 09:01

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Jamen... en "ejendomsleder"?!?! Det lyder da helt forkert, synes jeg. Hvad
> kalder I så jeres skoledirektør? En ejendomsmægler?

Pedellen skal måske videre i livet på et tidspunkt. Hvordan ville du helst
have at dit CV skulle se ud? Teknik ejendomsleder eller pedel? "First
impression officer" eller receptionist? Account manager eller intern
ordrebehandler?

Det er politisk korrekt at sende tidligere medarbejdere bedst muligt afsted,
når deres hænder ikke er et behov i selskabet længere.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-11-08 17:39

> [...]
> privatskolerne billigere eller om der kommer en masse ord om
> "effektivisering" som i den sidste ende blot gør at vores børn får

Du glemmer vel eleverne ?!
(En lærer der glemmer eleverne...heh ;)

Der er vel også den forskel at folkeskolen, modsat privatskolen,
også skal kunne rumme de svage elever.
Jeg ved det ikke, men jeg går ud fra at elever i en privatskole primært
kommer fra nogenlunde ressourcestærke familier.

Fra : Kim2000

Dato : 11-11-08 17:48

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Du glemmer vel eleverne ?!
> (En lærer der glemmer eleverne...heh ;)

Det er dog sjældent elever ligefrem får løn for at gå i skole

> [...]
> Jeg ved det ikke, men jeg går ud fra at elever i en privatskole primært
> kommer fra nogenlunde ressourcestærke familier.

Det kunne sagtens være en del af forklaringen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-11-08 18:08

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i
meddelelsen

> Du glemmer vel eleverne ?!
> (En lærer der glemmer eleverne...heh ;)

Ja, dem skal man da helst glemme som lærer - skolen ville
bestemt blive meget bedre hvis vi ikke havde elever - p.t.
kan man jo ikke se skolen for bare elever.

Fra : David Konrad

Dato : 12-11-08 07:42

Kim2000 wrote:

(...)

Hører det ikke også med, at børn i privatskoler får bedre karakterer end dem
i folkeskoler?

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-08 10:46

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kim2000 wrote:
>
> (...)
>
> Hører det ikke også med, at børn i privatskoler får bedre karakterer end
> dem i folkeskoler?

Ikke generelt.
Der findes friskoler, der er ganske "Karakterfri".

Ved nærmere eftertanke, desværre i flere betydninger

Egon

Fra : H. Jensen

Dato : 12-11-08 10:07

> [...]
> vores pedal må end ikke sætte en håndvask op eller selv kravle op og lappe
> et hul i taget eller sætte et vindue i, der skal tilkaldes en fagmand.

Det må forældrene faktisk ikke, medmindre at skolen betaler en
foreningsforsikring, da skolens bestyrelse ellers risikerer et personligt
søgmål fra en forældres ansvarsforsikring, hvis denne forældre kommer
tilskade under arbejdet. Det vil nemlig blive betragtet som et forsøg på at
omgå reglerne om lovpligtig arbejdsskadesforsikring. Se mere om frivillige
og arbejdsskadesforsikring her: http://www.ask.dk/sw15478.asp

> [...]
> billigere eller om der kommer en masse ord om "effektivisering" som i den
> sidste ende blot gør at vores børn får dårligere skolegang.

Selvfølgelig kunne det være fristende at åbne op og "lade pengene følge
barnet" og i udlandet har velhavende forældrer derfor også kunne danne deres
lille skole med in-vennerne og få en-til-en undervisning af deres poder med
bedste standard. Desværre åbner dette også for mindre seriøse aktører: Her
er en rapport fra en by som næsten udelukket arbejder med "Charter-schools"
dvs. skoler som hver har deres helt bestemte værdigrundlag og derved sikrer
en mangfoldighed til familiernes bedste. Det er dog ikke uden problemer, da
mange må lukke deres skole efter kort tid. Se:
http://epsl.asu.edu/epru/articles/EPRU-0506-126-OWI.pdf (Milwaukee Journal
Sentinel -A Question of Accountability, by Alan J. Borsuk and Sarah Carr,
June 13, 2005 )

Da vi allerede har konstante skolelukninger landet over, hvordan kan vi så
sikre kvalitet i forhold til kravene fra undervisningsministeriet, når
kommunerne svigter konstant på alle områder med henvisning til deres knappe
midler?

Fra : Zeki

Dato : 12-11-08 16:22

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikre kvalitet i forhold til kravene fra undervisningsministeriet, når
> kommunerne svigter konstant på alle områder med henvisning til deres

Det vi har set de seneste år er at den liberale regering er gået i
minimalsstatsmode og ad bagvejen forsøger at indføre et forsikringsdanmark
med brugerbetaling, så den offentlige sektor kan barberes helt ned til det
absolutte minimum. Vi ser det med sygehusvæsenet hvor flere og flere tegner
private sygesikringer og nu også i undervisningssektoren hvor det pludseligt
er blevet mere lukrativt at flytte børnene over i private skoler.

Læs evt Fogh's bog om minimalstaten. Vi er nu nået til kapitel 8 eller
deromkring. Desværre er der mange sider endnu.

Fra : H. Jensen

Dato : 13-11-08 09:03

> [...]

> Læs evt Fogh's bog om minimalstaten. Vi er nu nået til kapitel 8 eller
> deromkring. Desværre er der mange sider endnu.

Minimalstaten kan være en fin ting, hvis man husker at få alle borgere med
og den private sektor kan tilbyde en bedre service end den offentlige, men
vi ved godt at der altid vil komme lykkeriddere til, når der udbydes et
tag-selv bord.

"Lad pengene følge eleven" er et tag-selv bord ligesom området med
vanskelige unge og alkoholbehandling har været det i mange år.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-08 10:42

> [...]
> privatskolerne billigere eller om der kommer en masse ord om
> "effektivisering" som i den sidste ende blot gør at vores børn får

Her vi ikke blot at gøre med endnu en regnearksløsning fra septictanken
eller lignende sted?

Naturligvis er privatskoler ikke billigere end folkeskolen.

Alene det, at men ikke kan fremstille en sammenligningsmetode, der holder
vand, gør, at man kan feje påstanden af banen som endnu et liberalt
spøgelsespåfund.

Du har nævnt en del af de ubekendte størelser, som gør enhver
"videnskabelig" sammenligning umulig.

Som forældre til børn på en friskole, samt også års ansættelse på en fri
skole, her jeg vidst en del erfaring angående den økonoimiske virklelighed
sådanne steder.

Til erfaringerne hører bestemt IKKE, at man kan få samme vare billigere end
i folkeskolen.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 12-11-08 16:14

> Det er lidt en tilsigelse, men man har altså undersøgt hvad det koster at
> have et barn i fritidsordning og skole og flere steder er det billigere
> med private end kommunale.

Jeg orker ikke at kommentere alt hvad du skriver, men ja, her i huset har vi
ligeledes regnet på at det bedre kan betale sig økonomisk hvis vi flytter
vores barn i privatskole HVIS vi vil have pasning før/efter skoletid (hvad
vi ikke har nu).

For på to år er prisen for SFO'en steget med 150% i vores kommune! fra 550,-
i 2006 til næsten 1500,- i 2008. En grotesk stigning.

Så kan det bedre betale sig bare at betale de 1200 om måneden som den
nærliggende privatskole tager for "hele pakken."

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-08 09:30

> [...]

> vores pedal må end ikke sætte en håndvask op eller selv kravle op og lappe
> et hul i taget eller sætte et vindue i, der skal tilkaldes en fagmand.

Hvorfor de stadig henvisninger til cykler?

> Anyway, gad vide om man nu går ind og ser hvad det er der gør privatskolerne
> billigere eller om der kommer en masse ord om "effektivisering" som i den
> sidste ende blot gør at vores børn får dårligere skolegang.

Jeg kender i hvert fald til ét eksempel på hvor privatskoler er
billigere end offentlige grund- og gymnasieskoler.

Man sparer udgifterne til Microsoft ved at bruge Linux og OpenOffice.
Det gør til gengæld så også at datamaterne holder dobbelt så længe ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-11-08 19:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> OpenOffice.
> Det gør til gengæld så også at datamaterne holder dobbelt så
'
Men det må da ærgre dig at din mentor professor Niels Egelund
vender sig imod niveaudeling i folkeskolen. Ifølge KK siger
han blandt andet:

"Al forskning viser at en niveauinddelt skole ikke er en god
idé, og der er ingen grund til at give skolerne mulighed for
at prøve det. Havner en elev føst på det lave spor, så kommer
det til at gå lidt langsommere, forventningerne bliver lavere,
og man får ikke de udfordringer og den inspiration, det giver
at gå i en klasse med kvikke elever", forklarer professoren.

Fra : JBH

Dato : 14-11-08 02:01

> [...]
> forventningerne bliver lavere, og man får ikke de udfordringer og den
> inspiration, det giver at gå i en klasse med kvikke elever", forklarer

Det er vist lidt af en tilsnigelse at påstå at "al forskning" skulle vise at
niveauinddeling i folkeskolen ikke er en god ide, men det er vel det
sædvanlige ævl med "eksperter og professorer" som udtaler sig om noget de
ikke har en kinamands chance for at vide noget om i praksis.
Men det er helt i Wilstrups ånd, at alle elever skal være lige dumme.
(A.H.W. kunne have stået fadder til Janteloven)

Når jeg ikke henvender mig direkte til Wildmanden i dette indlæg, er det
fordi jeg, som så så mange, andre bortcensureret i hans Gulag filter...

/JBH

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-08 04:43

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sædvanlige ævl med "eksperter og professorer" som udtaler sig om noget de
> ikke har en kinamands chance for at vide noget om i praksis.

Forældre bør afgøre om niveaudeling er en god ide.Eller de kan uddelegere
til skoleinspektøren, hvis de har tillid til ham.

> (A.H.W. kunne have stået fadder til Janteloven)

Mon ikke alle usenettere i samme grad ligger under for Janteloven?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 10:51

JBH <skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

Han har aldrig været min 'mentor', og i samme øjeblik han forsvarede
forlæsninger for en hel årgang af gangen, og det endda i barneskolen,
kunne jeg kun ryste på hovedet af ham.

I vidt omfang er noget sådant jo bestemt ved undfangelsen ...
selv om man naturligvis må medgå at miljøpåvirkninger kan lede til
vedvarende hjerneskader. Herunder også for lidt mad til den gravide mor.

> [...]
> sædvanlige ævl med "eksperter og professorer" som udtaler sig om noget de
> ikke har en kinamands chance for at vide noget om i praksis.

Nu er der så danske psykologer der er i gang med forskning desangående.
Foreløbig har de ved elektroencefalografi fundet ud af at højt begavede
børns hjerner fungerer anderledes end lavt begavede elevers hjerner,
også selv om de går i samme klasse.

Nu er man så gået i gang med at se efter, om det er noget der ændrer i
løbet af skoletiden. Tilsyneladende har man ikke hidtil fundet det værd
at bruge naturvidenskabelie metoder her; som bekendt kan
humanistisk-pædagogiske forskningsmetoder lettere lede til systematiske
fejl.

> Men det er helt i Wilstrups ånd, at alle elever skal være lige dumme.
> (A.H.W. kunne have stået fadder til Janteloven)

Retfærdigvis skal det dog nævnes, at han er modstander af at have
decideret åndssvage, med en IQ på under 80 [sinker og derunder], i
folkeskolens almindelige klasser.

I forbindelse med uacceptable vilkår for dybt åndssvage på Amager, uden
et mundtligt sprog, fandt jeg ud af at de havde en IQ på 20. Halvdelen
af hvad en chimpanse eller bonobo har, og vel det samme som en hund. IQ
er defineret som normaltfordelt over 100.

Kun en kommunalbestyrelse ville vist kunne finde så lavt begavede børn
ind i en almindelig folkeskole.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-11-08 16:56

> [...]

Blot dette; det er jo det sædvanlige klynk fra den borgerlige
fløj at man tror at nogen har sagt at alle skal være lige
dumme. Det er ren manipulation vedr. udtalelser at alle skal
have lige muligheder. Det er ikke det samme som at alle skal
være lige dumme, men de sædvanlige ultrakonservative er jo
ligeglade med fakta. De ønsker jo blot at forsøge at belyve
hvad folk har skrevet, sagt og ment, fordi det ikke passer dem
at skolerne udvikler kritiske og demokratisk indstillede
elever der kan gennemskue de ultrakonservatives pis.

> [...]
> have
> decideret åndssvage, med en IQ på under 80 [sinker og
¨
Den rummelige folkeskole skulle kunne eksistere ved at man i
sådanne tilfælde havde ekstra personale til at afhjælpe dette,
men vi vidste jo godt at det drejede sig om besparelser, og
surprise surprise: jeg har i mine klasser nogle autister og
adhd'er som blot får lov til at sejle i deres egen sø, da der
ikke er "råd" til at have sådanne ekstra lærere i klasserne.

> [...]
> af hvad en chimpanse eller bonobo har, og vel det samme som
> en hund. IQ
> er defineret som normaltfordelt over 100.

Nu kan man ikke bruge Iq-tests til ret meget - og derfor er
man gået væk fra dem i moderne psykologi. Alligevel er der
nogle der fortsat mener at tal er en nærmest kulturfri
parameter for folks intelligens.
At der eksisterer børn der ikke er det vi kalder for "normalt
begavede", er ikke det samme som at man kan måle intelligensen
med IQ-tests.

> Kun en kommunalbestyrelse ville vist kunne finde så lavt
> begavede børn
> ind i en almindelig folkeskole.

Ja, det er jeg bange for bliver det næste.

Når nogle er i mit filter er det ikke fordi de er uenige med
mig, men fordi jeg ikke gider at læse alle deres
persontilsvininger og grove udfald over for mig eller andre,
udfald der skrives fra personager der er uden for pædagogisk
rækkevidde.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 17:09

> [...]

> adhd'er som blot får lov til at sejle i deres egen sø, da der
> ikke er "råd" til at have sådanne ekstra lærere i klasserne.

Jeg har også som lærervikar på en folkeskole oplevet en dreng i 1.
klasse, der klinisk set var åndssvag, og som allerede fra starten blev
hægtet af.

De andre børn ville ikke engang lege med ham, da han ikke forstod de
sociale regler - og i afmagt tyede til at slå på de andre.

/Han/ havde i hvert fald ikke gavn af kommunens handlemåde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Newt Bridges

Dato : 14-11-08 09:27

On 2008-11-11 14:55:46 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> said:

> [...]
> private end kommunale.
>
> Inden man nu går helt i panik og straks råber op, så ville det være dejligt

En ting jeg har undret mig over, er at det i folkeskolen er givet at en
skoleinspektør selvfølgeligt skal være en tidligere overlærer.

En skoleinspektør har vel en hovedsageligt administrativ stilling, hvor
et pædagogiske egenskaber næppe har den store betydning? Ville det ikke
være bedre med en skoleinspektør, der havde god forstand på økonomi?

Andetsteds i tråden står der at offentligt ansatte lærere praktisk talt
aldrig fyres. Det lyder som et ufatteligt stift system, hvis det er
tilfældet.

Hvor meget kontrol har en skole over sine egne udgifter? Såfremt 99% af
en skoles budget er dikteret fra kommunens og overenskomsternes side,
kan det undre at man på skoler har folk ansat til at håndtere økonomien
- der burde i så fald blot være tale om en enkelt bogholder.

Gad vide hvor meget spild der er i de offentlige skoler pga. stive
regler og aftaler?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 11:06

Newt Bridges <nospam@invalid.invalid> wrote:

> En ting jeg har undret mig over, er at det i folkeskolen er givet at en
> skoleinspektør selvfølgeligt skal være en tidligere overlærer.

Jeg finder det nu naturligt at en skoleinspektør har forstand på børn,
og en cand.polit. ville næppe gå for en skoleinspektørs løn.

Sidstnævnte tjener mindre end en gymnasielærer på slutløn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-11-08 16:57

> [...]

Det er noget vås - vi har fx en inspektør der ikke har været
overlærer først.

> Jeg finder det nu naturligt at en skoleinspektør har
> forstand på børn,
> og en cand.polit. ville næppe gå for en skoleinspektørs løn.

Ja, og en læge skal helst kunne sin anatomi.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 17:09

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, og en læge skal helst kunne sin anatomi.

Men i dag lader man sygeplejersker være chefer for overlægerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Volger Garfield

Dato : 14-11-08 17:28

On Fri, 14 Nov 2008 16:57:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Det er noget vås - vi har fx en inspektør der ikke har været
>overlærer først.

Så er der nok noget pamperi, eller noget, involveret.

Volger
- tjuhej hvor det går.