Danske Netbank med ActivCard: Firefox frys~
Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 12-11-08 19:12

Er der andre, der har oplevet, at Danske Netbank med ActivCard får Firefox
til at fryse ved login? Nærmere bestemt:

1. Jeg går ind på den side, hvor jeg skal taste bruger-id og kodeord ind,
taster dem ind og trykker på knappen "Næste".
2. På den side, jeg kommer til nu, fryser Firefox - mens den venter på, at
den java-applet, hvor jeg skal taste en kode fra mit ActivCard ind, kommer
frem.

Jeg har oplevet problemet flere gange i de sidste 2-3 måneder, men ikke hver
gang jeg har forsøgt.

System:

- openSUSE 11.0 med de seneste opdateringer
- Firefox 3.0.3
- JVM (Java Virtual Machine) 5 update 16.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-08 19:24

Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 12-11-08 19:41

Michael Rasmussen wrote:

> anvender du noscript plugin?

Det ved jeg ikke - og jeg ved dårligt nok, hvad et noscript-plugin er. Har i
hvert fald aldrig aktivt valgt det fra eller til. Hvordan finder jeg ud af,
om jeg bruger noscript-plugin?

Ved ikke, om det er relevant: Jeg har tidligere prøvet at starte Firefox
under en anden UNIX-bruger end min normale - og med samme resultat som det,
jeg beskriver i mit oprindelige indlæg.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-08 20:02

Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 12-11-08 21:01

Michael Rasmussen wrote:

> I Firefox: Tools->addons->extensions

Tak. Jeg kan se, at jeg /ikke/ har Noscript installeret.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-08 21:50

Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 13-11-08 13:30

Michael Rasmussen wrote:

> OK. Prøv at starte firefox fra en kommando linje på følgende måde:
> firefox -safe-mode
>
> Prøv at se om du så kan logge dig på banken.

Det hjælper desværre ikke at starte Firefox i safe mode. Men uanset om jeg
starter den i safe mode eller ej fra kommandolinien, får jeg følgende
fejlmeddelelser i terminalvinduet:

-----
Gtk-Message: (for origin information, set GTK_DEBUG): failed to retrieve
property `GtkTreeView:d-row-color' of type `GdkColor' from rc file
value "((GString*) 0x8567240)" of type `GString'
libxcb: WARNING! Program tries to unlock a connection without having
acquired
a lock first, which indicates a programming error.
There will be no further warnings about this issue.
libxcb: WARNING! Program tries to lock an already locked connection,
which indicates a programming error.
There will be no further warnings about this issue.
Allocating more space for read msg 2892
-----

Om det har noget med sagen at gøre eller ej, er jo ikke til at vide (ikke
for mig, i hvert fald .