Fastnet tlf. på mobil net
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 11-11-08 21:35

Hej.
Hvor kan jeg finde en gps gateway sådan at jeg kan bruge en fatenet tlf. på
mobil nettet?
Noget som dette :
http://cgi.ebay.com/NEW-Fixed-Cellular-Terminal-GSM-Gateway-Dual-Band_W0QQitemZ260285261195QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_Networking_SM?hash=item260285261195&_trksid=p3286.m63.l1177

Virker det her i landet hos alle selskaber?
MVH
Niels Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-11-08 20:48

> Hvor kan jeg finde en gps gateway sådan at jeg kan bruge en fatenet tlf.
> på mobil nettet?

Mange steder, dog er det lettest i udlandet. Prøv fx at søg på Nokia
PremiCell. Der findes også et par billigere alternativer, som jeg tidligere
har beskrevet her i gruppen. Jeg husker ikke lige producenternes navne, men
søg evt. lidt tilbage i gruppen.

> [...]

> Virker det her i landet hos alle selskaber?

Det har for så vidt ikke noget at gøre med teleselskabet, så ja, det gør
det.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 13-11-08 00:09

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> navne, men søg evt. lidt tilbage i gruppen.

> Det har for så vidt ikke noget at gøre med teleselskabet, så ja, det gør

Tak for svaret.
Jeg har cybercity så jeg kan ikke se længere tilbage end 22/5 2008.
Er det længere siden indlægget var fra?
MVH
Niels Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-08 22:04

> Tak for svaret.
> Jeg har cybercity så jeg kan ikke se længere tilbage end 22/5 2008.
> Er det længere siden indlægget var fra?

Hej Niels Peter.

Her er tre links du kan prøve at kigge på:
http://groups.google.dk/group/dk.teknik.telefoni.mobil/browse_thread/thread/688d37a30ea537cc?hl=da
http://groups.google.dk/group/dk.teknik.telefoni.mobil/browse_thread/thread/591e0bd703a45257?hl=da
http://groups.google.dk/group/dk.teknik.telefoni.mobil/browse_thread/thread/a3dd26a750b48a06?hl=da

Jeg har prøvet den slags terminaler i mange situationer, og de virker fint.
To ulemper er, at de kræver 220v strøm, og at man skal have PIN-koden på
SIM-kortet slået fra. Fax og Dankort-terminaler kan nogle gange have lidt
problemer med at benytte GSM, men generelt virker det som det skal.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde